Dviračių pardavėjai neslepia, kad laikotarpis – sunkus. Ypač trūksta sportinių, lengvų žemo vairo ir aukštesnės sėdynės „gravel“ tipo dviračių.
Pastaruosius dvejus metus dviračių kainos ženkliai augo, pardavėjai įspėja, kad jos augs ir toliau. Jų teigimu, galima rasti dviračių ir už 15 tūkst. eurų. O lietuvių perkamiausių kainos svyruoja nuo 500 iki 1 tūkst. eurų.
Prognozuojama, kad rinka turėtų normalizuotis 2024–2025 m., tačiau kiti tikina, kad šis deficitas Lietuvoje – netikras, nes iki pandemijos čia niekada nebuvo daug prabangių dviračių pardavimų.
Brango nuo 499 iki 675 eurų
Dviračių parduotuvės „Velonova“ direktorė Viktorija Kaupienė pasakojo, kad šiais metais sumažėjo paklausa pigesniems dviračiams, tačiau išaugo brangesniems. Ji nurodė, kad trūksta „gravel“ tipo dviračių, kurie šiuo metu yra patys paklausiausi.
„Pastaruoju metu tapo populiaru „gravel“ tipo dviračius naudoti ir kaip miesto dviračius: jie yra lengvi, greiti, galima važiuoti tiek žvyru, tiek bekele, tiek įvairiais kitais paviršiais. Patartumėme norimo dviračio ieškoti ne sezono metu, nes pavasarį vėl bus trūkumas“, – komentavo V. Kaupienė.
Ji paskaičiavo, kad nuo karantino pradžios dviračiai pabrango apie 20 proc. ir brangsta toliau: „Pigiausias kalnų dviratis prieš karantiną kainavo 499 eurus, prieš metus 625 eurus, dabar – 675 eurus.“
„Prosport.lt“ direktoriaus pavaduotojas Donatas Jankauskas sako, kad dviračių paklausa sumažėjo apie 20 proc., rinka išsiderinusi, dviračiai atvyksta pavėlavę.
Jis taip pat pažymi, kad sunkiausia gauti plento ir „gravel“ tipo dviračius: „Radus tinkamą modelį patariame nelaukti, nes jie tikrai greitai dingsta iš parduotuvių.“
D. Jankauskas pamini, kad dviračių kainos per metus tikrai paaugo, sumažėjo nuolaidų.
Naujo dviračio tenka laukti daugiau nei metus
Sporto ir laisvalaikio prekių parduotuvės „PowerSport.lt“ komercijos vadovė Ugnė Baukutė neslėpė, kad šiuo metu jaučiamas visų tipų dviračių trūkumas: tiek hibridinių, tiek „gravel“, tiek elektrinių.
Jos teigimu, mažiausias trūkumas juntamas pigiausiame segmente, o štai garsių prekinių ženklų dviračių gamintojai perspėja, kad šiuo metu laukti gali reikėti metus ar ilgiau.
Pašnekovė paaiškina, kad taip yra dėl didelės paklausos, komponentų trūkumo, nes, kaip žinia, COVID–19 pandemijos metu daugelis gamyklų turėjo stabdyti savo darbus, susidarė eilės gamyboje ir stipriai išaugo laukimo terminai.
„Pastebime, kad situacija po truputį normalizuojasi, tikimės, kad ateinančiais metais bus šiek tiek geresnė situacija su terminais“, – tikisi U. Baukutė.
Ji atskleidžia, kad patys pigiausi dviračiai kainuoja nuo 250 eurų, o brangiausiems ir 15 tūkst. eurų nėra riba: „Žinoma, tikėtis labai gero dviračio už 250 eurų – neverta. Paprastai tokie dviračiai būna sunkūs, vieno bėgio, be amortizatorių ir su kojiniu stabdžiu.“
Pašnekovė įvardija, kad patys perkamiausi dviračiai kainuoja 500–1 tūkst. eurų. Pasak jos, tokie dviračiai yra šiek tiek lengvesni, turi mėgėjiško lygio komponentus ir gaminami geriau žinomų gamintojų. O patys brangiausi skirti sportininkams – jie ypač lengvi ir juose naudojamos naujausios technologijos.
Sunkiausia gauti aukštesnės klasės dviračių
O „Dvirtex“ dviračių vadybos atstovas Lukas Bačiulis šiemet pastebi dviračių ir jų aksesuarų paklausos kritimą tiek didmeninėje, tiek mažmeninėje prekyboje.
Jis pasakoja, kad prieš metus labai trūko dviračių, net ir pigiausių, o paklausa vis tiek nebuvo patenkinama: „Šiemet jau pigesnių dviračių užtenka, bet nuperka mažiau.“
L. Bačiulis taip pat pamini, kad šiuo metu labiausiai trūksta vidutinės, aukštos ir aukščiausios komplektacijos dviračių.
„Mes turime klientų, kurie yra užsisakę tokio lygio dviračius prieš metus, tačiau jų gamyklos dar nepagamino“, – informuoja pašnekovas.
Anot jo, norint specifinio dviračio, jį reikėtų užsisakyti iš anksto ir tą daryti jau dabar, kad kitąmet būtų galima startuoti su nauju pirkiniu pavasarį, o ne vasaros gale.
L. Bačiulio teigimu, kainos per metus augo nuo 5 iki 15 proc.
Jis skaičiuoja, kad nauji suaugusių dviračiai kainuoja nuo 300 eurų, vaikiški – nuo 150 eurų, o elektriniai – nuo 1 tūkst. eurų: „Elektriniai dviračiai yra nuo 500 eurų brangesni nei analogiški dviračiai dėl baterijos, variklio.“
Pardavimai krito iki 50 proc.
Elektroninės dviračių parduotuvės „Biketek.cc“ vadovas Justinas A. tikina, kad pirkėjų srautas, kaip ir buvo tikėtasi, šiais metais yra stipriai sumažėjęs. „Skaičiuojame, kad skirtingose fizinėse Lietuvos dviračių parduotuvėse pardavimų kritimas turėtų būti nuo 25 iki 50 proc. lyginant su 2021 m.“, – dalinosi pašnekovas.
Jis atskleidė, kad kaip ir visada Lietuvoje daugiausiai yra parduodama hibridinių ir „entry level“ MTB dviračių – ši statistika nekinta jau daugelį metų: „Mūsų parduotuvėje tokių dviračių kainos svyruoja tarp 450 ir 900 eurų.“
Palyginti su praėjusiais metais, dviračių kainos, pasak pašnekovo, paaugo apie 10–15 proc.
O „Vasarė“ direktorius Rytis Paulikaitis neslepia, kad dviračių galima rasti ir už 300, ir už 7 tūkst. eurų.
Dviračių deficitas – pusiau sukurtas
R. Paulikaitis didelio trūkumo nejaučia. Anot jo, trūksta sportiškesnių su įmantresnėmis komplektacijomis dviračių: „Dviračių turime nuo pigiausių vos už kelis šimtus iki premium ir verslo klasės komfortiškų elektrinių su diržinėmis pavaromis už 7–9 tūkst. eurų.
Tačiau šių dviračių užsakymus pateikinėjame 2 metams į priekį, nes vis dar stringa dviračių komponentų tiekimas surinkimo gamykloms.“
Jis įspėja, kad vis dėlto yra tokių komponentų, kuriuos užsakius gamykla gauna tik po 36 mėn. R. Paulikaičio teigimu, norint kažko individualaus gali tekti nusivilti, kad niekas nesiims prognozuoti patiekimo termino, nes nėra galimybės jo įvardinti.
Pasak jo, kadangi nėra beveik nei vieno dviračio, kuris neturėtų Azijoje pagamintų dalių, pabrangę jūriniai pervežimai: „Jūriniai pervežimai pabrango nuo 3 tūkst. USD (apie 2,9 tūkst. eurų) iki 12 tūkst. USD (apie 11,7 tūkst. eurų) už konteinerį.“
O Justino A. nuomone, specifinių dviračių deficitas yra pusiau „sukurtas“, kadangi Lietuvoje niekada nebuvo ypač didelių prabangių dviračių pardavimų, o tokius produktus atsivežti ir išsistatyti savo parduotuvėje visada yra didžiulė rizika.
Dėl šios priežasties, anot pašnekovo, tokie dviračiai yra vežami tik pagal išankstinį užsakymą.
„Žinoma, praeiti metai buvo unikalūs ir visiems atrodė, kad Lietuvos pirkėjas jau „daaugo“ iki aukštesnės kainos dviračio, bet tokia nuomonė susidarė klaidingai, nes dėl absoliutaus dviračių trūkumo ir kitų veiklų ribojimo žmonės pirko viską, ką rado.
Todėl šiais metais aukštesnės klasės dviračių pardavimai ypač sumažėjo“, – pasakojo Justinas A.
Pandemijos iškraipyta rinka normalizuosis per 2–3 metus
„Ultrabike“ dviračių parduotuvės atstovas sako, kad šį sezoną paklausa sumažėjo 7–10 proc., nes klientai supranta, kad dviratis infliacijos akivaizdoje nėra pirmo būtinumo prekė.
Jo teigimu, aukščiausios klasės dviračių gauti ypač sunku, nes per pandemiją keliais kartais išaugo sportas ir aktyvus laisvalaikis lauke, kai buvo uždaryti sporto klubai: „Dėl to išaugo susidomėjimas dviračiais ir viskuo, kas su jais susiję: apranga, šalmai, batai ir t.t.“
Parduotuvės atstovas nurodo, kad dviračių dalių gamintojai nespėja patenkinti išaugusios dalių paklausos pasauliniu mastu. Anot jo, visa rinka turėtų normalizuotis 2024 ar 2025 m. pagal dviračio dalių gamintojų prognozes.
Pašnekovas įvardija, kad kalnų dviračių kainos prasideda nuo 389 eurų, hibridinių ar kelionių – nuo 429 eurų, plento – nuo 909 eurų, „gravel“ – nuo 809 eurų, elektroniniai – nuo 1349 eurų.
„Tai yra pradinės dviračių kainos. Kaina priklauso nuo medžiagos, iš ko pagamintas dviračio rėmas ir šakė, su kokio lygio dalimis yra sukomplektuotas dviratis, kokie ratai, amortizatoriai, el. dviračio variklis ir t.t. Išskirtinio dviračio kaina gali viršyti net 20 tūkst. eurų“, – neslepia parduotuvės atstovas.
Jis sako, kad dviračių kainos, lyginant šių ir praėjusių metų sausio mėn. kainas, pakilo apie 15 proc. Tai, anot jo, lėmė ne tik infliacija, bet ir kai kurių gamintojų trejus metus iš eilės nekeltos kainos.
"Padėkokime" Landsbergiukui. Stringa ne dėl pandemijos, bet dėl Taivanio ambasados pavadinimo.