Per pirmąjį 2010-ųjų metų pusmetį Druskininkuose matomi ryškūs turizmo atsigavimo ženklai – pirminiais Turizmo ir verslo informacijos centro duomenimis, šiemet kurorte turistų srautai išaugo 22 proc. Iš viso kurorte apsilankė apie 90 tūkst. poilsiautojų.
Savivaldybės mero pavaduotoją Kristiną Miškinienę tokie rezultatai džiugina. Pasak jos, pusmečio turistų srautų tendencijų gerėjimas svarbus visiems druskininkiečiams, kurių gyvenimo kokybė tiesiogiai susijusi su turizmo sektoriumi.
Sanatorijos ir SPA – populiariausi
Druskininkų Turizmo ir verslo informacijos centro duomenimis, pirmą 2010-ųjų metų pusmetį padidėjo žmonių srautai į sanatorijas ir SPA – atvyko beveik 50 tūkst. žmonių, tai beveik 20 tūkst. daugiau nei tokiu pat metu pernai. Tuo tarpu viešbučių, svečių namų ir kaimo turizmo sodybų srautai nuo 2009-ųjų nepakito.
Labai svarbus į rinką įsiliejęs sveikatos ir poilsio centras „Grand Spa Lietuva“ – jis sukūrė savo klientų ratą, iš kitų apgyvendinimo vietų neatėmęs poilsiautojų ir kartu su sanatorija „Eglė“, sanatorija-mokymų centru „Dainava“, Druskininkų vandens parku ir kitais objektais naujų klientų skaičių padidino 61 proc.
Tokio poilsiautojų srauto pakitimo priežastys dar nėra aiškios – vykdomų apklausų rezultatai bus žinomi tik metų pabaigoje, tačiau yra manoma, kad populiarėjantis sveikatos turizmas, reklamos gausa turi įtakos lietuvių pasirinkimui praleisti atostogas kurorte – per pirmąjį pusmetį iš viso kurorte apsilankė 57 tūkst. lietuvių.
Turistus iš kaimyninių šalių – Lenkijos, Baltarusijos, Rusijos – Druskininkų gydyklos vilioja aukštu profesionalumu. Nevaržomas bendravimas rusų kalba taip pat yra svarbus faktorius poilsiautojų pasirinkimui. Aktyviausi Vakarų Europos poilsiautojai – vokiečiai. Lyginant su praėjusiais metais, jų padidėjo daugiau kaip dvigubai.
Savaitgalių srautai
Liepos – rugpjūčio mėnesiais poilsį kurorte besirenkantys žmonės, tikėdamiesi gauti patogesnius apartamentus, kambarį turi užsisakyti prieš savaitę, ilgųjų išeiginių metu dar anksčiau, nes tuo metu poilsiautojų srautas ryškiai išauga.
„SPA Vilnius SANA“ duomenimis, ilgųjų savaitgalių metu poilsiautojų kiekis pasiskirstė nevienodai – Joninių savaitgalį viešbutyje laisvų vietų beveik nebuvo, o liepos 2 – 6 d. tuščių kambarių buvo nemažai. Svečiai iš Vokietijos, Estijos, Lietuvos ir Rusijos rinkosi mini liuksus, liuksus ir apartamentus, daugiausiai laisvų liko standartinio tipo – dviviečių kambarių. Didžiausią bendrą poilsiautojų skaičių čia sudaro rusai ir lietuviai, kitų šalių turistų atvyksta nedaug.
Sanatorijose situacija kiek kitokia. Pasak „Draugystės“ darbuotojų, sunku suskaičiuoti žmones, atvyksiančius savaitgaliais, nes kiekvienas turi individualų kelialapį – dešimčiai, dvylikai, keturiolikai ar daugiau dienų – ir pagal juos atsilaisvina kambariai, kurie ne visada yra užpildomi. Čia gydymą daugiausiai renkasi lietuviai, o dažniausiai sutinkami užsieniečiai – lenkai.
Laukia žydų
Vasaros sezono metu išsinuomoti butą ilgesniam laikui, pavyzdžiui, mėnesiui, už prieinamą kainą yra beveik neįmanoma, nes čia butų savininkai laukia atvykstančių žydų, kurie, druskininkiečių nuomone, už savaitę poilsio gali sumokėti daugiau, nei lietuvis už mėnesį.
„Jau kelis metus iš eilės vasarą butas yra saugomas žydų šeimoms, – sakė druskininkietė Marytė. – Yra pastovūs poilsiautojai, kurie atostogoms atvyksta į kurortą. Tad ir daugelis nuomininkų yra pakėlę kainas, kartais net dvigubai.“ Pasak jos, kai kurie butų savininkai sezono metu „iškrausto“ pastovius nuomininkus, kad tik galėtų daugiau pasiūlyti atvykėliams iš Izraelio.
Tačiau kad ir kaip atkakliai būtų keliamos pinigų sumos, vis tik yra pamirštama svarbiausia – kokybės ir kainos santykis, į kurį atsižvelgus protingiausia būtų rinktis nakvynę viešbučiuose ar svečių namuose.
Kvietimas atvykti
„Tradicija kvepianti virtuvė" - tai Turizmo ir verslo informacijos centro ir Augustavo savivaldybės įgyvendinamas projektas. Juo siekiama sukurti ir viešinti naują tarptautinio turizmo produktą, kuris atskleistų tradicinę regioninę virtuvę, išlaikyti ir pabrėžti bendrą Lenkijos ir Lietuvos pasienių kulinarijos paveldą ir skatinti regioninę virtuvę. Bendradarbiavimas su Lenkija ir reklamos platinimas joje yra labai svarbus Druskininkų turizmui, juk lenkai yra vieni aktyviausių kurorto lankytojų.
Be šio projekto netolimoje ateityje poilsiauti kvies filmas apie Druskininkus, bus išleistas leidinys apie miestą, gaminamas reprezentacinis stendas.
Rasa KREGŽDAITĖ