Jaroslavo Fiat 126 (nuotr. Kudos.lt)
Nuolatos besišypsančios „Mazda“ vairuotojas – Edvinas, iš pradžių susidomėjo ne automobiliais, o dviratėmis transporto priemonėmis – motociklais. „Kai buvau mažas, jis buvo stipriai domėjosi motociklais. Anuomet jis jų turėjo net kelis: senus ir apynaujus. Kartu su juo nuolatos važiuodavome į garažą jų taisyti arba – tiesiog sekmadienio popietę praleisti garaže“, – pasakoja Edvinas.
Vaikystę tarp motociklų praleidęs Edvinas kaip šiandien prisimena tą dieną, kuomet vaikino tėtis į namų kiemą įriedėjo su šiek tiek aplamdytu „E32“ kartos 7 serijos „BMW“. Kadangi automobiliui reikėjo skirti nemažai dėmesio tam, jog jis atrodytų nepriekaištingai, Edvinas stebėjo visą automobilio remonto procesą, kuris jį tiesiog užbūrė.
„Matydamas visą tą darbo procesą kaip automobilis virsta meno kūriniu, savotiška saviraiškos forma, dar būdamas visišku vaiku, supratau jog ateityje tikrai turėsiu tam tikrą automobilį kurį galėsiu dailinti kaip tik norėsiu“, – priduria Edvinas.
Edvino Mazda MX-5 (nuotr Andrius Matijošaitis)
Nenorėjo kasdien matomų automobilių
Ar tik modifikacijos atliktos garažuose automobiliui sugeba suteikti išskirtinumą? Jeigu tai „Volkswagen Golf“ – tuomet į šį klausimą reikėtų atsakyti teigiamai. Vis dėlto, išskirtinis automobilis gali būti tas, kuris bendro naudojimo keliuose sutinkamas pakankamai retai.
„Turėjau tikslą – surasti retai Lietuvos keliuose matomą automobilį. Iš pradžių žvalgiausi ne tik į „Fiat 126“, bet ir į klasikinius „Mini“ ir „Fiat 500“. Vis dėlto, sudėliojęs visus prioritetus – pasirinkau „Fiat 126“, kuris patenkino mano norus: mažas, charizmatiškas, nereikalaujantis didelių išlaidų eksploatacijai.
Edvinas savąjį automobilį įsigijo dėl visiškai kitos priežasties – „Mazdos“ akyčių. Kaip pasakytų pats Edvinas – „jos tiesiog pakeri.“
Apie ne kasdieninėms reikmėms skirto automobilio įsigijimą Edvinas svarstė ne vieną ir ne dvi savaites. Nors iš pradžių vaikino pasirinkimuose buvo ne tik „MX-5“, bet ir „MR2“, tačiau galutinį sprendimą lėmė netikėtai sutiktas žmogus, kuris iš Vokietijos į Lietuvą veža įvairias „Mazda MX-5“ modelio kartas, jas ardo arba parduoda.
„Tai būna patys pigiausi egzemplioriai, kuriuos tik įmanoma surasti „Mobile.de“ skelbimų portale. Būtent jis ir atvežė sidabrinę, surūdijusiomis arkomis, ilgai stovėjusią ir kažkada gavusią smūgį į priekį. Nežinau kodėl, bet vos tik ją pamačiau supratau – tai yra tai ko man reikia.
Abu pareikalavo nemažai dėmesio
Automobilį įsigyti gali bet kas ir bet kada. Jį suremontuoti ir panaikinti per automobilio gyvavimo laikotarpį atsiradusius randus – tai gerokai sudėtingesnė misija.
Iš pradžių mūsų akys nukrypo link Jaroslavo vairuojamo „Fiat 126“, kuris kadaise karaliavo Lenkijos keliuose, o Lietuvoje niekados nesulaukė didesnio dėmesio.
„Tik pradėjęs automobilio paieškas užsibrėžiau tikslą – surasti ne patį brangiausią, bet ir ne patį prasčiausią egzempliorių“, – pasakoja Jaroslavas.
„Paieškos buvo pakankamai vaisingos, nes pavyko surasti „Fiatą“, kurio kėbulas buvo neblogos būklės ir rimtesnių investicijų nereikalavo. Reikėjo sutvarkyti ant kėbulo atsiradusias duobutės ir paruošti kėbulą dažymui – šie darbai pareikalavo daugiausiai laisvalaikiui skirto laiko“, – priduria Jaroslavas.
Šalia stovinčios „Mazda MX-5“ savininkas mums papasakojo gerokai vaizdingesnę automobilio tvarkymo istoriją.
„Vos tik įsigijus „MX-5“ atlikome kelis pagrindinius darbus: perrinkome važiuoklę, pakeitėme visus amortizatorius, sutvarkėme variklio alyvos prasisunkimą, uždėjome tvarkingą buferį, posūkius tvarkingai suvedėme su sparnais ir tada – pasirūpinome registracija, technine apžiūra ir vasarišku oru. Iš pradžių norėjau įsitikinti šimtu procentu ar šis automobilis ilgai man teiks džiaugsmą, ar tai tiesiog laikinas susižavėjimas.“
„Sezono pabaigoje automobilį į garažą pastačiau su mintimi, jog man reikia pervirinti galines arkas ir sumontuoti reguliuojamo aukščio amortizatorius. Daugiau jokių planų neturėjau dėl lėšų stygiaus ir noro būtinai išvažiuoti kitą sezoną. Tačiau gavosi kaip visada. Vieną dieną išlindo skelbimas su būtent šiais „OZ Turbo“ ratais. Pagooglinu kaip atrodytų ant „MX-5“, mano akim – labai patraukliai su teisingais pločiais. Susiskambinu su pardavėju, tiesūs, lygūs – OK, važiuojam į Klaipėdą iš Vilniaus nusipirkti OZ‘ų. Atvažiavus į vietą prasukam ratus – 3 kreivi. Tačiau mintyse jau dėlioju kaip jie „liptų“ ant mano automobilio. „Ai, bala nematė“ – pasakiau mintyse ir tuo metu man atrodė padariau kvailoką sprendimą išleidęs pinigus skirtus arkų remontui ir naujiems amortizatoriams. Būtent šitas pirkinys privertė pakeisti žiemos planus, kurie pavirto į visų metų planus. Prasidėjo begalinis taupymas ir mintyse esančių idėjų pildymas. Prie „Mazdos“ visada dirbome su tėčiu ir viską ką padarėme yra mūsų pačių darbas. Smėliavimas, dažymas, arkų ir slenksčių pervirinimas, tų nelemtų ratlankių restauracija, visi paruošimai, techninių mazgų atnaujinimas yra mūsų rankomis atlikti darbai, neprisiliečiant jokiam specialistui dirbančiam toje srityje“, – atliktų darbų sąrašu dalinasi Edvinas.
Pasak Edvino, kėbulo tvarkymo darbai buvo pati sunkiausia projekto dalis, kuri pareikalavo daug kruopštumo ir kantrybės. „Tokį darbą darėme pirmą kartą, bet galutiniu rezultatu buvome patenkinti“, – priduria Edvinas.
Nesiruošia sustoti
Modifikacijų niekada nebus per daug, ar ne? Net ir tada, kai atrodo, jog atlikai visus įmanomus darbus, anksčiau ar vėliau atsiras naujas įkvėpimas ar naujas aksesuaras, kurį norėsis sumontuoti į savo puoselėjamą automobilį.
Pažvelgus į Jaroslavo automobilį, norisi pasakyti, jog Vilniuje gyvenančio automano projektas yra pasiekęs finišo tiesiąją. Vis dėlto, mažąjį „Fiat“ vairuojantis automanas priduria, jog netolimoje ateityje laukia kelionė į garažą.
Jaroslavo Fiat 126 (nuotr. Kudos.lt)
„Šiuo metu didžiausią dėmesį noriu skirti interjerui ir dar kelioms smulkmenoms. Tuomet galėsiu drąsiai pasakyti, jog projektas – užbaigtas, nes nuo pat pirmųjų dienų norėjau turėti automobilį, su kuriuo galėčiau lėtai ir niekur neskubant važinėti miesto gatvėmis ir džiuginti praeivius. Tai yra viena iš priežasčių, kodėl neplanuoju į „Fiat“ montuoti galingesnio variklio“, – savo ateities planus dėsto Jaroslavas.
Tuo tarpu Edvinas pasiryžęs savo „Mazda“ kabrioletui skirti žymiai daugiau dėmesio ir investicijų – „Tai yra nesibaigianti istorija, kuri bus nuolatos papildoma. „MX-5“ – man yra labai svarbus automobilis emociškai. Aš esu užtikrintas, jog jis niekada neatsiras automobilių skelbimų portale“, – pasakoja Edvinas.
Edvino Mazda MX-5 (nuotr. Danius Media)
„Estetinė pusė nėra baigta. Trūksta naujų gumų, kurios nuo senatvės nesilaiko arba yra baisiai sutrūkinėjusios. Norisi dar šiek tiek padirbėti ties apdaila, susitvarkyti saloną iki galo ir pasidaryti Clean engine bay neprarandant originalumo. Dažnai mastau apie turbinos statymą, nes į galvą lenda visokios mintys, jog daugiau galios būtų ne pro šalį, bet tuo pačiu sau užduodu klausimą – Ar tikrai jos reikia? Juk tai nėra automobilis skirtas važiuoti kuo greičiau.“
Edvino automobilio modifikacijos:
- Pervirintas automobilio kėbulas
- Išplatintos galinės ratų arkos
- „GV“ priekinio buferio pažeminimas
- „GV“ slenksčiai
- „Bride“ sėdynės
- „Nardi Torrino“ vairas
- „Tein“ reguliuojamo aukščio amortizatoriai
- „Nissan S13 Kouki Type X“ galinis spoileris
- „OZ Turbo“ 15 colių skersmens ratlankiai (7,5 colių plotis priekyje ir 9 colių plotis gale)
- Chromuotas vožtuvų dangtelis, įsiurbimo kolektorius ir išmetimo kolektoriaus apsauga
- „Magna Flow“ išmetimo sistema
- Šiuo metu keičiamas variklis. 1,6 litro variklį pakeis 1,8
Jaroslavo automobilio modifikacijos:
- Pilnai perdažytas automobilio kėbulas
- „Milky Way“ stiliaus lipdukai
- „Smoor“ 13 colių skersmens ratlankiai su perdažytais centrais ir nupoliruotomis palangėmis
- Perdažytas variklio skyrius
- „Speedway“ išmetimo sistema
- Patobulinti posūkių žibintai su papildoma „Strobe“ funkcija
- „Kyb“ amortizatoriai