Kalbamės su dizaineriu Egidijumi Sidaru, kuris tryliktoje „Mados infekcijoje“ pristatė kolekciją vyrams pavadinimu „12 brolių“. Ilgą laiką Egidijus dirbo su kolege Kristina Kruopienyte, o atsiradus galimybei ėmė dirbti vienas. Šiuo metu dizaineris kuria mados namams „Cantas“. Po šių mados namų stogu dirbantis kūrėjas neslepia savo kolekcijas kuriantis galvodamas apie potencialų savo klientą – aktyvų, verslų ir savimi besirūpinantį vyrą.
Ką reiškia kolekcijos „12 brolių“ pavadinimas? Ar tai aliuzija į pasakas?
Pavadinimas atsirado savaime, brendo kartu su kolekcija. Taip, iš dalies jis kilo iš pasakos „Dvylika brolių juodvarniais lakstančių“ pavadinimo. Čia svarbiausias skaičius dvylika – jame telpa daug asociacijų.
Kas įkvėpė šią kolekciją?
Negaliu konkrečiai atsakyti. Šią kolekciją kūriau labai ilgai, nes buvo svarbus siluetas, detalės. Norėjosi išieškoti kiekvieną elementą – tai ir sagos, ir užtrauktukai.
Kokio mastymo, stiliaus vyrui skirta ši kolekcija?
Manau dauguma dizainerių kuria tokius rūbus, kuriuos mielai nešiotų patys. Kadangi dirbu mados namuose „Cantas“, kuriu savo klientui, orientuojuosi į klasikinį stilių, pridėdamas šiokį tokį laisvės prieskonį, šiek tiek improvizacijos.
Kodėl šį kartą kolekcija skirta tik vyrams?
Balandžio pabaigoje bus pristatyta kolekcija ir moterims.
Kolekcijoje kartojasi ankstesnėse kolekcijose moterims buvęs motyvas – padalinimas pusiau. Ką tai simbolizuoja?
Norėjosi parodyti kiekvieno daikto dvilypumą, išsidalinimą. Mane visada domino destrukcija ir konstrukcija. Daiktas kinta kaip ir pats gyvenimas. Manau, kad kiekvieną daiktą galima kaskart nešioti skirtingai, pritaikant kitas detales. Visada galima ir reikia improvizuoti.
Kolekcija sulaukė didelių žiūrovų ovacijų. Ar Lietuvoje didėja susidomėjimas vyriška mada?
Jaučiasi, bet tai nėra sprogimas iš giedro dangaus. Palengva susidomėjimas didėja. Auga kokybės poreikis. Geriausiai tendencijas matome iš savo klientų – ką jie mąsto, ko jie nori.
Ar pas jus vyrai ateina patys ar dažniau juos atveda jų moterys?
Visaip būna. Bet dažniausiai ateina patys ir gerai žino, ko nori.
Ko reikia, kad pavyktų surengti gerą mados šou? Ar pakanka tik rūbų?
Aišku, jei nebus geros kolekcijos, idėjos, įdomių daiktų, niekas nepavyks. Bet į tokius renginius žmonės ateina ne tik madų pažiūrėti. Reikia taip paruošti pasirodymą, kad nenuobodžiautų ir eilinis žiūrovas, kuriam mada nėra pats svarbiausias dalykas. Bet tuo pačiu viską padaryti taip, kad ir profesionalas pamatytų tuos dalykus, kuriuos dizaineris įdeda į savo kolekciją.
Esate sakęs, kad dar bedarant, bebaigiant kolekciją ji jau ima atsibosti ir galvoje kirba naujos idėjos. Kaip yra šį kartą?
Pirmiausia tai labai laukiu kolekcijos pristatymo balandžio pabaigoje, kurioje bus pristatyta jos moteriškoji dalis, o vyriškoji papildyta. Kol kas gyvenu šiais darbais, o paskui žiūrėsim.
Ką maloniau kurti – vyriškus ar moteriškus rūbus?
Aš neišskiriu. Tačiau kurti vyrams yra kur kas brangiau. Kalbant apie klasikinius daiktus, reikia sukomplektuoti marškinius, kaklaraištį, sąsagas, batus – jei nori padaryti tikrai gerai, tai kainuoja labai brangiai. Ir vyrišką kostiumą pasiūti yra žymiai brangiau nei moterišką.
Ar galėtumėte išskirti keletą pagrindinių šio pavasario vyriškos mados tendencijų?
Ne, negalėčiau. Stengiuosi nesivadovauti tendencijomis. Kai kuriu kolekciją, iš principo stengiuosi visas mados tendencijas padėti į šoną. Vengiu vartyti mados žurnalus, naršyti apie madą internete. Kai kuri, reikia pajausti. Ir iš vis – reikia daugiau improvizuoti. Yra daugybė medžiagos ir be mados.
„Mados infekcijoje“ pristatyta E. Sidaro kolekcija „12 brolių“: