Šiuolaikiškus elektrinius traukinius pamėgo keleiviai – per penkerius metus keliaujančiųjų tarp Vilniaus ir Kauno skaičius išaugo maždaug 22 proc. 2013-aisiais tarp šių dviejų miestų traukiniais pervežta beveik 1,2 mln. keleivių.
„Bendrovės investicija į naujus riedmenis davė teigiamų rezultatų – keleiviai itin vertina aukštą komforto lygį bei šiuose traukiniuose esančius patogumus ir vis dažniau renkasi keliauti dviaukščiais traukiniais, – teigia AB „Lietuvos geležinkeliai“ Keleivių vežimo direkcijos direktoriaus pavaduotojas Dalijus Žebrauskas. – Atsižvelgdami į šių riedmenų populiarumą, ateityje keleivius tarp Vilniaus ir Kauno planuojame vežti tik dviaukščiais traukiniais“.
Dviaukščius elektrinius traukinius EJ575 Lietuvai pagamino holdingui Škoda Transpotation priklausanti įmonė Škoda Vagonka a. s. Tokio tipo traukiniai tapo naujove ne tik Lietuvoje, bet ir Rytų Europoje. Juose įrengtos vietos dviračiams ar didesniam bagažui, o keleivių saugumą užtikrina vaizdo stebėjimo įranga. Visos durys traukiniuose atsidaro paspaudus mygtuką, o užsidaro automatiškai, todėl vagonų salonuose nebūna skersvėjų, saugoma šiluma.
Pasirūpinta ir neįgaliaisiais keleiviais. Specialiai jiems įrengti įvažiavimo tilteliai, o viduje – vietos vežimėliams pritvirtinti. Du iš keturių vakuuminių tualetų yra pritaikyti žmonėms su judėjimo negalia. Pagrindinė informacija vagonuose pateikiama Brailio raštu.
Planuojama, kad jau 2015 metais, atlikus elektrifikavimo darbus, dviaukščiais traukiniais iš Vilniaus vos per dvi valandas bus galima pasiekti Baltarusijos sostinę Minską.