JAV interneto mažmeninės prekybos bendrovė "Amazon.com Inc" pareiškė, kad sparčiai augantys jos tarptautiniai pardavimai iki 2005 metų turėtų pasiekti prekybos vidaus rinkoje lygį. Knygomis, skaitmeniniais vaizdo diskais (DVD) ir kitais gaminiais prekiaujanti bendrovė jau kurį laiką bando įveikti atotrūkį tarp dviejų savo veiklos segmentų.
"Amazon" tarptautiniai pardavimai auga sparčiau už prekybos apimtis Jungtinėse Valstijose ir šiuo metu sudaro 32 proc. visų pardavimų. Pirmąjį šių metų ketvirtį, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu pernai, bendrovės prekyba už Šiaurės Amerikos ribų padidėjo 68 proc.
Pasak "Amazon" vyresniojo viceprezidento Diego Piacentini (Diego Pjačentinio), Vokietijoje, Prancūzijoje, Didžiojoje Britanijoje ir Japonijoje veikianti įmonė neketina atsisakyti 2000 metais - per patį "com" bendrovių bumo įkarštį - iškelto tikslo. "Atrodo, kad 2005-ieji yra pagrįstas tikslas", - sakė D. Piacentini, Tokijyje pristatęs prekybos elektronikos prekėmis paslaugą per tinklapį "Amazon.co.jp".
Tačiau, nepaisant spartaus augimo, tarptautiniai tinklapiai nėra tokie pelningi kaip Šiaurės Amerikos "Amazon.com". Pirmąjį šių metų ketvirtį visų "Amazon" tarptautinių tinklapių bendrasis pelnas (apskaičiuojamas iš pardavimų išskaitant sąnaudas) sudarė 22 proc. pardavimų, o Šiaurės Amerikoje tas pats įmonės veiklos rodiklis siekė 27 proc. pardavimų.
"Amazon" tarptautinės mažmeninės prekybos rinkodaros padaliniui vadovaujantis D. Piacentini teigė, kad tarptautinės veiklos pelningumą padidins tokios didesnius komisinius užtikrinančios paslaugos, kaip kitų pardavėjų, tarp jų "Target Corp" ar "Toys R Us Inc", atstovavimas, kuris jau tapo įprastu reiškiniu Jungtinėse Valstijose.
"Amazon" taip pat akylai stebės naujas verslo galimybes, net ir tokias, kurioms iki šiol neskyrė didesnio dėmesio. Mažmenininkė teigė daug vilčių siejanti su skaitmeninės muzikos parsisiuntimu, panašiu į "Apple Computer Inc" siūlomą paslaugą "iTunes". Pastaroji leidžia vartotojams pigiau nei už 1 JAV dolerį parsisiųsti garsiausių muzikos įrašų bendrovių išleidžiamas dainas.
"Galite neabejoti, kad ateityje "Amazon" siūlys skaitmeninės muzikos parsisiuntimo paslaugą, - sakė D. Piacentin). - Būsime ten, kur žmonės muziką perka. Skaitmeninė būklė mums netgi parankesnė, kadangi nereikės pristatinėti (įsigytų) prekių".
Japonijoje "Amazon" tokius sunkumus, kaip įstatymais įteisinti apribojimai siūlyti knygų ir muzikos įrašų kainų nuolaidas, įveikė pasiūlydama mažiausias pasaulyje pristatymo kainas. Dabar amerikiečiai ketina įsiskverbti į Japonijos elektronikos prekių rinką, kurią vertina 70-100 mlrd. dolerių. Tačiau šioje rinkoje ištikimų pirkėjų jau prisiviliojo žemomis kainomis prekiaujančios mažmenininkės "Bic Camera" ir "Yamada Denki".
Vis dėlto mažomis sąnaudomis galinti pasigirti "Amazon" Japonijoje sėkmės pasiekė net ir tose srityse, kuriose neką tepešė tradicines parduotuves steigiantys užsienio mažmenininkai. Amerikiečiai pasipelnė ir iš pastaraisiais metais šalyje itin sparčiai vykusios interneto skverbties.
“Reuters”-ELTA