Draudimo priežiūros komisija (DPK) pastebi, kad sunkmečiu draudėjai aktyviau gina savo teises, o draudikai linkę ieškoti bendro sutarimo su vartotojais. Tai rodo gyventojų, nepatenkintų konkretaus draudiko sprendimu, DPK pateiktų ginčų augantis skaičius.
Per pirmuosius tris šių metų ketvirčius ginčų skaičius pasiekė 202, t.y. 63 proc. arba 78 atvejais daugiau nei per tą patį 2008 m. laikotarpį. Tačiau gyventojų ir įmonių teikiamų skundų, kuriais reiškiamas nepasitenkinimas dėl draudimo bendrovių administravimo veiksmų, DPK per pirmus tris šių metų ketvirčius sulaukė 114, t.y. beveik dvigubai mažiau nei pernai.
„Sunkmečiu vartotojai ne tik siekia racionaliau paskirstyti savo lėšas ar sutaupyti, bet ir aktyviau domisi sritimis, susijusiomis su jų finansiniais įsipareigojimais. Draudimo vartotojai taip pat pastebimai didesnį dėmesį skiria savo teisėms – tai liudija pastaruoju metu išaugęs ginčų skaičius.
O štai šių metų trečiąjį ketvirtį sumažėjęs skundų skaičius rodo, kad draudikai vis atsakingiau vertina draudžiamųjų įvykių administravimą. Be to, geru ženklu galime laikyti ir tai, kad vis daugiau iškilusių problemų yra sprendžiama bendru šalių susitarimu“, – teigia Draudimo priežiūros komisijos pirmininkas Mindaugas Šalčius.
Analizuojant DPK pateiktų skundų ir ginčų statistiką, pastebėta, kad daugiausia ginčų šiais metais sulaukta trečiąjį šių metų ketvirtį. Šiuo laikotarpiu ginčų skaičius pasiekė 84, o t.y. 18 proc. daugiau nei per antrąjį 2009-ųjų ketvirtį.
Iš visų per trečiąjį šių metų ketvirtį išnagrinėtų ginčų, daugiau kaip penktadalis visų ginčų sprendimų buvo priimti vartotojų naudai – Draudimo priežiūros komisija visai ar iš dalies patenkino gyventojų reikalavimus, o draudimo įmonės pasiekė susitarimą su klientais arba patenkino jų reikalavimus.
DPK per šių metų trečiąjį ketvirtį sulaukė 36 skundų, t.y. beveik ketvirtadaliu mažiau nei per antrąjį 2009-ųjų ketvirtį. Net 15 skundų per šių metų trečiąjį ketvirtį buvo nutraukti pareiškėjų prašymu, pasiekus susitarimą su draudimo įmonėmis.
Anot M. Šalčiaus, tai rodo, kad tiek pareiškėjai, tiek draudimo įmonės yra linkusios taikiai spręsti iškilusius nesutarimus bei ieškoti abiems pusėms priimtino kompromiso.
Pastebėta, kad šių metų trečią ketvirtį į Draudimo priežiūros komisiją gyventojai kreipėsi tradiciškai daugiausia dėl transporto priemonių draudimo – TPVCAPD (transporto priemonių valdytojų civilinės atsakomybės privalomojo draudimo) ir KASKO (transporto priemonių savanoriškojo draudimo).