Valstybinė lietuvių kalbos komisija nuo šiol konsultuoja ir internetu. Komisijos tinklalapyje adresu www.vlkk.lt veikia Kalbos konsultacijų bankas.
Jame - daugiau negu 6 tūkstančiai per pastaruosius penkerius metus kompiuterių laikmenose sukauptų klausimų ir atsakymų iš įvairių kalbos sričių, be to, skelbiamas visas didžiųjų kalbos klaidų sąrašas, Kalbos komisijos rekomendacijos dėl kompiuterijos, botanikos ir kitų sričių svetimžodžių atitikmenų.
Naudotis konsultacijų banku patogu ir paprasta: į paieškos langelį įrašius žodį ar žodžio pradžią (šaknį), gaunami visi su rūpimu dalyku susiję atsakymai. Neradus atsakymo, čia pat galima užpildyti klausimo formą ir gauti Kalbos komisijos konsultantų atsakymą elektroniniu paštu.
Pasak Valstybinės lietuvių kalbos komisijos vyriausiosios specialistės Aistės Pangonytės, nuo 1992 metų pradėjus veikti kalbos konsultacijų telefonui Vilniuje, klausimų padaugėjo nuo 10 iki pusės tūkstančio per savaitę, tad vartotojų poreikiai perkopė konsultantų galimybes.
Per pirmąją savaitę internetinių konsultacijų kreiptasi daugiau kaip tūkstantį kartų. Bankas tikslinamas ir nuolat pildomas, o svarbiausia - vartotojams pasiekiamas bet kuriuo paros metu.
Komisijos telefonu 272 45 20 dabar konsultuojama tik pusę darbo dienos - nuo 8.30 val. iki 12.30 val.
ELTA