Populiariausia debesų kompiuterijos technologija paremta failų talpykla pasaulyje – „Dropbox“ – praėjusios savaitės pabaigoje sudrebino IT pasaulį pareiškusi, kad įsigyja startuolį „Mailbox“. Tai kaipmat paskatino diskusijas, kad „Dropbox“ vadovai yra pasiryžę žūtbūt įsitvirtinti mobiliųjų įrenginių rinkoje.
„Dropbox“ kiek anksčiau jau įsigijo „Audiogalaxy“ muzikos platinimo tarnybą, vėliau prie jų komandos prisijungė ir darbuotojai iš „Snapjoy“ nuotraukų dalijimosi tinklalapio. Galiausiai „Dropbox“ vadovai nusprendė įsigyti du startuolius – planšetiniams kompiuteriams skirtos reklamos optimizavimo kompaniją „TapEngage“ ir pašto paslaugą „Mailbox“. Kalbama, kad pastarasis „Dropbox“ atsiėjo 100 milijonų JAV dolerių.
„Dropbox“ generalinis direktorius Drew Houstonas mobiliuosiuose įrenginiuose akivaizdžiai mato didžiulę perspektyvą. „Mobile World Congress“ konferencijos Barselonoje metu jis atskleidė, kad 2012-aisiais, lyginant registracijų skaičių iš mobiliųjų įrenginių ir kompiuterių, šiedu beveik susilygino. „Dropbox“ turi per 100 milijonų vartotojų, kurie naudodamiesi 500 milijonų įrenginių kasdien į debesis įkelia apie milijardą failų. Smarkiai augančiam „Dropbox“ populiarumui įtakos turėjo ir sutartis su „Samsung“, pagal kurią ši į visus naujus telefonus integruoja ir minėtosios kompanijos programėlę. Be to, įsigydami „Samsung Galaxy S3“ telefoną klientai gauna ir 50 GB vietos „Dropbox“ debesyse. Tikimasi, kad šis pasiūlymas galios ir „Galaxy S4“ pirkėjams.
IT pasaulio ekspertai „Dropbox“ kompanijų supirkinėjime įžvelgia du galimus tikslus. Pirmasis – „Dropbox“ vadovai nori pinigus uždirbti ne tik iš failų talpinimo, bet ir iš kitų paslaugų. Tokiu būdu būtų galima apsidrausti, kad vienai paslaugai netikėtai patyrus nesėkmę, pajamos bus gaunamos iš kitų. Antrasis galimas tikslas – „Dropbox“ nori turėti kuo daugiau ir įvairesnių paslaugų, kad vartotojus išlaikyti kaip galima arčiau savęs. Tokią taktiką jau kuris laikas naudoja „Google“, „Apple“, „Microsoft“ ir daugybė kitų informacinių technologijų kompanijų.