• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Didėjant interneto skvarbai, paprastėjant atsiskaitymui internetu ir plečiantis vartotojų teisėms žmonės vis dažniau perka internetu. Kalėdinio laikotarpio vajus neaplenkia ir elektroninių parduotuvių, kurios skaičiuoja didžiausią metų apyvartą.

REKLAMA
REKLAMA

Lietuvos statistikos departamento duomenimis, įmonių, vykdančių užsakomuosius pardavimus paštu arba internetu, apyvarta 2013 metų gruodį buvo daugiau nei 50 mln. litų (be PVM). Tuo pačiu laikotarpiu 2012 metais apyvarta siekė 47,389 mln., o 2011 metais – daugiau nei 42 mln. litų (be PVM).

REKLAMA

„Pernai šventiniu laikotarpiu, lapkričio pabaigoje ir gruodį, sugeneravome apie 20 proc. metinės apyvartos, o mūsų sandėlio surinktų užsakymų rekordas per dieną buvo 5 072, šiemet planuojame pasiekti 7 100 užsakymų per dieną rekordą“, – teigia „Pigu.lt“ generalinis direktorius Dainius Liulys.

REKLAMA
REKLAMA

Elektroninės parduotuvės „Pigu.lt“ vadovas tikina, kad pirkėjai Kalėdoms pradėjo ruoštis jau pirmą lapkričio savaitę, ir sako pastebėjęs gerokai išaugusį žaislų, kvepalų, kosmetikos, smulkios buitinės technikos bei telefonų pardavimą. „Klientai jau pirmomis lapkričio savaitėmis nupirko tiek eglučių ir jų dekoracijų, kiek pernai per visą lapkritį bei gruodį kartu sudėjus. Mes savo ruožtu Kalėdoms pradėjome ruoštis dar spalio mėnesį, kad pirkėjai rastų visas jiems reikalingas prekes. Kol kas pastebime daugiau nei 40 proc. išaugusį pardavimą, palyginti su pernai metais. Klientų srautai padidėjo daugiau nei 50 proc. Pirkėjai vis labiau vertina galimybę apsipirkti greitai, nesistumdant eilėse bei taupant pinigus. Gruodžio mėnesį, palyginti su lapkričiu, pardavimas padidėja dvigubai.“

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Statistikos departamento duomenimis, Lietuvoje 26 proc. 16–74 metų asmenų yra pirkę arba užsakę prekių ar paslaugų internetu. Šiam rodikliui kiekvienais metais vis didėjant, internetinių parduotuvių atstovai tikisi vis didesnių pardavimo skaičių.

REKLAMA

Elektroninės parduotuvės „1a.lt“ vadovas Vaidotas Rutkauskas tikisi, kad šiais metais pardavimas augs apie 30 proc. „Internetu perka žmonės, norintys sutaupyti ir gauti prekę laiku ir už gerą kainą. Daugiausia planuojame parduoti kompiuterių, garso ir vaizdo įrašų, buitinės technikos, planšetinių kompiuterių, mobiliųjų telefonų, televizorių, žaidimo kompiuterių, žaidimų ir žaislų vaikams.“

REKLAMA

Padidėjus užsakymų, įmonėms prireikia ir didesnių pajėgumų norint užtikrinti sklandų darbą ir tai, kad visi per šventes būtų patenkinti gautomis dovanomis. „Šiemet pačiu karščiausiu metu sandėlyje dirbs 50 žmonių dviem pamainomis. Į talką bus pakviesti net „Pigu.lt“ administracijos darbuotojai, jie talkins klientų aptarnavimo specialistams bei prekių atsiėmimo punktams. Kalėdiniu laikotarpiu samdome papildomai darbuotojų, kurie padeda suruošti užsakymus ar išduoti prekes jų atsiėmimo punktuose“, – tikina „Pigu.lt“ generalinis direktorius D. Liulys.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Mažieji pardavėjai

Nišinių prekių bei specializuotos ir nedidelės elektroninės parduotuvės dėmesio iš pirkėjų sulaukia vis dažniau. Nors jų metinė apyvarta dažnai net nesiekia didžiųjų internetinių parduotuvių mėnesio apyvartos, tačiau kalėdinis laikotarpis papildo ir jų kišenes. „Sandėlyje prekių atsirado apie 5–6 kartus daugiau, nes mūsų sektoriuje kalėdiniu laikotarpiu nuperkamas pats didžiausias kiekis, galima sakyti, padarome pusės metų apyvartą. O po Kalėdų turime beveik nulinę prekybą. Kalėdiniu laikotarpiu tikimės apie 30–40 tūkst. litų apyvartos. Vidutiniškai kiekvieną mėnesį būna 5 000–7 000 litų apyvarta“, – teigia „Vytishop.lt“ įkūrėjas Vytis Šležas.

REKLAMA

Elektroninės vyno aksesuarų parduotuvės vadovas pasakoja, kad darbuotojų kalėdiniu laikotarpiu daugiau nesamdo, tačiau dirba tikrai daugiau, o kartais tenka dirbti ir paromis. Nors gruodį užsakymų būna nemažai, pašnekovas pastebi vidutinio krepšelio sumažėjimą.

REKLAMA

„Vidutinė krepšelio vertė siekia maždaug 90–130 arba 300–400 litų. Taip sakau, nes pas mus yra du žmonių tipai: tie, kurie domisi vynu, ir tie, kurie tiesiog perka jį dovanoms. Atitinkamai tie, kurie domisi vynu ir jo kultūra, perka įdomesnius, brangesnius bei geresnius produktus, o ieškantys tiesiog dovanos perka paprastesnius, ne tokius brangius produktus. Mūsų klientai yra vidutines ir didesnes pajamas gaunantys žmonės. Kadangi mes prekiaujame tik vyno aksesuarais, pas mus populiariausios prekės – vyno atidarytuvai ir „DropStop“ vyno piltuvėliai. Taurėmis daug kas domisi, nes mūsų pristatomos taurės yra vienos geriausių pasaulyje, tačiau ne visi gali sau leisti įsigyti taurių, kurių viena kainuoja nuo 100 litų.“

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Paštas nemiega

Augant internetinių parduotuvių užsakymams, darbo daugėja ir siuntomis užsiimančioms įmonėms. Lietuvos pašto atstovės spaudai Aurelijos Jonušaitės teigimu, šventiniu laikotarpiu gerokai daugiau siuntų išsiunčiama tiek Lietuvoje, tiek į užsienio šalis. Praėjusių metų duomenimis, gruodžio mėnesį trečdaliu išaugo tiek siunčiamų, tiek gaunamų siuntų skaičius. Daugiausiai siuntų siunčiama į Didžiąją Britaniją, JAV, Vokietiją, Latviją, Lenkiją. Tačiau pasitaiko siuntų ir į tokias egzotiškas šalis kaip Brazilija, Kolumbija, Argentina ir kitos. „Jau dabar pradedame jausti pagyvėjimą siuntų sektoriuje. Tiesa, šiuo laikotarpiu daugiau siuntų gaunama iš įvairių užsienio šalių internetinių parduotuvių, nei siunčiama. Skaičiuojame, kad lapkričio mėnesį iš užsienio atkeliauja apie 12 proc. daugiau siuntų, palyginti su kitų mėnesių vidurkiu. Tikėtina, kad gyventojai artėjant šventėms įvairių dovanų įsigyja užsienio šalių parduotuvėse. Daugiausia siuntų atkeliauja iš Kinijos, Lenkijos, Latvijos, Didžiosios Britanijos, Singapūro.“A. Jonušaitė pasakoja, kad pats darbymetis Lietuvos pašte prasideda gruodžio pradžioje ir tęsiasi iki sausio vidurio. Neretai atsiranda sunkumų dėl sudėtingų oro sąlygų. Būna, kad dėl sniego, pūgos nevyksta skrydžiai, dėl to vėluojama pristatyti tarptautines siuntas. Kad spėtų išskirstyti siuntas ir pristatyti jas gavėjams, dalis darbuotojų dirba keliomis pamainomis.

Lietuvos pašto atstovė teigia, kad pasitaiko tokių atvejų, kai klientų netenkina įsigytos prekės kokybė ar, dar blogiau, susiduriama su sukčiais, kai į siuntą įdėti ne užsakyti, bet menkaverčiai daiktai. „Kad būtų išvengta tokių atvejų, siuntos gavėjas, prieš atsiimdamas siuntą, gali paprašyti aptarnaujančio pašto darbuotojo išpakuoti siuntą ir parodyti joje esančius daiktus. Jei siuntos turinys ar daiktų kokybė neatitinka pardavėjo žadėtosios, siunta bus grąžinta siuntėjui.“  

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų