„Lietuvos geležinkeliuose“ lankėsi EK atstovai, kurie rinko medžiagą Lenkijos koncerno „PKN Orlen“ skundui.
Pagal surinktą medžiagą bus sprendžiamas skundo pagrįstumas.
Praėjusių metų vasarį žiniasklaida skelbė, kad Lenkijos koncerno „PKN Orlen“ atstovai teigia ruošią skundą Europos Komisijai dėl nesąžiningų Lietuvos geležinkelių konkurencinių veiksmų. Anuomet jie priekaištavo „Lietuvos geležinkeliams“ dėl neva nesąžiningų tarifų taikymo bei ruožo Bugeniai–Rengė išardymo kapitaliniam remontui.
„Lietuvos geležinkelių“ nuomone, šios pretenzijos yra nepagrįstos, ką ir patvirtino Lietuvoje vykę arbitražo teismai, o Europos Komisijai skundą galimai pateikęs Lenkijos naftos koncernas siekia spausti Lietuvos geležinkelių bendrovę dėl sau nepalankių arbitražo teismo sprendimų jau ne tarpbendroviniu, o tarpvalstybiniu būdu, tam panaudodamas Europos Sąjungos institucijas.
Mažeikių naftos perdirbimo gamyklos savininkai priekaištauja „Lietuvos geležinkeliams“ dėl per aukštų degalų pervežimo tarifų. „Mažeikių naftą“ valdantis Lenkijos koncernas „PKN Orlen“ skunde Europos Komisijai tikina, kad „Lietuvos geležinkeliai“ vykdo nesąžiningą konkurenciją.
Be to, neva dar 2008 metų rugsėjį išardyta ir iki šiol neremontuojama geležinkelio atšaka, leidusi greitai gabenti naftos produktus iš Mažeikių į Latvijos uostus.
„Lietuvos geležinkeliai“ teigia nevilkiną atšakos remonto, o degalų pervežimo kainos numatytos abiejų pusių pasirašytoje sutartyje.
Pagal 1999 metų sutartį, ankstesnė „Mažeikių naftos“ akcininkė JAV įmonė „Williams“ buvo išrūpinusi lengvatinius geležinkelio tarifus. Sutartį nutraukus, „Lietuvos geležinkeliai“ už naftos produktų transportavimą iki naujos sutarties pasirašymo pradėjo taikyti mokesčius kaip už vežimą bendra tvarka. Nesutarimai ir ginčai tarp abiejų verslo partnerių dėl degalų pervežimo vežimo tarifų nesibaigia iki šiol.
Arbitražo teismas iš dalies patenkino „Orlen Lietuva“ ieškinį ir iš „Lietuvos geležinkelių“ priteisė apie 14 mln. litų už nuostatos dėl maksimalių nuolaidų taikymo bendrovės produktų, medžio granulių, tranzitiniam vežimui iš Baltarusijos į Klaipėdos uostą nesilaikymo 2007–2008 m.
2009 metų Arbitražo teismo sprendimu „Orlen Lietuva“, pareikalavusi pritaikyti medžio granulių tarifo nuolaidas vežtiems jos naftos produktams, iš „Lietuvos geležinkelių“ jau prisiteisė daugiau nei 64 mln. litų. Tokiu būdu naftos perdirbimo įmonė, motyvuodama tuo, kad bendrovė „Lietuvos geležinkeliai“ 2007–2008 metais veždama medžio granules pritaikė nuolaidą ir gavo apie 0,5 mln. litų pajamų, pasinaudojo ydingos sutarties ypatumais ir gavo beveik 80 mln. litų.