Didžiosios Britanijos oro bendrovė „Easyjet“ sako atradusi sistemą, kuri leis lėktuvams saugiai skristi arti vulkaninių pelenų debesų.
Jos pagrindas – infraraudonoji technologija, kuri leidžia pilotams matyti kenksmingas daleles iki 62 mylių į priekį.
Teigiama, kad pilotas tada galėtų pakeisti kursą ir saugiai tęsti skrydį, praneša BBC.
Šią teoriją remia Civilinės aviacijos administracija (CAA) – institucija, kuri sprendžia, ar saugu esant pelenams skristi Jungtinės Karalystės oro erdvėje.
CAA teigia esanti laiminga, kad oro linijos rado techninį sprendimą, ir padarys tai, kas galėtų padėti jį sertifikuoti.
Anksčiau šiais metais daugybei žmonių žlugo kelionių planai, kai oro linijos atšaukė tūkstančius skrydžių dėl Islandijos ugnikalnio pelenų.
CAA sulaukė kritikos iš kai kurių oro bendrovių, kurios tvirtino, kad institucija buvo per daug atsargi.
Naująją technologiją „Easyjet“ vardu testuos „Airbus“ ateinančius 2 mėnesius.
„Easyjet“, kuri šiai sistemai išleido 1 mln. svarų sterlingų, sako esanti patenkinta, kad konkurentai dalijasi savo žiniomis.
Pasak „Easyjet“ generalinio direktoriaus Andy Harrisono, „ko mes nenorime padaryti, tai įgyti komercinį pranašumą kitų oro bendrovių atžvilgiu, kad mes galėtume skristi, o jie ne. Mes nesiruošiame neprileisti žmonių prie šios technologijos“.
Jo teigimu, sunkiausia bus gauti pritarimą iš Europos institucijų.
„Easyjet“ teigia dėl vulkaninių pelenų patyrusi 75 mln. svarų sterlingų trukdžių.