Tarp Viduržemio jūros ir Alpių plytinti Kroatija - viena iš nedidelių pasaulio šalių, kuri mažoje teritorijoje turi viską, kas kitose šalyse yra tik dalimis: subtropinį klimatą, uolėtus paplūdimius, modernius viešbučius, kempingus kalnų papėdėse ir gana neblogą - beveik europietišką - aptarnavimą. Ir svarbiausia - lietuviui prieinamas kainas.

Planuodami 14 dienų kelionę automobiliu po Kroatiją, kad netektų vykti per Lenkiją, nusprendėme iš Klaipėdos į Vokietiją keltis keltu. Rugpjūčio gale jūra būna dar gana rami... Vokietijos žemėje atsidūrėme vakare, tačiau mūsų laukė 700 km kelionė iki Niurnbergo. Internetu užsakytą viešbutį pasiekėme tik 3 valandą ryto, nes tokiu metu tuntai vokiečių, olandų, austrų nuosavais automobiliais ar išnuomotais kemperiais plūste plūsta į Italiją ir Kroatiją. Dėl kamščių buvome įspėti draugų, tad jie nuotaikos nesugadino.

Per kitą dieną įveikę dar 750 km, kertame Slovėnijos sieną. Visą dieną praleidę automobilyje jaučiamės lyg sudaužyti. Apsistojame Pirane - istoriame mieste Adrijos jūros pakrantėje.

Pasidėję daiktus iš anksto užsakytame B&B (kambarys kainavo apie 200 litų), išskubame apžiūrėti miesto. 10 valanda vakaro. 26 laipsniai šilumos. Pasaka. Dvelkteli lengvas subtropinis brizas. Basomis pasileidžiame glotniu šiltu senamiesčio grindiniu. Jausmas nepakartojamas.

Drėgmės prisigėrę kelių šimtų metų senumo įspūdingi Pirano mūrai bei gynybinės sienos liudija Venecijos valdymo aukso amžių. Šiandien Piranas vadinamas Venecijos architektūros perlu, savo siauromis, spalvingomis gatvėmis ir šiai architektūrai būdingos struktūros statiniais labai primena garsųjį italų miestą. „Piran“ pavadinimas kilo iš graikų žodžio „ugnis“, nes senovėje pusiasalio pakraštyje laužus užkurdavo tam, kad jie rodytų kelią laivams.

Tiesa, jei turite galimybę nusipirkti viešbutį su kondicionieriumi, būtinai taip ir padarykite, nes naktį miegoti būna labai karšta.

Ryte leidžiamės pusryčiauti į jaukią šeimyninę terasą. Pusryčius atneša pati B&B savininkė. Maloni. Šalia mūsų pusryčiauja impozantiška italų pora. Virš galvų noksta kiviai. „Kol kas jie kieti kaip akmenys. Prinoks tik lapkritį. O lapkritį pas mus būna apie 20 laipsnių šilumos“, - paaiškina malonioji slovėnė.

Agenturička turistička

Paliekame nuostabųjį Piraną tik gerokai popiet, nes dar suspėjame paplaukioti stikliadugniu laiveliu, nuo kurio denio galima grožėtis Pirano peizažu iš Adrijos jūros pusės, o nusileidus į laivo apačią stebėti ne tik žuvis, bet ir austrių geldelėmis apaugusių virvių vaiduoklišką reginį. Taip jūroje auginamos turistų lėkštėse atsiduriančios jūros gėrybės.

Pagaliau įvažiuojame į Kroatiją. Mūsų suplanuotas maršrutas driekiasi palei Viduržemio jūros pakrantę. Nusprendžiame apvažiuoti visą Istrijos pusiasalį. Pakeliui į saulėtą miestelį Pulą aplankome Poreką, Rovinj miestelius. Svarstome, kur nakvosime, nes daugiau viešbučių internetu nebeužsisakėme. Bagažinėje guli palapinė. Taigi dairomės kempingo. Pastarųjų Kroatijoje - tikrai pakanka. Na, jie gal ne tokie stulbinantys kaip Italijoje, tačiau paieškojus galima atrasti ir labai gerų.

Patarčiau užsukti į „agenturička turistička“ - taip kroatiškai vadinamos turizmo agentūros, kur mielai paaiškins, kaip rasti reikiamo lygio kempingą. Kroatų kalba labai panaši į rusų, tik retas kroatas kalba rusiškai; dauguma moka anglų, vokiečių, ir, žinoma, italų.

Italai - pagrindiniai kroatų turistinių paslaugų pirkėjai. Čia jiems tikras rojus: arti, šilta, gražu ir dukart pigiau.

Kempingai

Draugai mums patarė pačioje Kroatijoje neužsisakyti viešbučių internetu, nes čia pilna butus ir kambarius siūlančių agentūrų bei privačių asmenų. Pakelėse, miestuose pilna reklaminių stendų su užrašais „Apartamentai“, „Kambariai“ ir nurodytos trys, dvi ar keturios žvaigždutės. Gali ateiti apžiūrėti.

Į kempingą „Medulin“ Istrijos pusiasalio smaigalyje atvykome jau temstant. Beveik tamsoje, tik pasišviesdami baterine „balana“, pasistatome palapinę.

Tokiuose kempinguose italai, vokiečiai, austrai atostogas leidžia net po keletą mėnesių. Atvažiuoja su vaikais, uošvėmis, „bliūdais“ ir net gėlių vazonais. Iki išnaktų čirškina ant grotelių žuvį, vakaroja didelėmis kompanijomis. Gerąsias vietas - atokesnėse salelėse, užsisako dar pavasarį.

Turtingesni gyvena jaukiuose kempingų nameliuose su visais patogumais. Penkiavietis namelis prie jūros vasaros metu kainuoja apie 380 litų už parą.

Baška

Kad pamatytum tikrąjį Kroatijos grožį, turi aplankyti nors vieną iš salų. Kroatijoje iš visų Viduržemio jūros šalių yra daugiausiai salų: net 1 185.

Galite rinktis pagal savo galimybes: Lošinj, Cres, Krk ar Stasio Povilaičio apdainuotą Pago salą. Bet kurioje gamta atrodo neliesta šimtus metų.

Laiko neturime daug, tad nusprendžiame aplankyti didžiausią iš Adrijos jūros salų - Krk salą (jos plotas sudaro 410 kv. km). Ji mus pakeri: kedrai, pušys, žydros įlankos, plaukiančios jachtos, kalnai, nedideli serpantinai, galingi žydintys kaktusai, palmės, milžiniškos agavos, didžiuliai rožiniai bugenvilijos krūmai...

Nors Kroatijos kurortų negalime pavadinti prabangiais, tačiau niekur kitur Europoje nerasite tokios švarios jūros.

Riedame pakeliui į „turističkos agenturičkos“ išgirtą Krk saloje esantį kurortinį miestelį juokingu pavadinimu Baška. Jos grožis pritrenkia. Vėl įsitaisome kempinge, nes viešbučių kainos šiame miestelyje kosminės. Be to, laisvų vietų viešbučiuose gali rasti tik atsitiktinai.

Standartinis viešbučio kambarys Baškoje kainuoja apie 400 litų, privatūs 4 žvaigždučių apartamentai - apie 200-300 litų, o kempingas mums atsieina 130 litų ūž parą. Į kainą įeina vieta palapinei, dušas, elektra, nuostabus kalnų peizažas bei už puskilometrio esanti jūros įlanka.

Kempinge - tyla ir ramybė. Pilvus patogiuose krėsluose degina mūsų kaimynai italai. Šalia apsistoję danai vaikinai ruošiasi kopti į kalnus. Prancūzė už pavadėlio vedžioja triušį. Rankose nešiojasi maišelį augintinio išmatoms. Pakalbinu vieną vokietę - sako, kad žino, kur yra Klaipėda, Vilnius. Matau, kad nežiūri į mus kaip į aborigenus.

Nusipirkę paplūdimio gultus (pora dienai kainuoja apie 25 litus) su vyru svajojame: būtų gerai dar kartą čia grįžti ir gyventi ne mažiau kaip savaitę. Grožis ir neįtikima ramybė taip užburia, jog į realybę nesinori grįžti jokiais būdais.

Bašką puošia kelių kilometrų promenada, pilna užeigų, kavinių, restoranų, parduotuvėlių, šviežių bandelių kepyklėlių. Vakarais į šią promenadą susirenka kone visi poilsiautojai. Čia jie vakarieniauja ar tiesiog vaikščioja su šeima ir valgo ledus.