Sezono pradžioje – atnaujinti reikalavimai
Siekdamas dar labiau padidinti saugumą varžybų metu ir užtikrinti kokybišką jų organizavimą, LASF Saugaus varžybų organizavimo komitetas pristatė 2016 m. Lietuvos automobilių sporto saugaus varžybų organizavimo reglamentą, kurio tikslas – nurodyti pagrindines varžybų trasų, dalyvių ir žiūrovų saugumo užtikrinimo priemones.
Reglamente apibrėžta, kokie švyturėliai ir garso sirena turi būti naudojama SAF automobilių ir nulinių ekipažų ralyje bei SC (saugumo automobilio) žiedinėse lenktynėse.
„Garso sirena turi atitikti tam tikrus reikalavimus, nes ralio metu dažnai girdisi nulinuko variklio garsas, o žiūrovus įspėjanti sirena pasigirsta tik visiškai priartėjus mašinai. Taip pat apibrėžėme, jog ralio varžybose apsaugos darbuotojai turi būti išstatyti likus ne mažiau kaip dviem valandoms iki pirmo sportinio automobilio starto. Likus ne mažiau kaip 15 minučių iki SAF C starto, į trasą turi išvažiuoti trasos tvėrėjų brigada, kuri galutinai užtveria trasą, kad SAF teisėjai galėtų orientuotis tik į savo darbą. Reikalavimai taikomi ir SC (saugumo automobiliui) žiedinėse lenktynėse“, – informuoja R. Antanavičius.
Nuliniam ekipažui patekus į avariją ir nebegalint toliau važiuoti, jo poziciją gali užimti iš lenktynių iškritęs sportinis ekipažas.
„Pavyzdžiui, iškritus nuliniam ekipažui 03, jo vietą užima 04 ekipažas, kuris turi persiklijuoti startinį numerį į 03 taip tapdamas trečiuoju ekipažu vengiant žiūrovų klaidinimo. Taip pat nutinka taip, jog sportinis ekipažas nebegali tęsti lenktynių – patiria avariją ar gedimą, bet vėliau susitvarko automobilį ir, gavęs varžybų komisarų leidimą, toks ekipažas gali toliau važiuoti kaip nulinis ekipažas vietoje anksčiau iškritusio nulio. Iki šiol toks sportinis ekipažas tik nubraukdavo savo numerį, o nuo šiol – jis privalo stoti į iškritusio nulio vietą ir užsiklijuoti atitinkamo nulinio ekipažo startinį numerį“, - teigia SVOK vadovas.
Atnaujinti reikalavimai žiedinių lenktynių trasoms.
„Papildėme reikalavimus, nurodydami, jog visi aptvarai turi būti įtvirtinti 90 laipsnių kampu žemės atžvilgiu – turi stovėti vertikaliai. Tai ypač aktualu kalbant apie „Nemuno žiedą“, nes jame avarijų metu nulenkti aptvarai dažnai nepataisomi, o trasa tose vietose tampa pavojinga“ – sako R. Antanavičius.
Žurnalistai privalės dėvėti juos identifikuojančias liemenes.
„Žiniasklaidos atstovų atveju taip pat atliktas papildymas – anksčiau naudotą rekomendaciją dėvėti žalias šviesą atspindinčias liemenes pakeitė reikalavimas jas dėvėti. Šios liemenės turi būti sunumeruotos, o organizatoriai, išduodami akreditacijas, turi pildyti vardinį sąrašą, kuriame nurodomas konkretus žiniasklaidos atstovas ir jam priskirtos liemenės numeris“, - paaiškina SVOK pirmininkas.
Lenktynininkams rekomenduojama naudoti nuimamus vairus.
„Šiemet rekomenduojame, o nuo 2017 m. reikalausime, jog sportiniuose automobiliuose dalyvaujančiuose greitose sporto šakose – žiedinėse lenktynėse, ralyje, drag‘e, drift‘e, greituminiame slalome būtų įmontuoti nuimami vairai, palengvinantys sportininko evakuaciją. Rugsėjo mėnesį Dubingiuose turėjome praktinį seminarą, skirtą greitosios medicinos pagalbos darbuotojams, kuriame avarijos imitacijos metu medikams reikėjo evakuoti vairuotoją iš trijų skirtingų automobilių. Ši praktika parodė, jog turint automobilį su nuimamu vairu, atsiranda daugiau vietos gelbėtojams ir evakuacija atliekama bent 30 sekundžių greičiau. Sudėtingose situacijose svarbi kiekviena sekundė, todėl labai svarbu taupyti laiką“, - pabrėžia Remigijus Antanavičius.
„Kiekvienais metais stengiamasi, kad varžybos būtų dar saugesnės, todėl manau, jog šių metų saugumo reikalavimų pakeitimai padės išvengti anksčiau turėtų problemų. Kalbant apie teisėjų darbą, jame vadovaujamės FIA nustatytomis taisyklėmis, jo našumas kitais metais galėtų būti didinamas supaprastinant taškų skaičiavimo reglamentavimą“, - apie ateities sprendimus kalba automobilių sporto teisėjas D. Liesis.