Pirmą kartą toks rekordas buvo įamžintas praėjusiais metais vykusiame renginyje. Tąkart į vieną vietą suvažiavo 94 elektromobilių vairuotojai. Antrasis „Charged Up“ renginį organizavusios bendrovės „Įkrautas“ siekis įamžinti rekordą sulaukė dar daugiau dėmesio: prie Lietuvos parodų ir kongresų centro „Litexpo“ suvažiavo net 226 elektra varomų automobilių savininkai.
„Kvietėme prisijungti entuziastus siekiant naujo rekordo ir maloniai nudžiugino žmonių entuziazmas. Rekordą pagerinome kaip reikiant ir tikrai aukštai iškėlėme kartelę ateities bandymams“, – sakė „Įkrautas“ atstovai.
Žmonės nori elektromobilių
Antrasis elektromobilių mėgėjams skirtas renginys sutraukė ne tik jau turinčius elektra varomas transporto priemones, bet ir tuos, kurie apie važiavimą su nulinėmis emisijomis dar tik svarsto.
Smalsuoliai apgulė elektromobilių įkrovos stotelių gamintojo „Wallbox“ stendą teiraudamiesi, kaip patogiai įsikrauti automobilį namuose ir koks sprendimas būtų jiems tinkamiausias. Rezultatais teikiant paramą elektromobilių įsigijimui pasidžiaugė ir Aplinkos projektų valdymo agentūros (APVA) atstovai, pabrėžę, kad subsidijų naudą ypač jaučia fiziniai asmenys, kuriems paraiškos pateikimo procesas – itin paprastas, apimantis vos kelis žingsnius.
Gerų žinių netrūko ir tiems, kurie svarsto apie įkrovos stotelių įrengimą. Energetikos agentūra paskelbė, kad jau galima teikti paraiškas jų įrengimui, o „Įkrautas“ atstovai akcentavo, kad įsirengti elektromobiliams skirtas įkrovimo vietas galima ir daugiabučiuose. Tokių įkrovos vietų įrengimui numatytas finansavimas siekia 80 proc.
Pasiūlė vairuoti aklai
Antrajame elektromobilių entuziastams skirtame renginyje daugelis turėjo galimybę ne tik pasižiūrėti, bet ir išbandyti elektra varomus automobilius. Didžiųjų gamintojų atstovai surengė tikrą parodą ir prie „Litexpo“ pademonstravo kone viską, ką važiuojančio elektra galima įsigyti Lietuvoje.
Kiti renginio dalyviai leidosi į pramogas. Renginio partnere tapusi bendrovė „Compensa Vienna Insurance Group“ pakvietė vairuojančius į pasitikėjimo išbandymą ir pasiūlė sėsti prie vairo nematant, kas priekyje – vairuoti aklai. Vairuotojai gaudami pranešimus apie tai, kokia kliūtis priekyje, per raciją, turėjo įveikti iš anksto sudėliotą trasą. Rezultatai, galima sakyti, pavydėtini: greičiausiai trasą „perkandusio“ vairuotojo rezultatas – vos 43 sekundės.
Netrūko dėmesio ir Lietuvos automobilininkų sąjungai, ir Lietuvos automobilių kelių direkcijai (LAKD). Renginio dalyviai gavo progą išbandyti jų įrangą, vaizdžiai parodančią, kas nutinka eismo įvykio metu.