Šaltinis:
Automanas.lt
REKLAMA
Dakaro ralio maratone konkurencija pasiekė tokį lygį, kad net ir mažiausios nesėkmės galutiniam rezultatui turi pastebimą įtaką. Antradienį tuo dar kartą įsitikino „Teltonika Racing“ komandos ekipažas, Vaidotas Žala ir Paulo Fiuza. Devintajame greičio ruože du ratus prakirtę sportininkai automobilių rikiuotėje turėjo tenkintis 23-iąja vieta.
„Tempas šiais metais – žiauriai didelis. Antradienio greičio ruože pirmąjį ir dvidešimtąjį ekipažus skyrė mažiau nei 11 minučių. Prakirtęs du ratus iš karto žinai, kad dienos rikiuotėje skausmingai leisis žemyn“, – situaciją iliustravo V. Žala.
„Pasigavau tai, ką priekyje buvo ir dar pasigavau kopose, kas man neįprasta. Vėliau turbūt pavargo padangos, nes buvo smėlis, o tada – akmenys. Vietomis akmenys dideli, nemalonūs… Kažkur smėlio jūroje pagavau akmenį. Pliaukšt… Tada vienas pravažiavo, o aš – į dulkes. Dulkėse važiavome, išlaikome atstumą, o tada dar kitą ratą – pliaukšt… Tada ramiai. Minus 2 ratai jau tada nėra kur draskytis“, – pasakojo V.Žala.
Važiuojantis priekyje diktuoja tempą
V. Žala pasakojo, kad greičio ruožo pradžioje viskas klostėsi gerai – kopose aplenkė net keletą ekipažų. Kurį laiką taip pat sekė paskui BRX visureigį vairuojantį Nani Romą. Gaudynės buvo smagios, tačiau vėliau tokio aukšto tempo palaikyti nepavyko. Galima priežastis – važiuojant įvairia danga labiau nei įprastai nudilusios padangos.
„Netrūko smėlio ir akmenų, kurių pasitaikė itin didelių, o per tokius važiuoti – itin nemalonu. Vienoje smėlingoje atkarpoje kliudėm akmenį, o kol keitėm ratą mus aplenkė. Teko važiuoti dulkėse. Kažkurioje vietoje vėl girdžiu „pliaukšt“ – pramušėm dar vieną padangą. Toliau važiavom ramiai, nes netekus dviejų ratų nėra ko draskytis“, – komentavo jis.
Anot V. Žalos važiuojant kito automobilio sukeltame dulkių debesyje prie varžovo net neįmanoma priartėti. Pakliuvęs į tokias situacijas ekipažas nerizikavo ir laikėsi priekyje buvusio kolegos diktuojamo tempo. Lenkimai buvo sunkiai įmanomi ne tik dėl riboto matomumo, bet ir dėl specifinio reljefo.
„Nieko gudraus čia nesugalvosi. Slėniuose tarp kalnų nėra tiek vietos, kad galėtum apvažiuoti kitą automobilį. Viskas, ką gali padaryti, tai sustoti ir palaukti, kol prasisklaidys dulkės“, – kalbėjo sportininkas.
Trigubas vienos komandos triumfas
Antradienį, sausio 11-ąją, Dakaro dalyviai įveikė Vadi ad Davasyro apylinkėse suformuotą dar vieną kilpos pavidalo trasą. Važiuojant kalnų tarpekliais ir išdžiūvusių upių vagomis devintajame greičio ruože buvo mažiau smėlio, tačiau eilinį kartą netrūko navigacijos iššūkių. Greičio ruožas taip pat buvo trumpesnis – ekipažams teko įveikti 287 kilometrus. Dar geresnė žinia nuovargį vis labiau jaučiantiems sportininkams – ralio maratono mastais matuojant, ganėtinai trumpas 110 kilometrų pervažiavimas nuo finišo iki bivako.
Nuo greičio ruožo pradžios vykusią atkaklią „Toyota“ ir „Audi“ komandų kovą šį kartą užtikrintai laimėjo Japonijos automobilių gamintojo ekipažai. Ginielis de Villiersas finišavo pirmas, Henkas Lateganas buvo antras, o automobilių įskaitos lyderis Nasseras Al-Attiyah – trečias. Antradienį du greičiausius lenktynininkus skyrė vos devynios sekundės.
V. Žala nuo lyderio atsiliko kiek daugiau nei 12 minučių. „Teltonika Racing“ komandos ekipažas po devintojo greičio ruožo bendroje automobilių įskaitoje išlaikė 12-ąją poziciją.
Dakaro ralio maratone konkurencija pasiekė tokį lygį, kad net ir mažiausios nesėkmės galutiniam rezultatui turi pastebimą įtaką. Antradienį tuo dar kartą įsitikino „Teltonika Racing“ komandos ekipažas, Vaidotas Žala ir Paulo Fiuza. Devintajame greičio ruože du ratus prakirtę sportininkai automobilių rikiuotėje turėjo tenkintis 23-iąja vieta.
„Tempas šiais metais – žiauriai didelis. Antradienio greičio ruože pirmąjį ir dvidešimtąjį ekipažus skyrė mažiau nei 11 minučių. Prakirtęs du ratus iš karto žinai, kad dienos rikiuotėje skausmingai leisis žemyn“, – situaciją iliustravo V. Žala.
„Pasigavau tai, ką priekyje buvo ir dar pasigavau kopose, kas man neįprasta. Vėliau turbūt pavargo padangos, nes buvo smėlis, o tada – akmenys. Vietomis akmenys dideli, nemalonūs… Kažkur smėlio jūroje pagavau akmenį. Pliaukšt… Tada vienas pravažiavo, o aš – į dulkes. Dulkėse važiavome, išlaikome atstumą, o tada dar kitą ratą – pliaukšt… Tada ramiai. Minus 2 ratai jau tada nėra kur draskytis“, – pasakojo V.Žala.
Važiuojantis priekyje diktuoja tempą
V. Žala pasakojo, kad greičio ruožo pradžioje viskas klostėsi gerai – kopose aplenkė net keletą ekipažų. Kurį laiką taip pat sekė paskui BRX visureigį vairuojantį Nani Romą. Gaudynės buvo smagios, tačiau vėliau tokio aukšto tempo palaikyti nepavyko. Galima priežastis – važiuojant įvairia danga labiau nei įprastai nudilusios padangos.
„Netrūko smėlio ir akmenų, kurių pasitaikė itin didelių, o per tokius važiuoti – itin nemalonu. Vienoje smėlingoje atkarpoje kliudėm akmenį, o kol keitėm ratą mus aplenkė. Teko važiuoti dulkėse. Kažkurioje vietoje vėl girdžiu „pliaukšt“ – pramušėm dar vieną padangą. Toliau važiavom ramiai, nes netekus dviejų ratų nėra ko draskytis“, – komentavo jis.
Anot V. Žalos važiuojant kito automobilio sukeltame dulkių debesyje prie varžovo net neįmanoma priartėti. Pakliuvęs į tokias situacijas ekipažas nerizikavo ir laikėsi priekyje buvusio kolegos diktuojamo tempo. Lenkimai buvo sunkiai įmanomi ne tik dėl riboto matomumo, bet ir dėl specifinio reljefo.
„Nieko gudraus čia nesugalvosi. Slėniuose tarp kalnų nėra tiek vietos, kad galėtum apvažiuoti kitą automobilį. Viskas, ką gali padaryti, tai sustoti ir palaukti, kol prasisklaidys dulkės“, – kalbėjo sportininkas.
Trigubas vienos komandos triumfas
Antradienį, sausio 11-ąją, Dakaro dalyviai įveikė Vadi ad Davasyro apylinkėse suformuotą dar vieną kilpos pavidalo trasą. Važiuojant kalnų tarpekliais ir išdžiūvusių upių vagomis devintajame greičio ruože buvo mažiau smėlio, tačiau eilinį kartą netrūko navigacijos iššūkių. Greičio ruožas taip pat buvo trumpesnis – ekipažams teko įveikti 287 kilometrus. Dar geresnė žinia nuovargį vis labiau jaučiantiems sportininkams – ralio maratono mastais matuojant, ganėtinai trumpas 110 kilometrų pervažiavimas nuo finišo iki bivako.
Nuo greičio ruožo pradžios vykusią atkaklią „Toyota“ ir „Audi“ komandų kovą šį kartą užtikrintai laimėjo Japonijos automobilių gamintojo ekipažai. Ginielis de Villiersas finišavo pirmas, Henkas Lateganas buvo antras, o automobilių įskaitos lyderis Nasseras Al-Attiyah – trečias. Antradienį du greičiausius lenktynininkus skyrė vos devynios sekundės.
V. Žala nuo lyderio atsiliko kiek daugiau nei 12 minučių. „Teltonika Racing“ komandos ekipažas po devintojo greičio ruožo bendroje automobilių įskaitoje išlaikė 12-ąją poziciją.