Ralis turi tapti švente
„Aš pats 10 metų važiavau ralyje, dalyvavau daugelyje varžybų ir susidariau sau viziją, kaip turi atrodyti geras ralis. Šiemet jau penktą kartą stengsiuosi tai įgyvendinti ir sukurti šventę“, - sakė lenktynių organizatorius Ramūnas Čapkauskas.
Jo teigimu ralis neturi apsiriboti sportinėmis kovomis miškų glūdumose. Tai turi būti šventė tiek dalyviams, tiek žiūrovams. Dalyviams – vertingi prizai ir gera sportinė kova, o žiūrovams – šventė tiek Elektrėnuose, tiek žiūrovų zonose miesto apylinkėse.
Ralis prasidės penktadienio vakarą greičio ruožu Elektrėnų miesto gatvėmis, o šeštadienį persikels į miesto apylinkes, kur žiūrovams bus numatytos trys specialios zonos į įdomiausias žiūrėjimui vietas su visa patogiam stebėjimui reikalinga infrastruktūra. Organizatoriai ties viena iš žiūrovų zonų netgi supylė vieną papildomą trampliną, nuo kurio atsispyrę greičiausieji oru skris ne vieną dešimtį metrų.
Naujas formatas garantuos artimą kovą
O tokių sportininkų, kurie atsileis nebus daug, nes pernai pasitvirtinęs ralio formatas užtikrins aršią kovą iki pat finišo.
Dalyvių laukia net 16 greičio ruožų. 8 skirtingos kelio atkarpos bus kartojamos po du kartus. Iš viso – apie 100 km trasų, tad greičio ruožai bus gana ilgi.
„Jau praėjusiais metais nusprendėme padaryti daugiau trumpų greičio ruožų ir tai pasiteisino. Lenktynininkai važiuoja trumpesnes distancijas, geriau išlaiko koncentraciją ir nepervargsta, daro mažiau klaidų, didėja jų tempas. Be to, techninės problemos neatima jiems tiek daug laiko, mat, pavyzdžiui, kad ir su pradurta padanga jiems iki finišo tenka važiuoti vos kelis kilometrus, tad jie praranda mažiau svarbių sekundžių ir jas paskui lengviau atsikovoti“, - aiškino ralio direktorė Inga Juškevičiūtė ir pridėjo, kad kai ši vasara ir nusimato būti tokia karšta, trumpi greičio ruožai lemia mažiau galimybių perkaisti varikliams.
Lietuviams iššūkį mes lenkai
Kartu su pačiais greičiausiais Lietuvos sportininkai dėl pagrindinių Elektrėnų ralio prizų antrą kartą iš eilės kovos ir Lenkijos ralio čempionato dalyviai. Jau praėjusiais metais tose pat trasose jie įrodė, kad puikiai jaučiasi ne tik ant asfalto, kur lenkams tenka važiuoti didžiąją dalį čempionato etapų, bet ir ant lietuviško žvyro.
Vėlgi lietuvišką ralio dalyvių parką nuspalvins lenkiškų gamyklinių aukščiausios prabos R5 ir R2 klasių automobiliai, mat mūsų kaimynai pratę lenktyniauti vienodo pajėgumo tarptautine technika, kuri parodys, kurie vairuotojai prie žvyro gali adaptuotis greičiausiai.
Ralio miesto, Elektrėnų savivaldybė žada, kad finišą ir apdovanojimus nušvies unikalus fejerverkas, kurio Europoje dar niekas nėra matę. Ceremoniją lydės koncertas ir šventė miesto gyventojams bei miesto svečiams.