Švilpimas ir isteriškas juokas lydėjo amerikiečių režisieriaus Vincento Gallo filmo "Rudas triušiukas" premjerą. Iš prancūzų režisieriaus Bertrando Bonello dramos "Tirezija" seanso žmonės masiškai išėjinėjo jam net neįpusėjus. Garsusis austrų režisierius Michaelis Haneke taip pat nesugebėjo išsikovoti teigiamų nuomonių apie savo naują darbą "Vilkų laikas", iš kurio buvo labai daug tikimasi.
Triušiukas
Ko gero, tokį filmą kaip "Rudasis triušiukas" ("The Brown Bunny") be didesnių pastangų gali sukurti bet kuris pradedantis režisierius. Net keista, kad Vincento Gallo drama praktiškai apie nieką pateko į prestižinio festivalio konkursinę programą. Tai pasakojimas apie nelaimingą meilę išgyvenantį motociklininką, kuris savo automobiliu keliauja per visą Ameriką į lenktynes Kalifornijoje ir dar mėgina susirasti savo buvusią merginą. Beveik dvi valandas ekrane rodoma, kaip jaunuolis vairuoja mašiną nuostabių gamtos peizažų fone, o kartais dar pavažinėja motociklu per dykumą. Tokios provokacijos nesitikėję spaudos atstovai ir kino kritikai net keletą kartų isteriškai juokėsi.
Vincentas Gallo šiame filme atlieka beveik visus įmanomus darbus. Jis yra režisierius, operatorius, prodiuseris, montažo režisierius, scenarijaus autorius, fotografas ir aktorius. Tikras žmogus orkestras! Dramos "Rudas triušiukas" pagrindinis herojus neaiškiomis aplinkybėmis žūva autoavarijoje, o visai šalia apvirtusio automobilio pasirodo rudas triušiukas. Štai jums ir loginis pavadinimo paaiškinimas.
Seksas
Apie "Rudąjį triušiuką" buvo daug kalbama dar neprasidėjus festivaliui. Filmą parduodanti kompanija "Wild Bunch" stengėsi sukelti skandalą ir garsiai trimitavo apie atvirą sekso sceną. Joje be dublerių vaidina aktoriai Vincentas Gallo ir Chloe Sevigny (ji taip pat epizodiškai pasirodė Larso von Triero "Dogvilyje"). Režisierius Vincentas Gallo visiškai nieko neslepia ir maždaug 5 min. stambiu planu rodo oralinį seksą. Šis epizodas yra visai nereikalingas nuobodaus filmo siužetui. Galbūt pretenzingasis maištininkas Vincentas Gallo labai norėjo pademonstruoti visam pasauliui savo penį? Tik labai įdomu, kaip jam pavyko įkalbėti šioje scenoje filmuotis profesionalią aktorę Chloe Sevigny (Lietuvos kino teatruose ją buvo galima pamatyti filmuose "Vaikinai neverkia" ir "Amerikos psichopatas").
Graikų mitologija
Sekso scenų netrūksta ir kitame konkursinės programos filme "Tirezija" ("Tiresia"), kurį sukūrė jaunosios kartos prancūzų režisierius Bertrand’as Bonello. Tačiau tuos epizodus normaliam žmogui žiūrėti beveik neįmanoma. Kai tik ekrane pasirodė meilės aktą atliekantys trys transvestitai, tai sausakimša salė pradėjo labai greitai tuštėti.
Erotinės dramos siužetas yra aiškinamas graikų mitologijos dalimi apie nuostabaus grožio deivę Tireziją, kuri per savo gyvenimą buvo tiek moterimi, tiek vyru. Filme šį personažą vaidina du nežinomi aktoriai iš Brazilijos - mergina Clara Choveux ir vaikinas Thiago Teles. Paryžiaus priemiestyje dirbančią prostitutę pagrobęs jaunas poetas trokšta, kad ji priklausytų tik jam vienam. Kiekvieną dieną jaunuolis stebi, kaip Tirezija po truputį pradeda virsti vyru.
Žiaurūs emigrantai
Nekonkursinėje programoje buvo parodytas ilgai lauktas austrų kilmės režisieriaus Michaelio Haneke filmas "Vilkų laikas" ("Time of the Wolf"), kuriame vaidina visas būrys Europos kino žvaigždžių Isabelle Huppert, Beatrice Dalle, Olivier Gourmet (praėjusiais metais Kanuose pripažintas geriausiu aktoriumi), Maurice’as Benichou ir Patrice'as Chereau, kuris yra 56-ojo Kanų festivalio žiuri komisijos pirmininkas. Būtent dėl šios pavardės filmas negalėjo dalyvauti konkursinėje programoje.
Režisierius Michaelis Haneke į Kanus atvežė jau 7-ąjį savo filmą. Du iš jų (trileris "Smagūs žaidimėliai" ir "Pianistė" buvo parodyti Lietuvos kino teatruose). Tačiau šį kartą jam nepavyko sudominti Kanuose susirinkusių žurnalistų, kurie po seanso garsiai švilpė. Paslaptingai apibūdintame siužete pasakojama apie emigrantus iš Rytų Europos šalių, kurie apleistame angare kažkur Austrijoje laukia traukinio. Išsekinti, nervingi ir alkani žmonės greitai tampa beveik neprognozuojami.
Kaip visuomet Michaelio Haneke filmuose netrūksta žiaurumo. "Vilkų laikas" prasideda spengiančioje tyloje, kai visiškai juodame ekrane be jokios muzikos rodomi titrai, o jau 3 minutę yra įvykdoma žmogžudystė - sodyboje apsigyvenę nelegalai nušauna poilsiauti atvykusios šeimos vyrą.
Silpnesni metai
Kino kritikų teigimu, 2003 m. Kanų festivalio konkursinėje programoje varžosi silpnesni filmai nei praėjusiais metais, kai savo darbus žiūrovams parodė režisieriai Romanas Polanskis, Aki Kaurismaki, Paulas Thomas Andersonas, Alexanderis Payne'as, Elia Suleimanas ir kiti. Šį kartą iš jau parodytų 12-os filmų galima išskirti tik juostas "Dogvilis" (Danija), "Penkta valanda po vidurdienio" (Iranas), "Baseinas" (Prancūzija), "Atsiskyrėlis" (Turkija) ir "Šviesi ateitis" (Japonija). Visi kiti darbai sulaukia prieštaringų vertinimų. Galbūt tokias tendencijas dar pavyks pakeisti režisieriams Clintui Eastwoodui, Peteriui Greenaway ir Aleksandrui Sokurovui, kurių nauji filmai startuoja paskutinėmis festivalio dienomis.