Veiksmo komedija "Super Džonis" toliau tęsia puikų pasirodymą Lietuvos kino teatruose. Režisieriaus Peterio Howitto kūrinys surinko 44,7 tūkst. Lt pajamas ir jau trečią savaitgalį iš eilės niekam neužleido pirmosios vietos pelningiausių filmų lentelėje.
Pakankamai sėkmingai debiutavo romantinė komedija "Tai nutiko Manhetene" su 27,5 tūkst. Lt, tačiau iš populiarios dainininkės Jennifer Lopez ir puikaus aktoriaus Ralpho Fienneso dueto buvo galima tikėtis daugiau. Savo žiūrovų auditoriją užtikrintai renka rimtą ir nepramoginį kiną atstovaujantys filmai "Valandos" ir "Frida", kure jau surinko beveik po 100 tūkst. Lt pajamų.
Pono Byno slapyvardžiu žinomas britų komikas Rowanas Atkinsonas tarsi magnetas vilioja į kiną Lietuvos žmones, kurie jam neliko abejingi net per ilgąjį Velykų savaitgalį (tą kartą filmas praturtėjo 66 tūkst. Lt). Toks populiarumas yra šiek tiek keistas, nes filmo scenarijus nepasižymi pernelyg dideliu originalumu, o pagrindinio vaidmens atlikėjas tik sumaniai atkartoja savo senus juokelius. Tačiau žmonėms tai patinka - veiksmo komedijos "Super Džonis" kasoje jau yra 345 tūkst. Lt. Pagal šį rodiklį juosta nusileidžia tik dviem šių metų filmams "Žiedų valdovas. Dvi tvirtovės" (677 tūkst. Lt) ir "Aštuntoji mylia" (397 tūkst. Lt).
Tačiau kino platinimo kompanijai "Bombos filmai" priklauso kitas rekordas. Dar nė vienam 2003 m. išleistam filmui nepavyko išsilaikyti pirmojoje vietoje net tris savaitgalius iš eilės, o "Super Džonis" tą pagaliau pasiekė. Aišku, šį tikslą palengvino tai, kad jo kelyje nepasitaikė labai stiprių konkurentų. Greičiausiai britų režisieriaus Peterio Howitto (anksčiau Lietuvoje buvo rodomi jo filmai "Atsargiai, durys užsidaro!" ir "Antimonopolis") juostos pirmavimą nutrauks specialiųjų efektų kupinas fantastinis veiksmo trileris "Iksmenai 2", kurio premjera vienu metu įvyks 60 pasaulio šalių jau gegužės 2 d. Reikia pripažinti, kad jaunosios kartos amerikiečių režisieriui Bryanui Singeriui pavyko sukurti daug geresnį tęsinį už pirmąjį filmą (2000 m. "Iksmenus" pamatė 33,5 tūkst. Lietuvos žiūrovų), o tai labai retas reiškinys Holivude.
"Super Džonis" kol kas triumfuoja ne tik Lietuvoje, bet ir kitose Europos, Azijos ir Lotynų Amerikos šalyse. Po dviejų rodymo savaičių jo bendros pajamos jau perkopė 50 mln. JAV dol. Savo tėvynėje D. Britanijoje šis filmas nusileidžia tik romantinei komedijai "Bridžitos Džouns dienoraštis" (lyginant vien tik britų filmų pasiekimus) ir užtikrintai pirmauja Australijoje, kurioje gimusi dainininkė Natalie Imbruglia vaidmeniu "Super Džonyje" pradėjo aktorės karjerą, o Honkonge Rowano Atkinsono gerbėjų neatbaidė net pavojingos ir mirtinos ligos SARS epidemija. Per premjerinį savaitgalį "Super Džonis" pirmosios vietos nesugebėjo užimti tik Danijoje ir Naujoje Zelandijoje.
Būtent Naujoje Zelandijoje jam pasipriešino romantinė komedija "Tai nutiko Manhetene" ("Maid in Manhattan"), kuri debiutavo Lietuvos kino teatruose balandžio 25 d. Tačiau seksualios dainininkės Jennifer Lopez fenomenas nesuviliojo mūsų šalies žiūrovų taip, kaip neprilygstamasis ponas Bynas. Per tris premjerinio savaitgalio dienas šį filmą pamatė 2385 žmonės, nupirkę bilietų už 27,5 tūkst. Lt. Paradoksalu, bet į 2000 m. lapkričio mėnesį pradėtą rodyti siaubo trilerį "Celė", kuriame pagrindinį vaidmenį taip pat sukūrė Jennifer Lopez, per pirmąsias tris dienas atėjo lygiai tiek pat žiūrovų. Nejaugi tai yra visi šios talentingos gražuolės gerbėjai?
Lietuviškoje reklaminėje kampanijoje beveik nebuvo akcentuojama, kad "Tai nutiko Manhetene" sukūrė kultinis režisierius Wayne'as Wangas iš Honkongo, kuris "arthouse" pakraipos filmų mėgėjams yra žinomas iš filmų "Dūmas", "Liūdesys veide" ir "Pasaulio centras". Šį kartą jis sugalvojo išbandyti savo laimę komerciniame kine, todėl pasirinko šablonišką romantinės komedijos scenarijų, kuris yra nuspėjamas nuo pat pirmųjų minučių. Vis dėlto juostą "Tai nutiko Manhetene" žiūrėti įdomu ir nesinori išeiti iš salės dar nesibaigus seansui. Viso pasaulio kino teatruose filmas jau surinko 140 mln. JAV dol. pajamas, o tai yra daugiau nei bet kuris kitas filmas su Jennifer Lopez.
Jeigu Lietuvoje per visą rodymo laikotarpį pavyktų pasiekti panašią sumą litais, tai kino platinimo kompanija "Cinemark" turėtų būti patenkinta. Tačiau tam gali sutrukdyti jų kolegos, kurie tarsi susitarę nusprendė išleisti į kino ekranus labai panašaus stiliaus romantines komedijas, kurioms teks dalytis tą pačią žiūrovų auditoriją. Gegužės 2 d. debiutuos juosta "Kaip atsikratyti vaikino per 10 dienų" su aktoriais Matthew McConaughey (jis buvo Jennifer Lopez partneris romantinėje komedijoje "Vedybų planuotoja") ir Kate Hudson, o gegužės 16 d. startuos "Liusė renkasi" su aktore Monica Potter. Gerai, kad bent jau kino platinimo kompanija "Acme" paskutiniu momentu nukėlė prancūziškos romantinės komedijos "Vėluojantys lėktuvai" su Jeanu Reno ir Juliette Binoche premjerą, kuri taip pat buvo numatyta gegužės mėnesį.
Balandžio 25 d. Vilniuje įvyko ilgai laukto unikalaus animacinio filmo "Stebuklingi Šihiros nuotykiai dvasių šalyje" ("Spirited Away") premjera. Jį sukūręs animatorius veteranas Hayao Miyazaki savo tėvynėje yra vadinamas "Japonijos Waltu Disney", todėl nieko nestebina šio filmo pasiektos pajamos Japonijoje (250 mln. JAV dol.). Juosta buvo apdovanota "Oskaro" premija už geriausią animacinį filmą, 2002 m. Berlyno festivalio "Auksiniu lokiu" (šį prizą pasidalijo su drama "Kruvinasis sekmadienis") ir dar daugybe įvairių premijų. Tačiau Lietuvoje "Stebuklingi Šihiros nuotykiai dvasių šalyje" nesulaukė didelio žiūrovų dėmesio. Magiško grožio animacinį filmą pamatė tik 599 žiūrovai (8 tūkst. Lt pajamos). Tai nėra labai džiuginantis rezultatas, tačiau filmas buvo rodomas tik vieninteliame kino centre "Forum Cinemas Akropolis". Prieš dvi savaites startavęs daug prastesnis amerikiečių animacinis filmas "Džiunglių knyga 2" trijuose šalies kino teatruose per premjerinį savaitgalį surinko dvigubai didesnes pajamas.
Tokio prasto lankomumo priežastis paprasta - Lietuvos žiūrovai dar sunkiai supranta, kad animacinį filmą gali žiūrėti ne tik vaikai. Kino platinimo kompanijoms reikia labai daug dirbti, kad sugriautų tą klaidingų įsitikinimų sieną. Pavyzdžiui, animacinės komedijos "Šrekas" platintojams "Bombos filmai" tai pavyko padaryti pagrindinį filmo herojų sugretinus su dabartiniu ministru pirmininku Algirdu Brazausku.
Labai nesiseka 2003 m. Berlyno kino festivalio konkursinėje programoje dalyvavusiai dramai "25 valanda" ("25th Hour"), kuri per 10 rodymo dienų surinko 10,8 tūkst. Lt pajamas. Kino kritikų puikiai įvertintas režisieriaus Spike'o Lee kūrinys tiesiog pasimetė komerciniame repertuare, kaip ir daugelis kitų gerų filmų. Prancūzų režisieriaus Cedrico Klapischo komedijos "Europudingas" ("L'Auberge Espagnole") neišgelbėjo netgi su artėjančiu referendumu susieta aktyvi reklaminė kampanija, tačiau žiūrovai su lapeliais "Aš noriu į Europos sąjungą" kino teatruose rinkosi nenoriai. Kino platinimo kompanija "Acme" greičiausiai labai daug tikėjosi iš šio filmo, nes išleido jį net 5 kopijomis, bet tokia rizika akivaizdžiai nepasiteisino (pavyzdžiui, fantastinis veiksmo trileris "Matrica. Perkauta" taip pat startuos 5 kino teatruose). Po 10 dienų "Europudingas" savo kasoje turi vos 13,6 tūkst. Lt pajamas, o tai net europietiškam filmui yra labai mažai.
O biografinė drama "Frida" vėl pagerino savo finansinius rezultatus (7,3 tūkst. Lt pajamos ir 41 proc. padidėjimas) ir neiškrinta iš pelningiausiųjų filmų dešimtuko jau 6-ąjį savaitgalį. Režisierės Julie Taymor jau šios savaitės viduryje bus peržengęs 100 tūkst. Lt pajamų ribą, kurią taip pat greitai pasieks britų režisieriaus Stepheno Daldry drama "Valandos", surinkusi 86,1 tūkst. Lt pajamas per 17 dienų ir kol kas neprarandanti susidomėjimo.
Praėjusią savaitę skirtingose Vilniaus vietose vyko du europietiško kino renginiai, kurių organizatoriai kažkodėl nepanoro suderinti datų, todėl žmonėms reikėjo rinktis, kokių šalių filmus žiūrėti. Šeštadienį kino teatre "Lietuva" baigėsi "Rusijos ir Ukrainos kino savaitė", o penktadienį kino centre "Coca-Cola Plaza" prasidėjo "Lenkijos kino savaitė". Naujausių Rusijos filmų seansai vyko apytuštėje salėje - tik Valerijaus Todorovskio psichologinė drama "Meilužis" ir Sergejaus Bodrovo pasaka apie meilę "Lokio bučinys" (jame paskutinį vaidmenį atliko tragiškai žuvęs režisieriaus sūnus Sergejus Bodrovas jaunesnysis) sulaukė pakankamai didelio dėmesio.
Galbūt dėl šios priežasties žadėtas garsių svečių sąrašas labai sutrumpėjo, o į Vilnių atvažiavusiems režisieriams ir aktoriams beveik nebuvo suteikiama proga pabendrauti su publika. Taip atsitiko todėl, kad renginį buvo patikėta vesti aktorei Tatjanai Liutajevai, kuri dažniausiai tik demonstravo savo visišką nekompetentingumą, atmestinį pasiruošimą ir nuolatinį išsiblaškymą. Pristatymuose ji labai daug mykčiojo, vertė tik po vieną kitą žodį iš svečio ištarto sakinio (geriau to visai nedarytų!), nesugebėjo nė karto paminėti tų filmų laimėtų prizų ir net nežinojo, ko reikėtų paklausti. Pavyzdžiui, apie ukrainiečių aktorę Nataliją Buzko buvo paminėta tik tiek, kad ji yra iš Odesos, vaidino "Maski šou" ir turi du vaikus, o apie rusų kino atstovą Sergejų Garmašą (jis savo karjerą pradėjo "Lietuvos kino studijoje" prieš 19 metų filmuotoje juostoje "Būrys") - kad jis yra labai labai labai labai geras aktorius - ir viskas. Gaila...
Į "Rusijos ir Ukrainos savaitės" filmų seansus per 6 dienas buvo parduota 1,3 tūkst. bilietų ir dar išdalyta 1,6 tūkst. pakvietimų ir akreditacijų. Kiek geriau sekėsi kitos kaimyninės šalies filmams - "Lenkų kino savaitės" seansuose per 3 dienas apsilankė 1,8 tūkst. žmonių, o rodant 3 "Oskaro" premijų ir Kanų festivalio "Auksinės palmės šakelės" laureatę dramą "Pianistas" buvo užpildyta visa salė. Režisieriaus Romano Polanskio filmą nuo liepos 11 d. bus galima pamatyti ir komerciniame repertuare, nes jo platinimo teises jau įsigijo kompanija "Garsų pasaulio įrašai".