Specifinės savybės
A. Husiantynskis pasakoja, jog „Total Lubrifiants“ pirmoji pasaulyje išleido dvi skysčių serijas, specialiai sukurtas hibridinėms ir elektrinėms transporto priemonėms: „Šie naujos kartos sprendimai buvo kurti siekiant užtikrinti lengvųjų automobilių ir sunkvežimių su elektriniais varikliais aušinimo ir tepimo skysčių, skirtų sutepti šiuolaikines pavaros sistemas bei užtikrinti akumuliatorių aušinimo procesus, poreikius“.
Specialiai elektromobiliams sukurti skysčiai, A. Husiatynskio teigimu, šiandien atitinka specifinius gamintojų keliamus reikalavimus: „Pirmiausia tai – dielektrinės savybės. Skysčiams, naudojamiems elektrinėse transporto priemonėse, reikalingos elektros izoliacijos savybės, kurios leidžia išvengti kontakto su transporto priemonės elektriniais ir (arba) elektroniniais komponentais. Šios savybės turi išlikti stabilios visą laiką, nepaisant kylančios temperatūros, oksidacijos, drėgmės ir dalelių susidėvėjimo“.
Kitas svarbus dalykas – šių skysčių suderinamumas su medžiagomis: „Skystis ir nauji elektrinės transporto priemonės komponentai turi tiesioginį kontaktą, todėl dideliu iššūkiu tampa tokių skysčių suderinamumas su įvairių rūšių medžiagomis, siekiant išvengti korozijos ir kitų rizikų. Dėl didelio elektros laidumo, tokių automobilių elektros laidų pagrindinis komponentas yra varis, todėl yra nepaprastai svarbu naudoti tokį skystį, kuris puikiai derėtų su šia medžiaga“, – pasakoja ekspertas.
Pasak „Total“ atstovo, elektra varomų transporto priemonių skysčiai pasižymi terminėmis savybės, nes elektrinis variklis turi veikti nustatytame temperatūros diapazone, kitaip neišvengiamai sumažėja transporto priemonės tarnavimo laikas, efektyvumas bei galia: „Specialių skysčių komponentams yra taikomas Joule efektas, kuris užtikrina efektyvų šilumos išsiskyrimą iki 180 °C temperatūros“. Be to, šie skysčiai turi atitikti standartines tepimo funkcijas, palaikančias pavarų sistemos veikimą, sumažinančias nusidėvėjimo, oksidacijos ir korozijos rizikas, ir trinties savybes, reikalingas sklandžiam pavarų perjungimui hibridinėse transporto priemonėse.
Pagrindinė taisyklė – skysčius keisti laiku
Pasak Vilniuje įsikūrusio autoserviso vadovo Tomos Marecko, elektra varomi automobiliai įprastai yra prižiūrimi kitaip, pavyzdžiui, elektromobiliuose nėra tepalų, jų filtrų, žvakių ar kitų įprastiems automobiliams būdingų detalių: „Elektromobiliams, kaip ir įprastiems automobiliams, reikalinga reguliari apžiūra, įprastai, kas 15 000 km. Apžiūros metu patikrinama baterijų būklė, dažniausiai prireikia pakeisti salono oro filtrą, stabdžių skystį, reduktoriaus alyvą, tenka keisti ir baterijų aušinimo skystį bei pačius stabdžius, kai šie susidėvi“.
Norint tinkamai prižiūrėti elektrinę transporto priemonę labai svarbu laiku pasirūpinti skysčiais: „Elektromobilyje aušinimo skystis keičiamas taip pat, kaip ir įprastame automobilyje. Stabdžių skystis gali būti nekeičiamas iki dviejų metų, priklausomai nuo elektromobilio markės ir modelio“.
„Total“ yra pirmoji įmonė rinkoje išleidusi dvi skysčių serijas, specialiai sukurtas hibridinėms ir elektrinėms transporto priemonėms: „Total Quartz EV Fluid“ lengviesiems automobiliams ir „Total Rubia EV“ sunkiasvoriams krovininiams automobiliams“.