Mokslininkų komanda iš Ajovos universiteto (JAV) sugebėjo padidinti pažinčių portalų darbo efektyvumą pasinaudoję „Didelių duomenų“ (Big Data) intelektualios analizės algoritmais.
Dar 2012 m. atliktas tyrimas, kuriam vadovavo Šiaurės Vakarų universiteto psichologė Eli Finkel, parodė, jog, nepaisant pažinčių tinklalapių kūrėjų pareiškimų, nė vienas iš jų neturi veikiančio algoritmo, kuris leistų parinkti idealią porą.
Tyrime buvo pabrėžta, jog firmos, siūliusios pažinčių paslaugas, neatsižvelgdavo į svarbias ilgalaikius santykius lemiančias aplinkybes. „Jie neanalizuoja, kaip du partneriai keisis per ilgą laiko tarpą, kaip tai įtakos jų santykių dinamiką, padidins romantinį patrauklumą, o galbūt jo visai neliks“.
2014 m. pradžioje Ajovos universiteto tyrėjai, vadovaujami Kang Zhao, rado būdą, kaip padidinti tinkamos kandidatūros radimo internetu šansus. Tam buvo visiškai pakeisti vertinimo parametrai.
Tyrimo autoriai paaiškino, jog nauja „meilės formulė“ remiasi metodais, kuriuos sėkmingai naudoja internetinės kompanijos. „Buvo vertinami vartotojų profilių duomenys. Jūsų veikla atspindi jūsų skonį ir gali tapti patrauklumo kriterijumi kitai pusei. Mes adaptavome tai, ką jau dabar naudoja „Netflix ir „Amazon“, – teigė tyrėjai.
Naujai sudaryti algoritmai neleidžia dirbtinai padidinti savo patrauklumo (pavyzdžiui, parašant tam specialiai skirtą anketą, kuri nelabai atspindi žmogaus charakterio, temperamento ir t.t.). Naudojamas metodas žinomas kaip suderinama filtracija, kuri plačiai naudojama internetine komercija užsiimančių firmų. Visa tai padidina šansus rasti tinkamą partnerį apie 40% lyginant su tradiciniais metodais.
Apžvelgdamas dabartinius pasiekimus, Kang Zhao pabrėžė, jog parinkti idealią porą naudojant vien tik matematinius skaičiavimus vis dar nepavyksta, tačiau surengti malonų pirmą pasimatymą „Dideli duomenys“ jau gali.