• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Nors eiles pas gydytojus iš dalies lemia sisteminės problemos, kiekviena įstaiga atsakinga už darbo organizavimą taip, kad jų nebūtų, sako sveikatos apsaugos ministras Arūnas Dulkys.

Nors eiles pas gydytojus iš dalies lemia sisteminės problemos, kiekviena įstaiga atsakinga už darbo organizavimą taip, kad jų nebūtų, sako sveikatos apsaugos ministras Arūnas Dulkys.

REKLAMA

Jis taip trečiadienį kalbėjo kilus pasipiktinimui dėl nuotraukose prie Klaipėdos jūrininkų ligoninės įamžintų dešimčių gyvoje eilėje laukiančių žmonių, kaip teigiama, siekiančių užsiregistruoti pas kardiologą.

„Tai yra žmonės, kurie jau turi sveikatos problemų, jeigu jie eina į gydymo įstaigą, ieško pagalbos, ir pati gydymo įstaiga taip organizuoja darbą, kad tie žmonės turi stovėti lauke. Čia elementariausios empatijos klausimas“, – trečiadienį portale „15min“ transliuotame interviu sakė ministras.

Jis pripažino, kad eiles iš dalies lemia ir tai, jog visoje šalyje pastebimas kardiologų trūkumas, tačiau pabrėžė, jog nepaisant to, kitur žmonės eilėse lauke nestovi.

REKLAMA
REKLAMA

„Čia yra du dalykai: yra sisteminės priežastys, už kurias prisiimu atsakomybę, kurias sprendžiame ir kurioms yra numatyti ištekliai, tai reiškia, pakeistas valstybės specialistų užsakymo modelis, kad tam tikrų specialybių gydytojų būtų ruošiama daugiau, bet tam reikės laiko, – kalbėjo ministras. – Yra numatyti ištekliai informacinėms sistemoms, kad ten būtų daugiau funkcionalumo, kad žmonės į laukimo eilę galėtų patys užsirašyti“.

REKLAMA

„Visa tai galima padaryti ir bus padaryta, tačiau tai nieko nepadės, jeigu pačiose gydymo įstaigose jų vadovai neužtikrins kasdienio darbo“, – pabrėžė A. Dulkys.

„Gal tiems vadovams patiems į eilę atsistoti nakties metu ir stovėti? Visi šie sprendimai yra konkrečios gydymo įstaigos vadovo rankose“, – pridūrė jis.

A. Dulkio žiniomis, įstaigos vadovai trečiadienį susirinko aptarti šio klausimo, tačiau pabrėžė, kad iki šiol jie į situaciją viešai nesureagavo.

REKLAMA
REKLAMA

„Pasižiūrėsime, ką nuspręs, ir tikiuosi, kad tie sprendiniai bus mus tenkinantys“, – sakė ministras.

Vis dėlto paklaustas, ar mato pagrindą įstaigos vadovybei trauktis, A. Dulkys teigė, jog galutinius vertinimus reikėtų priimti išklausius įstaigos vadovų.

Antradienio rytą socialiniuose tinkluose paskelbtos nuotraukos, kuriose matoma dešimčių žmonių eilė. Komentare nurodoma, jog tai „eilė registruotis į eilę, kurioje galėsi laukti talono pas kardiologus“ Klaipėdos jūrininkų ligoninėje.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Ligoninė vėliau feisbuke išplatino komentarą, kuriame apgailestavo dėl situacijos, tačiau patvirtino, jog tam, kad „žmonėms būtų paprasčiau pakliūti pas gydytoją, jie registruojami į laukimo eilę“.

Pasak įstaigos, gyvų eilių atsisakyti negalima, nes senjorai negeba naudotis elektronine registracijos sistema, be to, tokia galimybė e.sveikatoje gyventojams šiuo metu nėra sudaryta.

REKLAMA

Ligoninė teigė, kad, jos medikai ir vadovybė „daro viską, kad planinės pagalbos laukiantys pacientai pas gydytoją patektų kuo skubiau, ieško naujų būdų ir galimybių palengvinti registracijos procesą“.

Pasak įstaigos, laukimo eilė sudaroma pas tokius specialistus kaip kardiologai, hematologai ir neurologai, pas kuriuos talonai „dingsta akimirksniu“. Laukimo eilė, ligoninės teigimu, leidžia užtikrinti, kad paslaugą jie gautų.

Jūrininkų ligoninės teigimu, tokia eilė nusidriekia apie 8 val. ryto, prieš prasidedant darbo dienai, ir registratūrai pradėjus darbą, jos nelieka per maždaug 20 minučių. Antradienį, ligoninės duomenimis, pas kardiologus gyvai ir telefonu į eilę užregistruota 850 pacientų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų