Labai sunku pasakyti, kas pirmieji ėmė ištempti ausis ir kodėl tai buvo daroma. Šiais laikais daugelyje kultūrų ausys ištempiamos dėl įvairiausių priežasčių: religijos, siekiant atbaidyti blogį, akcentuoti vyriškumą, padidinti seksualumą ir kt. Ausų ištempimas praktikuojamas visame pasaulyje, tačiau radikaliausių atvejų reikėtų ieškoti Masai gentyse Kenijoje, Huaorani gentyje Amazonės baseine, tarp Hmong jaunimo Tailande. O ir patys auskarai ar daiktai, naudojami tempimui, yra visai kitokie, nei matome Vakarų civilizacijos auskarų vėrimo salonuose.
7. Kamštukai nosyje
Apatani gentys gyvena Ziro slėnyje, Arunachal Pradesh valstijoje, Indijos šiaurės rytuose. Apatani moterys buvo laikomos pačiomis gražiausiomis ir visų Arunachal genčių – tokiomis gražiomis, jog jos turėjo save subjauroti, kad atbaidytų įsibrovėlius ir užpuolikus iš kitų genčių. Moterys pradėjo nosyje nešioti didelius medinius kamščius. Tačiau dabar šios tradicijos nebepalaiko apie 26 tūkst. jaunesniųjų genties narių.
6. Randai
Dauguma mergaičių ir berniukų neverkia, kai vietos burtininkas jų tamsius veidus bado ir raižo iki raudonumo įkaitintu peiliu. Jei raukosi, verkia ar kitaip reaguoja į skausmą, bendruomenės akyse save pažemina, tad geriausia per visą procesą sėdėti ramiai. Veido „puošimas“ randais yra paplitęs visame Sudane ir tik tikri randai veide genčių vyrams sukuria identitetą, o moteris padaro gražias.
Dinka genties, gyvenančios Pietų Sudane, vyrai ant kaktos turi tris randų linijas, kurios reiškia drąsą. Berniukams šie randai padaromi pasiekus brandą ir žymi tapimą vyru, kai prisiima vyrui įprastas pareigas klajoklinį gyvenimą praktikuojančioje gentyje.
5. Įvairių objektų vėrimas
Tokie vaizdai, nekalbant apie veiksmus, gali šokiruoti daugelį žmonių, tačiau vietiniams tailandiečiams tai įprastas dalykas. Jie nekreipia dėmesio į skausmą, nes šis ritualas yra būtinas norint gauti suaugusiojo statusą. Tai kasmetinis ritualas, kuomet jaunimas daugeliui žiūrovų siekia pademonstruoti, kad tapo suaugusiais žmonėmis.
Phuket festivalyje taip pat galima pamatyti fanatizmo pavyzdžių. Transo būsena ir kūno dalių pervėrimas yra čia praktikuojamų tradicijų dalis. Festivalis vyksta pietinėje Tailando saloje Phuket kiekvieną spalį. Įspūdingiausios 10 dienų festivalio procesijos vyksta kiekvieną rytą. Jų metu įvairių šventovių ir religinių bendruomenių nariai tampa kinų dievų mediumais. Mediumai savo skruostus perveria dideliais ir aštriais daiktais. Taip rodomas atsidavimą bendruomenei ir pagarbą dievams. Kiti ritualai yra vaikščiojimas basomis ant degančių anglių ir lipimas ašmenų kopėčiomis. Visi mediumai veikia ne savo valia ir būdami transo, kuris leidžia jiems iškęsti ilgas ir skausmingas garbinimo sesijas, būsenos. Nors sakoma, kad žaizdos iškart užgyja, metai po metų ant jų veidų daugėja randų.
4. Dantų nusmailinimas
Dantų nusmailinimas paprastai yra priekinių dantų šlifavimas rankiniu būdu. Istoriniai tyrimai rodo, kad tai praktikavo daugelis kultūrų. Balyje dantys buvo šlifuojami, mat tikėta, jog jie parodo pyktį, pavydą ir kitas negatyvias emocijas. Dantis šlifuodavo ir jaunimui tampant suaugusiaisiais – tai buvo įšventinimo ritualo dalis. Dėl religinių priežasčių dantis smailindavo aborigenai, vietnamiečiai ir Sudano gentys. Majų civilizacijoje nušlifuoti dantys ar netgi tam tikri stilizuoti įbrėžimai buvo laikomi aukštesnės klasės ženklu. Kai kuriose kultūrose smailinti adantys reiškė tapatinimąsi su gyvūnais ir jų savybių perėmimą, pavyzdžiui, Wapare gentis Afrikoje imitavo ryklius.
3. Randai 2
Nors randais žmonės „puošiasi“ daugelyje pasaulio vietų, tai ypač paplitusi tradicija Sepik upės gentyse Papua, Naujojoje Gvinėjoje. Tai yra labai reikšminga jaunuolių įšventinimo į vyrus ceremonijos dalis. Jos metu jauniems vyrams tenka ne tik ilgą laiką (net kelias savaites) kęsti didžiulius skausmus, bet ir patirti viešą pažeminimą. Genties vyresnieji skustuvo ašmenimis pjausto jaunų vyrų odą taip, kad randų raštas primintų krokodilo odą. Tikima, kad tokiu būdu krokodilų dvasia sunaikins visus jaunų vyrų berniukiškumo likučius ir pridės drąsos bei ištvermės.
2. Lūpos lėkštės
Lūpos-lėkštė, dar žinomos kaip lūpos diskas arba lūpos kamštis, yra dar viena kūno deformacijos forma. Vis didesni, apvalūs mediniai arba moliniai diskai įdedami į pradurtą apatinę arba viršutinę lūpą (kartais ir abi!) ir ją ištempia. Labret vėrimai pagal archeologinius duomenis buvo atrasti ir paplitę įvairiais istorijos laikotarpiais – Sudane ir Etiopijoje (8700 m. pr. Kr.), Mezoamerikoje (1500 m. pr. Kr.), Ekvadore (500 m. pr. Kr.). Šiandien šį paprotį vis dar turi kelios genčių grupės Afrikoje ir Amazonėje.
Afrikoje lūpos-lėkštė derinama ir su dviejų arba net keturių priekinių dantų pašalinimu. Sara ir Lobi genčių atveju lūpos lėkštės įstatomos ir į viršutinę lūpą, o Makonde nariai lėkštes nešioja tik viršutinėje lūpoje. Kai kuriais atvejai lėkštės dydis nurodo asmens svarbą gentyje ekonominiu ir socialiniu požiūriu. Tačiau dažniausiai lėkštės dydis priklauso nuo tempimo stadijos ir paties nešiotojo norų.
1. Kaklo žiedai
Kajan moterys šiauriniame Tailande garsėja tuo, kad ant kaklų nešioja daug žalvario žiedų. Jos dažnai vadinamos ilgakaklėmis arba moterimis-žirafomis. Kai kurios moterys nešioja net iki 25 žiedų ir jų niekuomet nenusiima.
Mituose teigiama, kad moterų kaklas nulūžtų, jei jos nusiimtų žiedus, tačiau tai netiesa. Pateiktoje nuotraukoje nufotografuota Maeneng – svarbiausia kaimo moteris. Ji vienintelė dėvi 25 žiedus ir dažnai padeda kitoms moterims pritaikyti ir pataisyti jų žiedus.
Pirmąjį žiedų rinkinį, kuris sveria apie 2 kilogramus (svoris pastebimai didėja su kiekvienu naujai pridedamu žiedu), vaikai paprastai gauna sulaukę 5 metų amžiaus. Įdomu, kad iš tikrųjų Kayan moterų kaklai neilgėja. Dėl nuolatinio svorio raktikauliai pamažu leidžiasi žemyn, nes nuolat spaudžiami ir šonkauliai. Pamažu pečiai pažemėja ir kaklas atrodo ilgesnis.