Ekspertas teigia, jog neketina siūlyti žmonėms ištrinti savo paskyras, nes buvimas platformose gali būti naudingas. Kita vertus, svarbu išnagrinėti turimus privatumo nustatymus, kad žmonės suprastų, kiek matomas jų turinys, kokia informacija renkama ir pan.
„Ši socialinė medija suteikia naudotojams valdyti savo privatumą, tačiau jie tikrai galėtų padaryti daugiau. Panašu, kad pats M. Zuckerbergas yra susirūpinęs dėl savo privatumo“, – pabrėžia M. Zimmeris, rašo „Sky News“.
Baimė kelti nuotraukas
Ekspertas pastebėjo, jog šiuo metu M. Zuckerbergas ganėtinai daug skelbia apie savo šeimą, įskaitant vaikų nuotraukas. Tačiau įdomu yra tai, jog vaikų nuotraukose retai matomi jų veidai. Logiška manyti, jog jie neskelbiami internete tam, kad nebūtų atpažįstami.
„Jo platformoje yra sukurtos priemonės, leidžiančios nuskaityti mūsų nuotraukas ir veidus. Praėjus dvidešimtmečiui po „Facebook“ sukūrimo, dabar ši socialinė medija siejama su susirūpinimu dėl duomenų rinkimo, saugumo internete ir pačios demokratinio nuosmukio“, – teigia ekspertas.
Buvo žinomas universitete
Jau mokydamasis Harvardo universitete, M. Zuckerbergas išgarsėjo. Jis sukūrė svetainę, pavadinimu „FaceMash“, kurioje vartotojai lygino savo kolegių nuotraukas ir nuspręsdavo ar jos „karštos ar ne“.
„Tai buvo seksistiška ir parodė jo nesubrendimą“, – „Sky“ dokumentikoje kalbėjo Davidas Kikrpatrickas, technologijų žurnalistas ir knygos „Facebook efektas“ autorius.
Davidas Kirkpatrickas teigia, jog kai M. Zuckerbergas sukūrė „Facebook“ savo bendrabučio kambaryje, pirmuosius savo vartotojus, kurie patikėjo jam savo duomenis, pavadino kvailiais.
Po to, kai Facebook pasiekė milijardą vartotojų ir net tuometinis JAV prezidentas B. Obama apsilankė M. Zuckerbergo būstinėje – ši socialinė medija tapo galingu ginklu ir tai žinojo visi.
Pasirodęs skandalas
Išgarsėjęs savo nenuobodžia išvaizda, dėvėdamas džemperį su gobtuvu ir džinsus, M. Zuckerbergas 2018 m. balandžio 10 d. – tą dieną, kai pasirodė JAV Kongrese – atrodė visai kitaip.
M. Zuckerbergui buvo keliami klausimai dėl „Cambrige Analytica“ skandalo, kai paaiškėjo, kad politinių konsultacinių įmonė, netinkamai pasinaudojo iki 87 mln. „Facebook“ naudotojų duomenimis.
M. Zimmerio nuomone, „Facebook“ kūrėjas Kongrese pasirodė „visai neblogai“, bet po šio skandalo, jis labai tikslingai pradėjo keisti tai, į ką žmonės sutelkia dėmesį.
„Tai apima tokius dalykus kaip metaverslas – virtuali aplinka, kurioje žmonės gali bendrauti vieni su kitais. Technologijų specialistų manymu, metaverslas taps didžiule žmonijos ateities dalimi.“
Siekis įtikinti
„Manau, kad jis bando priversti mus permąstyti „Facebook“ kaip gėrio, laimės, visų šių puikių dalykų mūsų gyvenime platformą ir pamiršti blogus dalykus, kurie nutinka“, – priduria daktaras M. Zimmeris.
M. Zimmerio nuomone, M. Zuckerbergas bando priversti naudotojus pamatyti „Facebook“ kaip gėrio, laimės ir visų šių puikių gyvenimo dalykų platformą bei pamiršti visas negandas“, – aiškina ekspertas.
Netinkamai naudojama platforma
Eksperto teigimu, taip, kaip „Facebook“ kūrėjas vadovavo savo organizacijoms, nesuprato, koks gali būti jų platesnis poveikis pasauliui.
„Galime pažvelgti į pavyzdžius, ypač besivystančiose šalyse, kur jo platformos akivaizdžiai buvo netinkamai naudojamos taip, kad pakenkė žmonėms. Manau, kad jis negali ištaisyti šių problemų, bet manau, kad jis gali juos valdyti, ir manau, kad jis gali rasti būdų, kaip iš tikrųjų pabandyti įsitraukti į šią erdvę ir padėti užtikrinti, kad jo poveikis ir palikimas išliktų teigiamas“.
Dokumentinio filmo kūrėjams paklausus, „Meta“ paneigė, kad ji skatina pelną, o ne saugumą, ir nurodė naujienų juostos pakeitimus, dėl kurių naudotojai „Facebook“ praleidžia mažiau laiko.
Jie teigė, kad pristatė naujas rekomendacijas tėvams ir paaugliams dėl „Instagram“. Taip pat buvo jų pačių atliktame tyrime buvo nustatyta, jog daugeliu atvejų paauglės mergaitės teigė, kad ši platforma padėjo joms pasijausti geriau
M. Zuckerbergas yra sakęs, kad nori, jog Kongresas atnaujintų interneto reguliavimą, susijusį su rinkimais, kad būtų atsižvelgta į žalingą turinį, privatumą ir konkurenciją.