Drevernos upė yra svarbi jungiamoji grandis maršrute Dreverna-Karaliaus Vilhelmo kanalas, Minija, Atmata, Kuršių marios-Dreverna.
Anot direkcijos, siekiama, kad vandens kelių daugėtų, o laivybos entuziastai ir keleiviai galėtų rinktis įvairius maršrutus. Sukūrus infrastruktūrą būtų atveriamos galimybės naujoms šakoms Kuršių mariose.
Susisiekimą tarp Kuršių marių ir Karaliaus Vilhelmo kanalo riboja esamas Drevernos šliuzas, kuriuo gali praplaukti tik laivai, kurių plotis ne didesnis kaip 3,3 metrai.
„(...) esamą Drevernos šliuzą likviduoti ir taip atverti laisvą praplaukimą galimybių nėra, o rekonstruoti jį pernelyg brangu, todėl priimtas sprendimas statyti naują, platesnį reguliatorių Drevernos senvagėje. Net neabejoju, kad tokio šliuzo pastatymas sukurs didesnes galimybes vystyti turizmą, atsiras daugiau įvairių maršrutų“, – pranešime spaudai sakė Klaipėdos rajono meras Bronius Markauskas.
Šiuo metu Vidaus vandens kelių direkcija jau rengia poveikio aplinkai vertinimo atrankos, projektinių pasiūlymų ir techninio darbo projekto dokumentaciją. Planuojamas ne mažiau kaip 6 metrų pločio naujas šliuzas-reguliatorius.
Pagal sutartį su paslaugos teikėju numatyta šiuos dokumentus parengti per pirmąjį šių metų pusmetį. Klaipėdos rajono savivaldybė įsipareigojo suformuoti sklypą naujo šliuzo-reguliatoriaus statybai ir pagal parengtą dokumentaciją organizuoti statybą.
Vidaus vandens kelių direkcija atliks reikalingus valymo darbus senvagėje. Tikimasi, kad savivaldybė suras lėšas šliuzo reguliatoriaus statybai, kurį būtų galima pradėti statyti iš karto, kai tik bus parengta techninė dokumentacija ir gautas statybą leidžiantis dokumentas.
Anot direkcijos, kitais metais šliuzas reguliatorius jau galėtų būti pastatytas ir laivybos sąlygos ruože Karaliaus Vilhelmo kanalas – Kuršių marios būtų ženkliai pagerintos.
Pasak Vidaus vandens kelių direkcijos laivybos direktoriaus Aurelijaus Rimo, atliekami veiksmai, kad Karaliaus Vilhelmo kanalas butų atvertas į Kuršių marias ties Dreverna, tačiau prieš tai direkcijos laukia dar sudėtingesnis iššūkis – Karaliaus Vilhelmo kanalo atvėrimas į Kuršių marias Klaipėdoje, į planuojamą pietinėje Klaipėdos uosto dalyje įrengti mariną.
„Šiam tikslui pasiekti pirmiausiai reikia išspręsti Klaipėdos miesto III – jai vandenvietei priskirtų apsaugos zonų naudojimo kitoms veikloms klausimus ir įrengti apie kilometro ilgio kanalą, sujungsiantį Karaliaus Vilhelmo kanalą su mariomis“, – teigė A. Rimas.