Patogus ir greitas apmokėjimas
Kauno miesto savivaldybei šiuo metu priklauso 23 elektromobilių įkrovimo stotelės. Viešo konkurso būdu atrinktas operatorius – bendrovė „Stuart Energy“ – rūpinsis įkrovos vietų administravimu bei apskaita.
Apmokėjimo sistema startuoja nuo balandžio 22 dienos. Atsiskaitymas už paslaugą, anot operatoriaus atstovų, patogus, greitas ir paprastas – mobiliąja programėle „Stuart Energy“.
Paskyrą susikūrę vartotojai galės nustatyti mokėjimų nuskaitymą iš debetinės ar kreditinės mokėjimo kortelės. Registruotiems vairuotojams programėlė automatiškai sukurs specialius RFID kortelės numerius.
Tam, kad stotelė pradėtų tiekti elektrą, mobiliosios aplikacijos žemėlapyje pakaks susirasti ir pasirinkti norimą įkrovos vietą bei paspausti mygtuką „Pradėti krovimą“.
Planuose – daugiau stotelių
Jau greitai miesto iniciatyva elektromobilių įkrovimo stotelių bus įrengta kur kas daugiau. Pernai pavasarį parengtas viešųjų įkrovimo prieigų planas, numatant papildomai įrengti per šimtą naujų vietų iki 2030 metų.
Kauno miesto taryba patvirtino pirmąjį paketą – 19 naujų įkrovimo vietų. Verslo atstovai dėl jų turės varžytis aukcione.
„Parengėme konkurencingas sąlygas verslui išsinuomoti vietas įkrovos stotelėms įrengti. Viskas vyks skaidriai, aukciono principu. Pradinė kaina už vietą prasidės nuo 70 eurų per mėnesį. Kadangi toks konkursas vyks pirmą kartą, tikimės nemažo dalyvių susidomėjimo“, – viliasi Kauno savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Martynas Matusevičius.
Kauno mieste grynųjų elektromobilių savininkams iki šiol išduodami leidimai nemokamam parkavimui. Šių transporto priemonių savininkai lengvatų sulauks ir senamiestyje būsiančioje Mažų emisijų zonoje (MEZ).
Tikslas – pilnavertė paslauga
Atsižvelgiant į kasmet didėjantį įkrovimo vietų poreikį, Kaune iš viso įrengta kelios dešimtys elektromobiliams skirtų stotelių.
Kelerius metus įkrovos paslauga vairuotojams teikta nemokamai, visus kaštus už elektrą ir įrengimų eksploataciją padengiant iš miesto biudžeto. Vis dėlto ilgainiui išryškėjo poreikis šią paslaugą tobulinti ir apmokestinti.
„Kaunas skatina naudotis netaršiomis transporto priemonėmis ir tą darys toliau. Vis tik pastebime, kad kai kurie vairuotojai įkrovos stotelėmis naudojosi lyg savomis, taip sukeldami nepatogumų kitiems. Sulaukėme pačių kauniečių nusiskundimų ir pranešimų apie atvejus, kai įkrovos stoteles „okupuodavo“ komercinis transportas ar kone virtinės automobilių perpardavinėtojų su elektromobiliais be valstybinių registracijos numerių.
Siekiame, kad paslauga būtų teikiama pilnavertiškai ir visiems vienodai prieinama. Dėl to negalime toliau taikstytis su savivaliavimu ir priėmėme sprendimą, kuris padės suvaldyti situaciją“, – ligšiolinę padėtį apibūdino M. Matusevičius.
Sąlygas diktuoja ir elektros kaina
Šoktelėjusios elektros kainos – dar viena priežastis, paskatinusi ieškoti išeičių ir imtis atitinkamų pokyčių. Užpernai šie kaštai išaugo net iki dešimties kartų, todėl įkrovos stotelių elektros energijos sąnaudos miestui brangiausiu laikotarpiu atsieidavo virš 50 tūkst. eurų per mėnesį.
„Su šia kaštų problema susiduria ir kitos savivaldybės“, – pridūrė M. Matusevičius.
Elektromobilių įkrovimo stotelių įkainiai priklausys nuo elektros energijos pardavimų biržos „Nord Pool“ kainų. Tai padės elektromobilių savininkams įsivertinti, kada ir kiek pasikrauti elektros bus naudingiausia.