„Bioetanolis buvo naudojamas Amerikoje NASCAR lenktynėse, tačiau po keleto incidentų, kai mechanikai pildami degalus į kelioms akimirkoms stabtelėjusius bolidus sukėlė gaisrus, buvo paversti savotišku „atpirkimo ožiu“. Tačiau faktas, kad panašių nelaimių pasitaiko ir tose varžybose, kurių metu naudojami tradiciniai degalai“, – patikino A. Aleksiejūnas.
Jo teigimu, skirtumas tarp E85 ar A98 liepsnos maždaug toks pat, kaip tarp laužo, sukrauto iš beržinių ar pušinių malkų.
Šiuos dalykus komentuodamas Tarptautinio FIA tribunolo narys Arnas Paliukėnas, pastaraisiais metais atliekantis daugumos Baltijos šalyse vykstančių ralių oficialaus stebėtojo funkcijas teigė, kad drausti E85 degalus pradėta dėl dviejų priežasčių: visų pirma jie nėra homologuoti, todėl iš esmės neįmanoma sukontroliuoti ar toje pat klasėje besivaržantys sportininkai iš tiesų naudoja vienodą kurą, antra, greičio ruožuose budintys ugniagesiai tvirtina, esą bioetanolį užgesinti sunkiau nei paprastą benziną.
„Nenoriu būti kategoriškas kalbėdamas apie degimo charakteristikas, tačiau FIA bioetanolio naudojimą draudžia tiek Pasaulio ralio čempionate (WRC), tiek Europos ralio čempionate (ERC). Tik nacionaliniuose lenktynių serialuose sprendimo teisė leisti E85 ar neleisti palikta juos rengiančių šalių federacijoms. Latvijoje šie degalai pernai buvo uždrausti, o Lietuvoje – ne. Dėl šios priežasties ir kilo debatai, kas iš tiesų buvo greitesnis „Rally Talsi“ – Vytautas Švedas su bioetanoliu ar Dominykas Butvilas su sportiniu benzinu“, – pastebėjo A. Paliukėnas.
„N40 – Narvesen“ ralio komandos pilotas Algirdas Kazlauskas kalbas apie bioetanolio keliamą padidintą grėsmę saugumui ir galimai nesąžiningu būdu įgyjamą pranašumą trasoje pavadino pliurpalais.
„E85 parduodamas daugelyje paprastų degalinių ir yra skirtas serijiniams automobiliams. Ralio žmonės jį taip pat perka „Statoil“ ar „Lukoil“ dėl vienintelės priežasties – bioetanolis yra maždaug keturis kartus pigesnis už sportinį benziną, paprastai vadinamą „karlesu“ (mūsų rinkoje stipriausias pozicijas užima homologuotą benziną gaminanti kompanija „Petrochem Carless Ltd.“). Čia nėra jokios mistikos ar bandymo gudrauti – tik noras bent šiek tiek sumažinti išlaidas. Turint galvoje, kad greičio ruože sportinis automobilis degalų naudoja apie 80 l / 100 km, ir per vienas varžybas reikia mažiausiai 120-150 litrų, kainos skirtumas tarp E85 ir „karleso“ pasiekia keturženkles sumas“, – sakė A. Kazlauskas.
„N40 – Narvesen“ ralio komandos lenktynininko manymu, išvedžiojimus apie tariamą E85 degalų nesaugumą sunku paaiškinti kitaip nei sportinio benzino pardavėjų protekcionizmą.
„Sportinis benzinas užgesinamas dar sunkiau, nes jis labiau prisotintas deguonies ir yra aukštesnio oktaninio skaičiaus – pagrindinių dalykų, lemiančių degimo greitį ir temperatūrą, taigi ir variklio galingumą. Kita vertus visiškai neįtikėtina, kad „neužgesinamas“ bioetanolis būtų lyg niekur nieko pardavinėjamas daugybėje degalinių visiems pageidaujantiems“, – samprotavo A. Kazlauskas.
Specialiosios priešgaisrinės valdybos vyriausias specialistas, mokslų daktaras Vladimiras Suslavičius klausiamas, ar E85 degalų iš tiesų yra ugniagesių galvos skausmas, patikino, kad taip tikrai nėra.
„Vienintelis skirtumas – gesinant alkoholio liepsną reiktų naudoti kiek kitokius putokšlius, kurie ant degančių paviršių suformuoja tam tikrą plėvelę. Paprastą putokšlį alkoholis tirpdo putas ir ugnies malšinimas tampa sudėtingesnis, tenka didinti intensyvumą ar naudoti miltelinius gesintuvus. Šiaip mūsų automobiliuose yra atsargos universalesnių medžiagų, skirtų būtent tokioms problemoms spręsti. Važiuojant budėti į automobilių lenktynes šiuos dalykus reiktų turėti galvoje ir jokių netikėtumų neturėtų nutikti“, – pastebėjo V. Suslavičius.
N40 vyrų autoklubas