(nuotr. Luciopic photography)
Pradėjo nuo slalomo
Vargu ar mums būtų sunku surasti vairuotoją, kuris bent kartą nebandė priversti slysti galinę automobilio dalį uždaroje aikštelėje. Nesvarbu, ar tai būtų automobilis su galiniais varomais ratais ar su priekiniais, kuris reikalauja papildomos pagalbos – užtraukiant rankinį stabdį.
Valdo pažintis su šonu slystančiu automobiliu prasidėjo kaip ir daugeliui – nuo nekaltų pasibandymų vairuojant priekiniais ratais varomą mašiną ir stebint kaip ilgai „atlaikys“ rankinio stabdis. Natūralu, jog po to Valdas atsisakė racionalios komponuotės automobilio ir ją iškeitė į šiek tiek... automaniškesnę – varomą galiniais ratais.
Vis dėlto, net ir tada Valdas neturėjo net menkiausios minties apie galimybę sudalyvauti drifto varžybose. Atvirkščiai – jis pradėjo dalyvauti mėgėjiškuose slalomo renginiuose, kurių trasą ne visada įveikdavo tiksliai, o slysdamas šonu.
„Vis dažniau slalomo trasą įveikdavau slysdamas šonu. Ironiška, bet tai netrukdė pasiekti gerų rezultatų. Vis dažniau dalyvaudamas treniruotėse supratau, jog driftas man tampa žymiai įdomesne sporto šaka“, – pasakoja Valdas.
Užsienio varžybos tampa patrauklesnės
Ne tik Lietuvoje, bet ir visame pasaulyje puikiai žinomi drifto čempionatai, vis dažniau atsiduria sportininkų akiratyje. Ne išimtis ir mūsų pašnekovas – Valdas.
Kelionės į aplinkines šalis Valdui ir jo komandos – „Triton Drift Team" nariams nėra naujiena. Komandiruotės Latvijoje ir Estijoje drifterio jau nebestebina, o kodėl turėtų?
Sportininkas norėdamas praplėsti savo akiratį, praėjusiais metais nusprendė sudalyvauti drifto varžybose Rumunijoje, kuri kaip ir mūsų šalis, apipinta įvairiausiais stereotipais.
„Prisipažinsiu, į varžybas važiavome su nerimu, bet viskas pasikeitė, kai atvykome į varžybų vietą ir susipažinome su organizatoriais bei dalyviais“, – įspūdžiais dalinasi Valdas.
„Labai maloniai nustebino organizacinė pusė ir varžybų organizatorius ir didžiosios raidės.“
„Nemažą įspūdį paliko Latvijoje vykusios varžybos, kuriose man pavyko patekti į finalinius važiavimus. Buvo labai smagu pasivaržyti su geriausiais Latvijos sportininkais, kurie garsėja aukštu lygiu“, – priduria Valdas.
(nuotr. Eddielstudios)
Dalyvaus su tuo pačiu bolidu
Nemažai laiko garaže praleidžiantis Valdas su savo komandos nariais artėjančiam sezono startui ruošiasi žinodami kas jų laukia: iš potencialių konkurentų varžybose ir iš „E30“ kartos 3 serijos „BMW“ bolido, kuris 2018 metais ne visuomet veikdavo nepriekaištingai.
„Šiuo metu didžiausią dėmesį skiriame bolido tobulinimui ir potencialių gedimų išgaudymui“, – pasakoja Valdas.
(nuotr. Arnauskas Motorsport)
„3 serijos „BMW“ turi vieną ryškų pranašumą – nuostabų manevringumą. Tai labai praverčia drifto varžybose, kuriose reikia staigiai ir tiksliai keisti slydimo trajektoriją“, – savo bolido privalumą įvardina lenktynininkas.
Kaip ir visi automobiliai, taip ir „E30“ turi trūkumų. Kokių? „Pajūrio velniu“ pramintas sportininkas teigia, jog „E30“ turi vieną, kartais erzinantį, trūkumą – silpną transmisiją“, – priduria Valdas.