2011 m. pabaigoje dažniausiai cituojamu bankų atstovu tapęs „Swedbank“ vyriausiasis ekonomistas Nerijus Mačiulis, 2013 m. pradžioje išsiveržė į priekį ir tarp visų aktyviausiai komunikuojančių sektorių įmonių atstovų – per tris pirmuosius metų mėnesius žiniasklaida jį citavo 252 kartus. Tačiau lyderio pozicija gana trapi – „Maxima LT” atstovė spaudai Olga Malaškevičienė atsiliko palyginti nedaug (žiniasklaidoje užfiksuota 216 jos pasisakymų). „Nors žmonių pasitikėjimą pelnęs SEB prezidento patarėjas Gitanas Nausėda ženkliai atsiliko nuo lyderių ir turėjo tenkintis trečiąja vieta (146 citatos), tačiau jis buvo vienas iš dviejų atstovų, išsilaikiusių aktyviausių kalbėtojų dešimtuke nuo 2009 metų“, – pastebi UAB „Mediaskopas“ Analizės vadovė Baltijos šalims Akvilė Katilienė.
TOP10 kalbėtojų gretose 2013 metų pradžioje rikiavosi šeši bankų, trys mažmeninės prekybos ir vienas telekomunikacijų sektoriaus atstovas. Tuo tarpu draudimo įmonių atstovai į dešimtuką nepateko. Dažniausiai cituotas draudimo rinkos atstovas – „Ergo Insurance“ Lietuvoje Civilinės atsakomybės, nelaimingų atsitikimų, transporto priemonių ir sveikatos draudimo departamento direktorius Audrius Pilčicas – tik 14-tas.
Per metus situacija keitėsi nežymiai: 2012 m. pirmąjį ketvirtį aktyviausių kalbėtojų dešimtuke rikiavosi vienas telekomunikacijų rinkos atstovas, penki bankų ir keturi mažmeninės rinkos ekspertai. Atskirų atstovų analizė rodo, jog tik trys atstovai – „Tele2“ generalinis direktorius Petras Masiulis, „Norfos“ atstovas spaudai Darius Ryliškis ir banko „Nordea“ ekonomistas Žygimantas Mauricas – šiemet nepateko į dešimtuką, o likę 7 atstovai – tie patys, kaip ir prieš metus.
Netgi lyginant su 2009 metais, didelių pokyčių sektoriuose nematyti – ekspertų gretose dominuoja bankų atstovai: net 6 iš 10 aktyviausių kalbėtojų reprezentavo bankus. Mažmeninės prekybos sektoriuje ženkliai išsiskyrė „Maxima“ – šio prekybos tinklo atstovė spaudai Renata Saulytė užėmė lyderės poziciją ir tarp visų atstovų, citatų skaičiumi net 1,4 karto aplenkusi SEB prezidento patarėją Gitaną Nausėdą. 2009 metų pirmąjį ketvirtį į dešimtuką tradiciškai pateko ir telekomunikacijų rinkos atstovas – „Tele2“ vadovas Petras Masiulis. Tuo tarpu draudimo bendrovių atstovai, nepaisant suintensyvėjusios komunikacijos (citatų skaičius išaugo nuo 322 iki 494), vėl liko „už borto“: aukščiausia – 21-oji vieta – šįkart atiteko „Lietuvos draudimo“ atstovui Vaidotui Krenciui.
„Apibendrinant kelerių metų duomenis galima sakyti, jog bankų atstovų dominuojanti eksperto pozicija žiniasklaidoje nėra vienvaldė – kitų sektorių įmonės taip pat turi balsą žiniasklaidoje ir formuoja rimtą konkurenciją kaunantis dėl skaitytojų dėmesio. O tiems, kurie norėtų nuolat šmėžuoti žiniasklaidoje, galima patarti ieškoti komunikacijos specialisto vietos banke arba mažmeninės prekybos sektoriaus bendrovėje“, – teigia „Mediaskopo“ Analizės vadovė Baltijos šalims A. Katilienė.
Pokyčiams ekspertų gretose nustatyti buvo analizuoti aktyviausiai komunikuojantys verslo sektoriai – apibendrinti 4482 bankų ekspertų, 2134 mažmeninės prekybos, 1614 telekomunikacijų bendrovių atstovų bei 1255 ne gyvybės draudimo bendrovių atstovų pasisakymai, užfiksuoti pagrindiniuose Lietuvos žiniasklaidos šaltiniuose 2013 m., 2012 m. bei 2009 m. pirmąjį ketvirtį.