Pagrindiniu tikslu „Subaru Poland Rally Team“ ekipažas kėlė stenogramos skaitymo tobulinimą. Kaip sekėsi treniruotis pasakoja pirmą kartą „Halls Winter Rally“ dalyvavęs D. Butvilo šturmanas lenkas K. Heller.
Kas labiausiai nustebino „Halls Winter Rally“ lenktynėse Utenoje apylinkėse?
Kai tinkamai pasiruoši darbui, niekas tavęs nenustebins ir nekils jokių netikėtumų. Visas ralis praėjo sklandžiai – taip, kaip ir planavome – nekilo jokių problemų, nenutiko nieko neplanuoto, tad mėgavausi raliu nuo pat starto.
Žvelgiant plačiau į patį ralį, nustebino didžiulis ralio mėgėjų skaičius. Jų buvo beveik visur! Galima susidaryti įspūdį, kad ralis Lietuvoje yra išties populiari sporto šaka, o tai yra gerai tiek dalyviams, tiek tokių renginių organizatoriams.
Kaip vertini sportinę šio renginio dalį – greičio ruožus?
„Halls Winter Rally“ trasos buvo puikios ir mėgavausi, kai jomis važiavome. Itin patiko naktiniai greičio ruožai, nes čia turi koncentruotis tik į stenogramą ir kelią – visa kita lieka nuošalyje. Pirmoji naktinių varžybų diena buvo nuostabi, o iš antros dienos išskirčiau 5-ą ir 7/8-us greičio ruožus. 5-asis greičio ruožas buvo specifinis ir įdomus. Aukštas važiavimo ir stenogramos tempas man labai patiko. 7/8 greičio ruožai pamalonino greitomis ir plačiomis trasomis su posūkiais iškart už tramplynų. Gaila, kad oras nebuvo toks geras, tačiau galiausiai šį ralį vertinu labai teigiamai.
Kas Jūsų ekipažui buvo sunkiausia?
Su Dominyku įveikėme visą Lenkijos ralio čempionatą ant asfalto dangos ir jau labai gerai esame susidirbę kaip komanda. Vis dėlto, nebuvome važiavę žvyrinių ir ypač žieminių ralių, kur nėra tokio sukibimo, todėl turėjome pasitikrinti keletą bendrų stenogramos skaitymo detalių. Mano manymu, treniruotė buvo sėkminga ir dabar esame pasirengę startuoti Europos ralio čempionate.
Ką tiksliai tobulinote žiemos ralyje praėjusį savaitgalį?
Stenogramos skaitymas skiriasi kai yra važiuojama asfalto danga ir kai yra važiuojama žvyro ar ledo danga. Esminis skirtumas yra sukibimas. Lenkijoje beveik visi raliai vyksta ant asfalto dangos, tad man tai yra įprasta nuo pat šturmano karjeros pradžios. Važiuojant žvyru ar ledu šturmanas turi daugiau pasikliauti vaizduote ir numatyti, kaip automobilis elgiasi kiekvienoje trasos dalyje. Ant asfalto dangos šturmano darbas lengvesnis, nes automobilis yra stipriai sukibęs su danga ir stabdymas yra labai efektyvus, tad susipažinimo su trasa metu susidarytą stenogramą skaitai tiesiog kaip laikraštį (juokiasi).
Kaip vertini šio ralio atmosferą? Ar maloniai buvai priimtas kaip pirmą sykį čia atvykęs sportininkas?
Jeigu atvirai, tikrai nesitikėjau, kad Dominykas yra toks populiarus Lietuvos ralyje. Jo gerbėjus matėme visur – trasoje, pravažiavimuose tarp greičio ruožų, serviso zonoje ar net degalinėje. Visi buvo itin draugiški, įskaitant ir varžovus, su kuriais turėjau galimybių maloniai pasišnekučiuoti. Ralio štabe dirbantys asmenys taip pat buvo labai mandagūs ir malonūs. Susumavus viską – nuostabius greičio ruožus ir sportinę konkurenciją – apie „Halls Winter Rally“ dar būtinai pagalvosiu ateityje.
Tad ar išvysime tave dažniau Lietuvoje? Ar rekomenduotum kitiems Lenkijos ralistams atvykti į Lietuvą?
Lietuvoje dalyvavau dviejuose raliuose – „Kauno ruduo 2013“ ir „Halls Winter Rally“. Organizacine prasme, šiems renginiams buvo tikrai gerai pasirengta. Tačiau didžiausias Jūsų turimas privalumas – fantastiški žvyriniai greičio ruožai, kuriuos galiu rekomenduoti visiems. Manau, kad tikrai būtų daugiau Lenkijos sportininkų, norinčių startuoti Lietuvoje. Bet problema tame, kad didžioji Lenkijos ralistų dalis yra iš pietinės Lenkijos dalies, tad atstumas iki Lietuvos yra kiek per didelis. O arčiau Lietuvos–Lenkijos pasienio gyvenančius sportininkus D. Żarna ir K. Butruk jau matėme šį savaitgalį sėkmingai besivaržančius Utenos apylinkėse.
Labai tikiuosi, kad man pavyks sudalyvauti lietuviškame ralyje kaip įmanoma greičiau. Ačiū Dominykui už puikų savaitgalį Lietuvoje, o dabar lekiame į Latviją ruoštis svarbiam startui su ,,Subaru“ komanda Europos ralio čempionato antrajame etape.