Šaltinis:
Automanas.lt
REKLAMA
Vokietijoje atliktas pirmasis nepriklausomas elektra varomo „Volvo“ sunkvežimio su pilnai pakrauta puspriekabe energijos vartojimo efektyvumo bandymas. Elektriniu „Volvo FH“ įveiktas atstumas su viena baterijų įkrova viršijo oficialiai deklaruojamą, o energijos sąnaudos buvo net 50 proc. mažesnės nei dyzelinu varomo modelio.
Bandytame „Volvo FH Electric“ sumontuotas 490 kW galios elektros variklis, o bendroji sąstato masė siekė 40 t. Komercinio transporto temomis rašantis žurnalistas Janas Burgdorfas iš Vokietijos šį sunkvežimį išbandė specialiame 343 km ilgio „Green Truck Route“ maršrute, kuriame testuojant įvairių gamintojų sunkvežimius važiuojama automagistralėmis, kalvotomis vietovėmis bei siaurais kelių ruožais.
„Galiu pasakyti, kad važiavimo dinamika šis sunkvežimis prilygsta, o galbūt netgi lenkia dyzelinį modelį. Vairuotojus tikrai nustebins lengvas valdymas, tylus veikimas ir greita reakcija. Be to, visiškai nesijaučia vibracijos“, – komentavo J. Burgdorfas.
Per dieną nuvažiuotų ir 500 km
Vidutinis „Volvo FH Electric“ greitis visame maršrute siekė 80 km/val., ir jis atitiko „Volvo FH“ su dyzeliniu varikliu ir degalus taupančia „I-Save“ technologija. Vidutinės energijos sąnaudos siekė vos 1,1 kWh/km, todėl viena įkrova elektrinis sunkvežimis galėjo įveikti 345 km atstumą.
„Testo rezultatai patvirtino, jog įprastą darbo dieną su elektriniu sunkvežimiu galima nuvažiuoti iki 500 km su vienu trumpu sustojimu papildomai įkrovai, pavyzdžiui, per vairuotojo pietų pertrauką“, – paaiškina „Volvo Trucks“ bandymų žiniasklaidai vadovas Tobias Bergmanas.
„Green Truck Route“ maršrute „Volvo FH Electric“ sunaudojo 50 proc. mažiau energijos nei „Volvo FH“ modelis su panašios galios dyzeliniu varikliu.
„Elektrinė pavara yra itin efektyvi, todėl elektra varomi sunkvežimiai yra svarbi priemonė mažinant CO2 emisiją“, – pažymėjo T. Bergmanas.
Siekia 100 proc. sumažinti CO2 emisiją
„Volvo Trucks“ siekia, kad iki 2030-ųjų pusė parduodamų sunkvežimių būtų varomi elektra. Gamintojas užsibrėžė ir dar vieną ambicingą tikslą – 2040 m. 100 proc. sumažinti parduodamų naujų sunkiasvorių sunkvežimių CO2 emisiją vertinant poveikio sumą nuo „šaltinio iki rato“ (angl. „well-to-wheel“ arba WTW).
„Esame įsipareigoję Paryžiaus susitarimui dėl klimato kaitos mažinimo. Mokslu pagrįsti tikslai yra nustatyti ir jau dabar imamės veiksmų, leidžiančių sparčiai mažinti su krovininiu kelių transportu susijusias CO2 emisijas. Geriausias to įrodymas – šiuo metu rinkoje siūloma plati mūsų elektra varomų sunkvežimių gama“, – apibendrino T. Bergmanas.
Faktai apie bandymą ir sunkvežimį:
Vokietijoje atliktas pirmasis nepriklausomas elektra varomo „Volvo“ sunkvežimio su pilnai pakrauta puspriekabe energijos vartojimo efektyvumo bandymas. Elektriniu „Volvo FH“ įveiktas atstumas su viena baterijų įkrova viršijo oficialiai deklaruojamą, o energijos sąnaudos buvo net 50 proc. mažesnės nei dyzelinu varomo modelio.
Bandytame „Volvo FH Electric“ sumontuotas 490 kW galios elektros variklis, o bendroji sąstato masė siekė 40 t. Komercinio transporto temomis rašantis žurnalistas Janas Burgdorfas iš Vokietijos šį sunkvežimį išbandė specialiame 343 km ilgio „Green Truck Route“ maršrute, kuriame testuojant įvairių gamintojų sunkvežimius važiuojama automagistralėmis, kalvotomis vietovėmis bei siaurais kelių ruožais.
„Galiu pasakyti, kad važiavimo dinamika šis sunkvežimis prilygsta, o galbūt netgi lenkia dyzelinį modelį. Vairuotojus tikrai nustebins lengvas valdymas, tylus veikimas ir greita reakcija. Be to, visiškai nesijaučia vibracijos“, – komentavo J. Burgdorfas.
Per dieną nuvažiuotų ir 500 km
Vidutinis „Volvo FH Electric“ greitis visame maršrute siekė 80 km/val., ir jis atitiko „Volvo FH“ su dyzeliniu varikliu ir degalus taupančia „I-Save“ technologija. Vidutinės energijos sąnaudos siekė vos 1,1 kWh/km, todėl viena įkrova elektrinis sunkvežimis galėjo įveikti 345 km atstumą.
„Testo rezultatai patvirtino, jog įprastą darbo dieną su elektriniu sunkvežimiu galima nuvažiuoti iki 500 km su vienu trumpu sustojimu papildomai įkrovai, pavyzdžiui, per vairuotojo pietų pertrauką“, – paaiškina „Volvo Trucks“ bandymų žiniasklaidai vadovas Tobias Bergmanas.
„Green Truck Route“ maršrute „Volvo FH Electric“ sunaudojo 50 proc. mažiau energijos nei „Volvo FH“ modelis su panašios galios dyzeliniu varikliu.
„Elektrinė pavara yra itin efektyvi, todėl elektra varomi sunkvežimiai yra svarbi priemonė mažinant CO2 emisiją“, – pažymėjo T. Bergmanas.
Siekia 100 proc. sumažinti CO2 emisiją
„Volvo Trucks“ siekia, kad iki 2030-ųjų pusė parduodamų sunkvežimių būtų varomi elektra. Gamintojas užsibrėžė ir dar vieną ambicingą tikslą – 2040 m. 100 proc. sumažinti parduodamų naujų sunkiasvorių sunkvežimių CO2 emisiją vertinant poveikio sumą nuo „šaltinio iki rato“ (angl. „well-to-wheel“ arba WTW).
„Esame įsipareigoję Paryžiaus susitarimui dėl klimato kaitos mažinimo. Mokslu pagrįsti tikslai yra nustatyti ir jau dabar imamės veiksmų, leidžiančių sparčiai mažinti su krovininiu kelių transportu susijusias CO2 emisijas. Geriausias to įrodymas – šiuo metu rinkoje siūloma plati mūsų elektra varomų sunkvežimių gama“, – apibendrino T. Bergmanas.
Faktai apie bandymą ir sunkvežimį: