Šaltinis:
Automanas.lt
REKLAMA
Druskininkuose įsikūrė „Metų automobilio“ bandymų stovykla: surengtas griežtas išbandymas visiems
Lapkričio mėnuo automobilininkams primena Kalėdas, mat „Lietuvos metų automobilio 2022“ rinkimuose bandymai, prasidėję Vilniaus Automechanikos ir verslo mokyklos autodrome ant slidžių dangų, persikėlė į visiškai kitą Lietuvos galą – naujutėlį sporto centrą „Druskininkai“ ir Dzūkijos apylinkes. Čia komisijos nariai drauge su profesionalais jau spėjo išmatuoti ne vieną automobilių parametrą.
25-erius metus Lietuvoje organizuojamas „Metų automobilio“ konkursas bandymų stovyklą, trunkančią savaitę, Druskininkų apylinkėse organizuoja ne vienerius metus. Tačiau pirmąsyk priimtas sprendimas okupuoti ne miesto centrą, o įsikurti Druskininkų pakraštyje esančiame visiškai naujame LSC „Druskininkai“. Tarp miškų įrengtas centras maloniai nustebino Lietuvos žurnalistų autoklubą, organizuojantį rinkimus, mat čia apstu ne tik vietos, kur galima išrikiuoti 31 konkurse dalyvaujantį automobilį, bet užtektinai erdvės įvairiems bandymams, o atradus laisvo laiko – ir galimybių pasportuoti.
„Nesunku įvertinti šios vietos privalumus: LSC „Druskininkai“ atradome vietos visureigių bandymo įrangai, stabdymo efektyvumo ir autonominio sustojimo testams, be to, pirmąsyk galėjome pamatuoti netgi tai, kiek tylūs ar triukšmingi mūsų rinkimuose turimi automobiliai“, – pasakojo Lietuvos žurnalistų autoklubo prezidentas Valdas Valiukevičius.
Patikrino visureigių galimybes
Vienas įdomiausių bandymų, kurio rezultatų nekantriai laukia ne tik „Metų automobilio 2022“ komisijos nariai, bet ir automobilių gamintojų atstovai – visureigių testas. Prieš kelerius metus jam buvo naudojama masyvi, gausybę vietos užimanti keliautojo, bekelės ir visureigių žinovo, Audriaus Sutkaus sukurta platforma „Peak Point“.
Šiemet A. Sutkus sukūrė gerokai kompaktiškesnį ir universalesnį sprendimą, leidusį bandymų stovykloje išmatuoti visureigių, turinčių keturis varančiuosius ratus, galimybes. Tiesa, šios platformos autorius neslėpė, kad gamybos darbai buvo baigti prieš pat bandymų stovyklą, tad buvo akimirkų, kai atrodė, kad idėjos įgyvendinti gali ir nepavykti.
Turima įranga leidžia pamatuoti automobilio kėbulo standumą, kai šis stovi ant nelygaus paviršiaus. Tai ypač aktualu tais atvejais, kai tenka, pavyzdžiui, atidaryti bagažinę ir ši neatsidaro, arba uždaryti dureles, o šios atšoka atgal, mat dėl to, jog automobilis stovi nelygioje vietoje, išsikreipia jo kėbulas. Be to, lengva imituoti ir sąlygas, kuriose atsiskleidžia, kaip veikia keturių varančiųjų ratų sistema – ką ši daro, jeigu praslysta vienas ar daugiau automobilio ratų ir ar ji sugeba ištraukti automobilį bei jo vairuotoją iš keblios padėties. Galop, paprasta pamatuoti, kokią prošvaisą turi automobilis.
Tyliausių ir geriausiai stabdančių paieška
Ne vienerius metus į „Lietuvos metų automobilio“ bandymų stovyklą atvyksta ir „Vilnius TECH“ (Vilniaus Gedimino technikos universiteto) ekspertai, atsivežantys galybę įrangos, leidžiančios išmatuoti tai, kaip efektyviai stabdo nauji automobiliai.
Žinia, kad dažniausiai naujų automobilių stabdžių sistemos veikia efektyviai ir vairuotojai jas gali tik pagirti, tačiau nebūtinai prabangūs arba didžiausius stabdžius turintys automobiliai stabdo geriausiai. Tai, kaip greitai ir efektyviai stoja „Metų automobilio“ rinkimų dalyviai, išmatuota pagreitėjus iki vienodo greičio ir kaskart jį pasiekus – stabdant maksimalia jėga. Suvienodinti bandymo sąlygas padėjo ir tai, kad rinkimų automobiliai „apauti“ naujomis žieminėmis „Continental“ padangomis. Tačiau kol kas „Vilnius TECH“ mokslininkai rezultatų neatskleidžia – jie bus įvardyti lapkričio 27 dieną, finalinį „Metų automobilio 2022“ rinkimų vakarą.
Pamatuojamos ir autonominių avarinio stabdymo sistemų galimybės: kliūtimi čia tampa lengva sienelė su automobilio nuotrauka ant jos. Užduotis paprasta: važiuojant sąlyginai nedideliu greičiu, imituojant važiavimą mieste, vairuotojas nesiima veiksmų ir sustoti priešais kliūtį turi pats automobilis. Bandytojai neslepia, kad tas sėkmingai pavyksta ne visiems modeliams, o kurie pasirodė geriausiai, paaiškės rinkimų pabaigoje.
Dar vieno bandymo imtasi po to, kai tarp komisijos narių kilo nemažai diskusijų, kuris automobilis turi geresnę garso izoliaciją ir kuris važiuoja tyliau. Panorus pamatuoti, kokio lygio triukšmas girdimas salone, kai važiuojama 90 km/val. greičiu ir 50 km/val. greičiu, bandymų stovykloje atsirado speciali įranga, leidusi objektyviai įvertinti, kurio modelio salono garso izoliacija geriausia.
Rinkimų komisijos narys Jurgis Paplaitis po bandymų pastebėjo, kad galima susidaryti įspūdį, jog patys tyliausi yra vidaus degimo variklių neturintys elektromobiliai, tačiau matavimai rodo, jog tai – nebūtinai tiesa. Visgi skirtumai, išryškėję tarp modelių, nėra kardinaliai besiskiriantys, o kam tenka tyliausiojo vardas, paaiškės besibaigiant „Lietuvos metų automobilio“ rinkimams.
Šiemet „Metų automobilio 2022“ rinkimuose bus įvardyti šių nominacijų nugalėtojai:
Druskininkuose įsikūrė „Metų automobilio“ bandymų stovykla: surengtas griežtas išbandymas visiems
Lapkričio mėnuo automobilininkams primena Kalėdas, mat „Lietuvos metų automobilio 2022“ rinkimuose bandymai, prasidėję Vilniaus Automechanikos ir verslo mokyklos autodrome ant slidžių dangų, persikėlė į visiškai kitą Lietuvos galą – naujutėlį sporto centrą „Druskininkai“ ir Dzūkijos apylinkes. Čia komisijos nariai drauge su profesionalais jau spėjo išmatuoti ne vieną automobilių parametrą.
25-erius metus Lietuvoje organizuojamas „Metų automobilio“ konkursas bandymų stovyklą, trunkančią savaitę, Druskininkų apylinkėse organizuoja ne vienerius metus. Tačiau pirmąsyk priimtas sprendimas okupuoti ne miesto centrą, o įsikurti Druskininkų pakraštyje esančiame visiškai naujame LSC „Druskininkai“. Tarp miškų įrengtas centras maloniai nustebino Lietuvos žurnalistų autoklubą, organizuojantį rinkimus, mat čia apstu ne tik vietos, kur galima išrikiuoti 31 konkurse dalyvaujantį automobilį, bet užtektinai erdvės įvairiems bandymams, o atradus laisvo laiko – ir galimybių pasportuoti.
„Nesunku įvertinti šios vietos privalumus: LSC „Druskininkai“ atradome vietos visureigių bandymo įrangai, stabdymo efektyvumo ir autonominio sustojimo testams, be to, pirmąsyk galėjome pamatuoti netgi tai, kiek tylūs ar triukšmingi mūsų rinkimuose turimi automobiliai“, – pasakojo Lietuvos žurnalistų autoklubo prezidentas Valdas Valiukevičius.
Patikrino visureigių galimybes
Vienas įdomiausių bandymų, kurio rezultatų nekantriai laukia ne tik „Metų automobilio 2022“ komisijos nariai, bet ir automobilių gamintojų atstovai – visureigių testas. Prieš kelerius metus jam buvo naudojama masyvi, gausybę vietos užimanti keliautojo, bekelės ir visureigių žinovo, Audriaus Sutkaus sukurta platforma „Peak Point“.
Šiemet A. Sutkus sukūrė gerokai kompaktiškesnį ir universalesnį sprendimą, leidusį bandymų stovykloje išmatuoti visureigių, turinčių keturis varančiuosius ratus, galimybes. Tiesa, šios platformos autorius neslėpė, kad gamybos darbai buvo baigti prieš pat bandymų stovyklą, tad buvo akimirkų, kai atrodė, kad idėjos įgyvendinti gali ir nepavykti.
Turima įranga leidžia pamatuoti automobilio kėbulo standumą, kai šis stovi ant nelygaus paviršiaus. Tai ypač aktualu tais atvejais, kai tenka, pavyzdžiui, atidaryti bagažinę ir ši neatsidaro, arba uždaryti dureles, o šios atšoka atgal, mat dėl to, jog automobilis stovi nelygioje vietoje, išsikreipia jo kėbulas. Be to, lengva imituoti ir sąlygas, kuriose atsiskleidžia, kaip veikia keturių varančiųjų ratų sistema – ką ši daro, jeigu praslysta vienas ar daugiau automobilio ratų ir ar ji sugeba ištraukti automobilį bei jo vairuotoją iš keblios padėties. Galop, paprasta pamatuoti, kokią prošvaisą turi automobilis.
Tyliausių ir geriausiai stabdančių paieška
Ne vienerius metus į „Lietuvos metų automobilio“ bandymų stovyklą atvyksta ir „Vilnius TECH“ (Vilniaus Gedimino technikos universiteto) ekspertai, atsivežantys galybę įrangos, leidžiančios išmatuoti tai, kaip efektyviai stabdo nauji automobiliai.
Žinia, kad dažniausiai naujų automobilių stabdžių sistemos veikia efektyviai ir vairuotojai jas gali tik pagirti, tačiau nebūtinai prabangūs arba didžiausius stabdžius turintys automobiliai stabdo geriausiai. Tai, kaip greitai ir efektyviai stoja „Metų automobilio“ rinkimų dalyviai, išmatuota pagreitėjus iki vienodo greičio ir kaskart jį pasiekus – stabdant maksimalia jėga. Suvienodinti bandymo sąlygas padėjo ir tai, kad rinkimų automobiliai „apauti“ naujomis žieminėmis „Continental“ padangomis. Tačiau kol kas „Vilnius TECH“ mokslininkai rezultatų neatskleidžia – jie bus įvardyti lapkričio 27 dieną, finalinį „Metų automobilio 2022“ rinkimų vakarą.
Pamatuojamos ir autonominių avarinio stabdymo sistemų galimybės: kliūtimi čia tampa lengva sienelė su automobilio nuotrauka ant jos. Užduotis paprasta: važiuojant sąlyginai nedideliu greičiu, imituojant važiavimą mieste, vairuotojas nesiima veiksmų ir sustoti priešais kliūtį turi pats automobilis. Bandytojai neslepia, kad tas sėkmingai pavyksta ne visiems modeliams, o kurie pasirodė geriausiai, paaiškės rinkimų pabaigoje.
Dar vieno bandymo imtasi po to, kai tarp komisijos narių kilo nemažai diskusijų, kuris automobilis turi geresnę garso izoliaciją ir kuris važiuoja tyliau. Panorus pamatuoti, kokio lygio triukšmas girdimas salone, kai važiuojama 90 km/val. greičiu ir 50 km/val. greičiu, bandymų stovykloje atsirado speciali įranga, leidusi objektyviai įvertinti, kurio modelio salono garso izoliacija geriausia.
Rinkimų komisijos narys Jurgis Paplaitis po bandymų pastebėjo, kad galima susidaryti įspūdį, jog patys tyliausi yra vidaus degimo variklių neturintys elektromobiliai, tačiau matavimai rodo, jog tai – nebūtinai tiesa. Visgi skirtumai, išryškėję tarp modelių, nėra kardinaliai besiskiriantys, o kam tenka tyliausiojo vardas, paaiškės besibaigiant „Lietuvos metų automobilio“ rinkimams.
Šiemet „Metų automobilio 2022“ rinkimuose bus įvardyti šių nominacijų nugalėtojai: