Marija Gabrienė, LRT Televizijos naujienų tarnyba, LRT.lt
Švarinami Klaipėdos uosto dokai – sėkmingai išvalytas užterštas gruntas iš vienos Vakarų laivų gamyklos doko duobių. Tikimasi, kad tai leis bendrovei didinti konkurencingumą, sandėliuojamo grunto aikštelė ateityje turėtų virsti naujomis uosto krantinėmis.
Po daugiau nei 10-ies metų specialistams pavyko rasti būdą, kaip išvalyti iš dokų, kuriuose remontuojami laivai, užterštą gruntą ir kur jį sandėliuoti. Technologija leido valyti doką nenutraukiant veiklos. Išsiurbtas gruntas maždaug 1,5 km ilgio vamzdžiais transportuojamas tiesiai į užteršto grunto saugojimo aikštelę. Čia masė sumaišoma su chemikalais, kurie leidžia lengviau iš užteršto grunto išskirti vandenį.
Aplinkosaugininkai tokiai technologijai neprieštaravo. Gruntą išvalius, grąžintas projektinis – iki 16 m – doko duobės gylis.
„Atsiveria naujos galimybės įmonėje priimti maksimalių parametrų laivus. Be to, tai leidžia įsisavinti ir naujos rinkos segmentus ir remontuoti tokius laivus kaip ledlaužius. Tai mums, kaip įmonei, papildomai gali atnešti apie 10–15 mln. litų pajamų“, – planuoja Vakarų laivų gamyklos įmonių grupės generalinis direktorius Arnoldas Šileika.
Viso projekto vertė – 22 mln. litų. Į maždaug 5 ha užteršto grunto saugojimo aikštelę dumblas bus atvežtas ir iš dar 5 uosto įmonių dokų. Ateityje aikštelė turėtų virsti nauja krantine, o jų uostui labai trūksta.
„Šią medžiaga, kuri yra ištraukta iš akvatorijos dugno, galima naudoti kaip statybinę medžiagą. Ją galima maišyti su cementiniais priedais ir daryti kietą pagrindą ir iš to pagrindo formuoti teritorijos paviršių“, – teigia Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Arvydas Vaitkus.
Po kelerių metų iš užteršto grunto saugojimo aikštelės suformuotą naują teritoriją planuojama sujungti su Kiaulės Nugara.