Susisiekimo ministras Eligijus Masiulis teigia, kad dalis vairavimo mokyklų šiais metais savo paslaugų kainas didino nepagrįstai per daug. Ministras taip pat pastebi kartelinių susitarimų požymių.
Dalis vairavimo mokyklų tvirtina, kad šiais metais, įsigaliojus naujiems reikalavimams, jų paslaugos pabrango arba artimiausiu metu brangs 300–500 litų. Tuo tarpu kitų mokyklų kainos visai nedidėjo. Susisiekimo ministerijos skaičiavimais, realiai dėl papildomų reikalavimų vairavimo mokyklų išlaidos padidėjo kelis kartus mažiau nei tvirtina verslininkai.
„Realiai visų vairavimo mokyklų sąnaudas padidino reikalavimas filmuoti praktinio vairavimo egzaminą, vienus metus saugoti vaizdo įrašus. Vaizdo kamera, jos montavimas kainuoja nuo vieno iki kelių tūkstančių litų. Kai dėl to vairavimo paslaugos vienam mokiniui pabrangsta 500 litų, tai panašu į bandymą pasipinigauti“, – sakė susisiekimo ministras E. Masiulis.
Ministerijos skaičiavimu, įsigijus 2–3 tūkst. litų kainuojančią kamerą, duomenų saugojimo talpą, skaičiuojant vienam mokiniui vidutinio dydžio mokyklai išlaidos padidėja tik keliasdešimt litų.
Reikalavimas būsimuosius vairuotojus ruošti ne senesniais nei 15 metų automobiliais palietė labai mažą dalį iš maždaug 350 Lietuvoje veikiančių mokyklų, kadangi jų turimas automobilių parkas yra kur kas jaunesnis ir kasmet buvo atnaujinamas. Pernai vairavimo mokyklos turėjo 714 automobilių. Iš jų tik 142 nuo šių metų neatitinka reikalavimų. Dalis jų ir taip buvo nenaudojami.
Kitos naujovės sąžiningai dirbančių mokyklų neturėjo paveikti. Buvo įvesta papildomų saugiklių, kad reikalavimai, pavyzdžiui, dalį pamokų vykdyti specialiose aikštelėse nebūtų apeinami.
E. Masiulis įtaria, kad dalis vairavimo mokyklų kainas kėlė tarpusavyje susitarę. To neslepia ir patys verslininkai. Vairavimo mokyklos „Tiesus kelias“ direktorius Sigitas Miklovis vasario 18 d. dienraščio „Klaipėda“ interneto svetainėje pasirodžiusioje publikacijoje teigė, „kad su kolegomis Klaipėdoje draugiškai sutarta laikytis daugmaž vienos kainos“.
Susisiekimo ministerija nesutiks su prasčiau dirbančių verslininkų pageidavimu atšaukti arba sušvelninti kai kurias taisykles, pavyzdžiui, griežčiau tikrinti vairavimo mokyklas, kurias baigusių mokinių vairavimo egzaminų išlaikymo procentas yra labai žemas. Lietuvoje dėl prasto parengimo valstybinį vairavimo egzaminą iš pirmo karto išlaiko mažiau kaip 40 proc. žmonių. Tai vienas žemesnių rodiklių ES.
„Lietuvoje yra nemažai labai gerų vairavimo mokyklų, tačiau vis dar turime tokių, kurioms svarbesnis pinigų surinkimas, o ne žmonių mokymas. Blogai parengti vairuotojai kelia pavojų kelyje, todėl dalis vairavimo mokyklų turėtų gerokai pasitempti“, – sakė ministras.