Lietuvoje veiklą pradeda „Lexus“ efektyvaus vairavimo programa. Ji leis vairuotojams geriau pasiruošti permainingoms oro sąlygoms, sužinoti savo bei automobilio galimybes bei įvaldyti tikrąjį vairavimo meną, teigiama pranešime spaudai.
Programai vadovaus 14 metų efektyvaus ir saugaus vairavimo mokymų patirtį turintis Darius Grinbergas. Jis taip pat yra „P1 Racing“ lenktynių komandos vadovas bei Lietuvos automobilių sporto federacijos žiedinių lenktynių komiteto pirmininkas. Programą vykdo VšĮ „1 Pozicija“.
Mokymų išskirtinumas – įvairūs automobiliai
„Lietuvoje tokių galimybių tobulinti savo vairavimo įgūdžius dar nebuvo. Didžiausias mūsų organizuojamų mokymų išskirtinumas – galimybė išbandyti save vairuojant skirtingais ratais varomus automobilius. „Lexus“ gamoje yra tiek priekiniais, tiek galiniais, tiek visais keturiais ratais varomi modeliai ir visus juos mes naudojame“, - sakė D. Grinbergas.
Mokymams skirtas priekiniais ratais varomas „Lexus“ CT 200h, galiniais ratais varomi IS 250 ir IS 300h bei keturiais ratais varomas GS 350 AWD.
„Žinoma, negalėjome nepasiūlyti ir sportiško vairavimo etalono – „Toyota GT 86“. Jis bus penktasis automobilis, naudojamas mokymų metu“, - pridūrė saugaus vairavimo ekspertas.
„Lexus“ ekstremalaus vairavimo mokymai išsiskirs ne tik galimybe suprasti, kaip įvairiose situacijose reaguoja skirtingais ratais varomi automobiliai. „Toyota“ ir „Lexus“ atstovybės „Mototoja“ direktorius Edmundas Povilauskas išskyrė dar vieną naujųjų mokymų privalumą – galimybę susipažinti su hibridiniais automobiliais.
„Mokymų metu bus naudojami du hibridiniai „Lexus“ automobiliai – CT 200h ir naujausias IS 300h modelis. Vairuotojai galės patys įsitikinti hibridinės technologijos privalumais: tolygiu pagreitėjimu, tyliu, komfortišku važiavimu, nedidelėmis degalų sąnaudomis“, - teigė E. Povilauskas.
Subalansuota visiems vairuotojams
„Programa skirta visiems, siekiantiems tobulo automobilio valdymo, norintiems išmokti kontroliuoti transporto priemonę netikėtose ir ekstremaliose situacijose“, - pasakojo programos vadovas D. Grinbergas.
Jis pabrėžė, kad mokymuose įgautos praktinės žinios yra lengvai pritaikomos ir gatvėse. Juk nėra taip, kad automobilis slysta tik bandymų trasoje – taip gali nutikti bet kada gatvėje, tiek lyjant, tiek sningant, tiek esant sausam orui. Programos dalyviai po išklausyto teorijos kurso, daugelį pavojingų situacijų patirs ir išmoks suvaldyti patys. Ši patirtis gali praversti bet kurią dieną.
Dar viena dviejų dienų programos naujovė – kiekvienas dalyvių važiavimas filmuojamas, o vairuotojo klaidos aptariamos peržiūrint nufilmuotą medžiagą. Po kiekvieno pratimo instruktoriai programos partnerio „Dell“ planšetės ekrane parodys vairuotojams jų klaidas ir papasakos būdus, kaip jų išvengti.
„Šiuose mokymuose naudosime naujausią ir geriausią įrangą. Garantuojame, kad kiekvienas programos dalyvis gaus ne tik žinių bei patirties, bet ir nemažą dozę adrenalino“, - pažadėjo patyręs vairuotojas.
Dėmesys padangoms
Programos dalyviai ne tik gaus naujų automobilio valdymo įgūdžių, bet ir bus supažindinti su įvairiausiais padangų tipais bei patys išbandys skirtumus tarp jų.
„Nėra taip, kad egzistuoja tik trys padangų tipai: žieminės, vasarinės ir universalios. Tam pačiam sezonui sukurtos skirtingos padangos skiriasi savo protektoriaus raštu, gumos savybėmis, kietumu ir daugybe kitų parametrų. Pavyzdžiui, vieno tipo vasarinėmis padangomis važiavimas yra komfortiškesnis ir tylesnis, o kitomis vasarinėmis padangomis apautas automobilis gali labiau tikti sportiškesniam vairavimui, tačiau važiuos ne taip komfortiškai“, - aiškino D. Grinbergas.
„Lexus“ vairavimo mokymų dalyviai susipažins su naujausiomis „Bridgestone“ gamintojo padangomis ir galės patys pajusti, kokios yra tam pačiam sezonui skirtų, tačiau skirtingai atrodančių padangų savybės.
Du mokymų tipai
Programa, priklausomai nuo norinčių pasitobulinti galimybių, gali trukti vieną arba dvi dienas. Abiem variantais dalyviai gauna daug teorinės ir praktinės informacijos bei išbando visus kursuose naudojamus automobilius.
Vienos dienos mokymai susideda iš vienos valandos teorinės dalies bei penkių valandų praktinio vairavimo. Programa gali vykti Aukštadvario kartodrome arba prie Kauno esančioje Kačerginės „Nemuno žiedo“ trasoje.
Dviejų dienų programos praktines užduotis dalyviai atlieka Tarptautiniame Palangos oro uoste. Žiemą, jeigu ledas pakankamo storio, mokymai vykdomi Druskininkuose arba Molėtuose. Abiem šiais atvejais dalyviai gauna 9 valandas praktinio vairavimo ir pusantros valandos teorijos. „Tiek vienos, tiek dviejų dienų trukmės programa tinkamiausia įmonėms, kurios nori savo darbuotojams ar partneriams pasiūlyti neeilinę patirtį. Jos naudą žmonės jaus kiekvieną dieną“, - sakė D. Grinbergas.
Mokymų vadovas pridūrė, kad renkamos ir pavienių asmenų grupės, jiems skirta dviejų dienų programa. Daugiau informacijos apie mokymus, programas bei tvarkaraščius galite rasti www.efektyvusvairavimas.lt.