Šaltinis:
Automanas.lt
REKLAMA
Pirmadienį nuostabioje Estijos „auto24Ring“ lenktynių trasoje finišavo antrasis „Autoplius Fast Lap“ šių metų sezono etapas. Įtampai nuslūgus, galime reziumuoti rezultatus. O pakalbėti tikrai yra apie ką – nauji lyderiai įvairiose klasėse, ypatinga kova „Race“ važiavimuose ir keletas nusivylimų.
In General
Trasoje visą dieną vyravo permainingas oras – kelis kartus trasą padengė lietus, bet jį greitai džiovino ryški saulė. Tai pridėjo papildomų pipirų kelių grupių važiavimams ir pirmoms lenktynėms. Diena tapo tik įdomesne.
„Manau, joks oras negalėtų sugadinti lenktynių dienos šioje trasoje. Kiekvieną kartą atvažiavę čia tampame šventės dalyviais – trasos šeimininkai įsirengė puikų automobilių sporto centrą. Visiems čia patinka – dalyviams, mums organizatoriams ir žiūrovams“, – pasakoja „Autoplius Fast Lap“ organizatorius Kristijonas Vaičys.
Trumpai apie klases
Pereikime prie rezultatų. Prieš tai – trumpa „Autoplius Fast Lap“ rezultatų skaičiavimo pamokėlė. Visų pirma, kiekvieno renginio metu vyksta dvejopo tipo lenktynės – „Time Attack“ (lenktyniaujama dėl geriausio trasos įveikimo laiko) ir „Race“ (lenktyniaujama dėl pozicijos trasoje). Šių rungčių dalyviai taip pat skirstomi į klases pagal automobilių techninius parametrus.
„Time Attack“ dalyviai, kurių automobiliai turi saugos lankus, patenka į PRO klasę. Kasdieną naudojamų automobilių (be saugos lankų) vairuotojai varžosi STREET klasėje. Abi jos šiek tiek „pasmulkinamos“ pagal variklių darbinį tūrį – „STREET 2500“, „STREET 2500+“, „PRO 1600“, „PRO 2500“ ir „PRO 2500+“.
„Time Attack“ superfinalas vyksta atskiroje rungtyje – „Super Lap“. Šių važiavimų metu dvidešimt greičiausių dalyvių gauna visiškai tuščią trasą įveikti vienam greitam ratui. Jis tampa lemiamu, sprendžiančiu kas laimės. Reikalinga maksimali koncentracija – kiekviena klaida gadina galutinį rezultatą.
Tuo tarpu „Race“ dalyviai varžosi suskirstyti į kitokias klases, kuriose, be skirstymo pagal variklius, taip pat ribojamas automobilių svoris, siekiant išvengti ypač lengvų ir nesaugiai perdarytų automobilių. Pirmosios dvi silpnesnės klasės – „R1600“ ir „R2000“ varžosi kartu. Kaip ir dvi galingesnės – „NA2000“ ir „Turbo2000“. Kiekvieną lenktynių dieną vyksta keturi „Race“ važiavimai – po du kiekvienai klasei.
„Time Attack“
„Time Attack“ važiavimų galingesnėje „STREET“ klasėje geriausią dienos tempą parodė „Evo Freaks“ komandos narys Dainius Keblys su dešimtos kartos „Mitsubishi Lancer Evo“. Finalinėje rungtyje vos dvejomis dešimtosiomis nuo jo atsiliko Benas Černiauskas, su labai skirtingu, bet taip pat labai greitu automobiliu – „Honda Civic“. Tokį gerą greitį jam padeda išvystyti turbina. Trečias – dar vienas „Evo Freaks“ klubo automobilis. Tai Manto Mikucko aštuntos kartos „Lancer Evo“, trasoje buvęs greitas, nepaisant šiokių tokių problemų su stadžiais.
Greičiausio rato rungtyje „PRO“ klasėse kova buvo labai įtempta. Tik ne dėl pirmos vietos – mat daugkartinis „Autoplius Fast Lap“ čempionas Jonas Poškus, su naujuoju aerodinaminių paketu trasoje buvo greitesnis visa galva. „Super Lap“ važiavime jis „auto24Ring“ trasą apskriejo per 1:20.942. Tiesa, dienos metu, kai trasa buvo sausesnė, Jonas parodė dar dvejomis dešimtosiomis geresnį laiką – 1:19.811. Tai – pats greičiausias ratas pirmadienio „auto24Ring“ trasoje.
Antras liko mėlynos „Subaru Impreza WRX Sti“ vairuotojas Gytis Vaitulionis. Trečias – puikų greitį radęs Tauras Tunyla su „Mazda Miata“ automobiliu. Nuo Jono jis atsiliko apie 3,6 sekundes, tačiau už savęs paliko daug greitesnių ir galingesnių automobilių.
„Race“
Parnu trasoje žiūrovai išvydo vienas įdomiausių „Race“ lenktynių „Autoplius Fast Lap“ istorijoje. Silpnesnėje „R1600“ grupėje ypač aršiai kovojo „Honda Civic“ automobilius vairuojantys bičiuliai šiauliečiai – Mantas Neverdauskas ir Deividas Sakalauskas. Suvedus dvejose „Race“ važiavimuose pasiektus rezultatus jie pasidalino pirma ir antra vieta, trečias liko Tomas Jatkevičius su „Volkswagen Golf“.
„R2000“ klasėje pergalę šventė Julius Skirmantas su „Honda Civic“, antras finišavo Aleksandras Iljinas su identiško modelio tik kiek senesniu „Honda“ automobiliu. Trečias – Andrius Keblys su dar vienu „Honda Civic“.
Labai įtempta kova vyko ir galingesnių automobilių „Race“ važiavimuose. „NA2000“ klasėje greičiausias buvo Artiomas Blinovas su lengvu ir greitu BMW 325. Antras – Mindaugas Rickevičius su 332 modelio BMW. Tiesa, Mindaugas galėjo drąsiai pretenduoti į nugalėtojus, tačiau viename posūkių stipriai pasivažinėjo už trasos ribų ir neteko daug pozicijų. Trečias – Marius Survilas, taip pat vairavęs BMW 325.
Na, o pačioje galingiausioje „Race“ klasėje visas tris prizines vietas pasidalino panevėžiečiai. Pirmas – Gytis Vaitulionis su „Subaru“, antras – Ugnius Žiedavičius su „Evo X“, trečias – Nerijus Urbonavičius su „Evo V“. Buvo labai gražu žiūrėti į juos lenktyniaujančius trasoje. Bičiuliai kovėsi tikrai gražiai – lenkė vienas kitą ne vieną kartą, skubėdami darė klaidas, jas taisydami vijosi konkurentus pagirtinais greičiais.
Nesėkmės
Daug „skambių“ pavardžių antrame „Autoplius Fast Lap“ etape liko be svarbių taškų. Pirmo etapo herojus Andrius Firantas viename „Time Attack“ važiavimų susprogdino savo „Honda S2000“ variklį – dūmų buvo labai daug. Su kitokiomis problemomis susidūrė Izidorius Paukštys – penktoje pavaroje užstrigo jo „Nissan 200SX“ pavarų dėžė.
„Race“ važiavimuose taip pat buvo aukų. Julius Skirmantas pirmame posūkyje neišvengė kontakto ir apgadino „Civic“ priekinę dalį. Vėliau, bandydamas atkovoti prarastas pozicijas, buvo išlėkęs iš trasos ir visą automobili padengė žole. Tiesa, jo „avarijos bičiuliui“ Dominykui Trumpai pasisekė mažiau – lenktynėse jis nefinišavo.
Žiūrovams įsiminė itin aštri Manto Neverdausko ir Deivido Sakalausko kova, kurioje jie nevengė kontakto ir vienas kitą stumdė beveik visuose posūkiuose. Tačiau teisėjai tame neįžvelgė nesportinio elgesio. Priekaištų vienas kitam neturėjo ir dalyviai – prie tokios artimos kovos vienodai prisidėjo abu.
Nuotraukų autorius – Algirdas Venskus.
Pirmadienį nuostabioje Estijos „auto24Ring“ lenktynių trasoje finišavo antrasis „Autoplius Fast Lap“ šių metų sezono etapas. Įtampai nuslūgus, galime reziumuoti rezultatus. O pakalbėti tikrai yra apie ką – nauji lyderiai įvairiose klasėse, ypatinga kova „Race“ važiavimuose ir keletas nusivylimų.
In General
Trasoje visą dieną vyravo permainingas oras – kelis kartus trasą padengė lietus, bet jį greitai džiovino ryški saulė. Tai pridėjo papildomų pipirų kelių grupių važiavimams ir pirmoms lenktynėms. Diena tapo tik įdomesne.
„Manau, joks oras negalėtų sugadinti lenktynių dienos šioje trasoje. Kiekvieną kartą atvažiavę čia tampame šventės dalyviais – trasos šeimininkai įsirengė puikų automobilių sporto centrą. Visiems čia patinka – dalyviams, mums organizatoriams ir žiūrovams“, – pasakoja „Autoplius Fast Lap“ organizatorius Kristijonas Vaičys.
Trumpai apie klases
Pereikime prie rezultatų. Prieš tai – trumpa „Autoplius Fast Lap“ rezultatų skaičiavimo pamokėlė. Visų pirma, kiekvieno renginio metu vyksta dvejopo tipo lenktynės – „Time Attack“ (lenktyniaujama dėl geriausio trasos įveikimo laiko) ir „Race“ (lenktyniaujama dėl pozicijos trasoje). Šių rungčių dalyviai taip pat skirstomi į klases pagal automobilių techninius parametrus.
„Time Attack“ dalyviai, kurių automobiliai turi saugos lankus, patenka į PRO klasę. Kasdieną naudojamų automobilių (be saugos lankų) vairuotojai varžosi STREET klasėje. Abi jos šiek tiek „pasmulkinamos“ pagal variklių darbinį tūrį – „STREET 2500“, „STREET 2500+“, „PRO 1600“, „PRO 2500“ ir „PRO 2500+“.
„Time Attack“ superfinalas vyksta atskiroje rungtyje – „Super Lap“. Šių važiavimų metu dvidešimt greičiausių dalyvių gauna visiškai tuščią trasą įveikti vienam greitam ratui. Jis tampa lemiamu, sprendžiančiu kas laimės. Reikalinga maksimali koncentracija – kiekviena klaida gadina galutinį rezultatą.
Tuo tarpu „Race“ dalyviai varžosi suskirstyti į kitokias klases, kuriose, be skirstymo pagal variklius, taip pat ribojamas automobilių svoris, siekiant išvengti ypač lengvų ir nesaugiai perdarytų automobilių. Pirmosios dvi silpnesnės klasės – „R1600“ ir „R2000“ varžosi kartu. Kaip ir dvi galingesnės – „NA2000“ ir „Turbo2000“. Kiekvieną lenktynių dieną vyksta keturi „Race“ važiavimai – po du kiekvienai klasei.
„Time Attack“
„Time Attack“ važiavimų galingesnėje „STREET“ klasėje geriausią dienos tempą parodė „Evo Freaks“ komandos narys Dainius Keblys su dešimtos kartos „Mitsubishi Lancer Evo“. Finalinėje rungtyje vos dvejomis dešimtosiomis nuo jo atsiliko Benas Černiauskas, su labai skirtingu, bet taip pat labai greitu automobiliu – „Honda Civic“. Tokį gerą greitį jam padeda išvystyti turbina. Trečias – dar vienas „Evo Freaks“ klubo automobilis. Tai Manto Mikucko aštuntos kartos „Lancer Evo“, trasoje buvęs greitas, nepaisant šiokių tokių problemų su stadžiais.
Greičiausio rato rungtyje „PRO“ klasėse kova buvo labai įtempta. Tik ne dėl pirmos vietos – mat daugkartinis „Autoplius Fast Lap“ čempionas Jonas Poškus, su naujuoju aerodinaminių paketu trasoje buvo greitesnis visa galva. „Super Lap“ važiavime jis „auto24Ring“ trasą apskriejo per 1:20.942. Tiesa, dienos metu, kai trasa buvo sausesnė, Jonas parodė dar dvejomis dešimtosiomis geresnį laiką – 1:19.811. Tai – pats greičiausias ratas pirmadienio „auto24Ring“ trasoje.
Antras liko mėlynos „Subaru Impreza WRX Sti“ vairuotojas Gytis Vaitulionis. Trečias – puikų greitį radęs Tauras Tunyla su „Mazda Miata“ automobiliu. Nuo Jono jis atsiliko apie 3,6 sekundes, tačiau už savęs paliko daug greitesnių ir galingesnių automobilių.
„Race“
Parnu trasoje žiūrovai išvydo vienas įdomiausių „Race“ lenktynių „Autoplius Fast Lap“ istorijoje. Silpnesnėje „R1600“ grupėje ypač aršiai kovojo „Honda Civic“ automobilius vairuojantys bičiuliai šiauliečiai – Mantas Neverdauskas ir Deividas Sakalauskas. Suvedus dvejose „Race“ važiavimuose pasiektus rezultatus jie pasidalino pirma ir antra vieta, trečias liko Tomas Jatkevičius su „Volkswagen Golf“.
„R2000“ klasėje pergalę šventė Julius Skirmantas su „Honda Civic“, antras finišavo Aleksandras Iljinas su identiško modelio tik kiek senesniu „Honda“ automobiliu. Trečias – Andrius Keblys su dar vienu „Honda Civic“.
Labai įtempta kova vyko ir galingesnių automobilių „Race“ važiavimuose. „NA2000“ klasėje greičiausias buvo Artiomas Blinovas su lengvu ir greitu BMW 325. Antras – Mindaugas Rickevičius su 332 modelio BMW. Tiesa, Mindaugas galėjo drąsiai pretenduoti į nugalėtojus, tačiau viename posūkių stipriai pasivažinėjo už trasos ribų ir neteko daug pozicijų. Trečias – Marius Survilas, taip pat vairavęs BMW 325.
Na, o pačioje galingiausioje „Race“ klasėje visas tris prizines vietas pasidalino panevėžiečiai. Pirmas – Gytis Vaitulionis su „Subaru“, antras – Ugnius Žiedavičius su „Evo X“, trečias – Nerijus Urbonavičius su „Evo V“. Buvo labai gražu žiūrėti į juos lenktyniaujančius trasoje. Bičiuliai kovėsi tikrai gražiai – lenkė vienas kitą ne vieną kartą, skubėdami darė klaidas, jas taisydami vijosi konkurentus pagirtinais greičiais.
Nesėkmės
Daug „skambių“ pavardžių antrame „Autoplius Fast Lap“ etape liko be svarbių taškų. Pirmo etapo herojus Andrius Firantas viename „Time Attack“ važiavimų susprogdino savo „Honda S2000“ variklį – dūmų buvo labai daug. Su kitokiomis problemomis susidūrė Izidorius Paukštys – penktoje pavaroje užstrigo jo „Nissan 200SX“ pavarų dėžė.
„Race“ važiavimuose taip pat buvo aukų. Julius Skirmantas pirmame posūkyje neišvengė kontakto ir apgadino „Civic“ priekinę dalį. Vėliau, bandydamas atkovoti prarastas pozicijas, buvo išlėkęs iš trasos ir visą automobili padengė žole. Tiesa, jo „avarijos bičiuliui“ Dominykui Trumpai pasisekė mažiau – lenktynėse jis nefinišavo.
Žiūrovams įsiminė itin aštri Manto Neverdausko ir Deivido Sakalausko kova, kurioje jie nevengė kontakto ir vienas kitą stumdė beveik visuose posūkiuose. Tačiau teisėjai tame neįžvelgė nesportinio elgesio. Priekaištų vienas kitam neturėjo ir dalyviai – prie tokios artimos kovos vienodai prisidėjo abu.
Nuotraukų autorius – Algirdas Venskus.