„Gali teigti, kad naftos importas iš teritorijos, kontroliuojamos teroristinės organizacijos, galų gale patenka į pagrindines Italijos naftos perdirbimo gamyklas“, – cituoja ataskaitą straipsnio autoriai.
Kokiu maršrutu veikia kontrabandininkai? – užsiduoda klausimą „La Repubblica“. „Pirmąjį atsakymą galima aptikti už 60 mylių į pietus nuo Maltos, – rašoma leidinyje. – Šioje tarptautinių vandenų atkarpoje nutinka taip, kad naftos tanklaiviai, atvykstantys iš Turkijos ar Rusijos, ar cisternos, slapta atkeliaujančios iš Libijos, pradingsta kelioms valandoms. Jas tarytum Bermudų trikampyje įtraukia vidury Viduržemio jūros“.
Iš tiesų, aiškina žurnalistai, jie sutartinai atjungia borto daviklius, kurie leidžia juos sekti, tuomet transporto laivai prisiartina ir perpumpuoja nelegalią naftą į dideles cisternas. „Užbaigus šią operaciją jie atitolsta ir saugiu atstumu vėl įjungia palydovinę įrangą, – tyrimo metu sužinotą informaciją atskleidžia žurnalistai. – Jie vėl pasirodo monitoriuje, kuomet grįžta į Libiją, o iš žemyno atplaukę laivai toliau plaukia į Sicilijos, centro-šiaurinės Italijos ar Marselio uostus“.
„Ši sistema yra yra stambaus finansinės policijos, vadovaujamos Sicilijos prokuratūros, tyrimo dalis, – rašoma straipsnyje. – Buvo išaiškintos italų ir maltiečių bendrovės, kurios, nors ir neseniai atsirado, jau uždirba milijonus eurų, teigdamos logistines paslaugas ir parduodamos libiečių ir arabų naftą stambioms pasaulinėms bendrovėms. Jie yra tarpininkai ir, anot tyrėjų, užsiima visos kontrabandinės grandinės „plovimu“ prisidengiant fiktyviais dokumentais“. Leidinio teigimu, finansinės policijos pareigūnai, paėmę kai kurių Italijos naftos perdirbimo gamyklų naftos mėginių aptiko, kad joje yra naftos, išgautos Libijoje ir Sirijoje, dalis. Pasirodo, kad ji yra daug didesnė, negu ta, kuri būna nurodyta krovinio važtaraščiuose.
Vietos policijos ataskaitoje taip pat kalbama apie Turkijos maršrutą. „Džihadistų grupuotės perveža naftą sunkvežimiais iki sienos su Turkija, kur ją superka perpardavinėtojai mokėdami grynaisiais“, – cituojama ataskaita. Vėliau krovinys keliauja sausuma ar jūra iki galutinio pirkėjo.
„Nafta ir narkotikai“
Leidinio kalbintas Italijos kovos su mafija prokuroras Franco Roberti teigė, kad egzistuoja „du potencialūs islamo terorizmo ir organizuoto nusikalstamumo sąlyčio taškai“: narkotikai ir nafta. „Eilė tyrimų Venecijoje ir Apuloje parodė egzistuojant mafijos susidomėjimą juoduoju auksu“, – pasakojo jis. Užsienyje yra sukuriamos fiktyvios įmonės, nurodančios, jog užsiima benzino pardavimu; gauna įprastų eksportuotojų padirbtą leidimą; parduoda tiesiogiai degalinių vadovams mažesne kaina; netrukus staigiai uždaro įmonę.
ISIS pajamos iš naftos gavybos, anot Italų teisėsaugininkų, gali siekti 20-35 dolerių už barelį, vėliau ją tarpininkai gali parduoti jau už 60-100 dolerių. Ekspertų manymu, teroristai per dieną išgauna apie 50 tūkst. barelių naftos. „Tai milijonas eurų per dieną,“ – skaičiuoja „La Repubblica“.