Las Vege (JAV) vykusios kompiuterių saugumo konferencijos „DefCon" proga pirmą kartą surengtame jauniesiems hakeriams skirtame forume „DefCon Kids" dešimties metų mergaitė, pasivadinusi „CyFi", pristatė savo atrastą visai nevaikišką „iOS" ir „Android" aplinkoje veikiančių mobiliųjų žaidimų saugumo spragą, pranešė BBC.
Mergaitė aptiko, kad daugumoje išmaniesiems telefonams ir planšetiniams kompiuteriams skirtų žaidimų persukus laikrodį į priekį aktyvuojama programavimo klaida, kuria gali pasinaudoti įsilaužėliai. Pranešama, kad „CyFi" šią spragą aptiko, kai jai pabodo laukti, kol žemės ūkio temos žaidimuose iš žemėn įbertų sėklų pradės augti pasėliai. Užuot laukusi mergaitė pradėjo ieškoti būdų, kaip šį procesą būtų galima paspartinti.
Eksperimentuodama ji pradėjo sukioti į priekį išmaniojo telefono laikrodį smalsaudama, ar augalai nepradės augti greičiau. Nors daugelyje žaidimų pastangos nesąžiningai žaisti yra aptinkamos ir blokuojamos, „CyFi" pastebėjo, kad šią apsaugą galima apeiti atjungus telefoną nuo „Wi-Fi" ryšio tinklo ir sukiojant laikrodį į priekį mažais laiko intervalais. Tokiu atveju žaidimo procesas patekdavo į vadinamąją „kilpą", kuri nebuvo ištestuota pačių žaidimų kūrėjų, sakoma pranešime.
Daugiau informacijos apie šią žaidimų programavimo klaidą neatskleidžiama. Šią saugumo spragą patvirtinę specialistai teigia, kad panašios klaidos suteikia galimybę pašaliniams vykdyti telefone žalingą kodą ir gauti prieigą pries asmeninių duomenų. Kokiuose žaidimuose yra palikta ši klaida, taip pat nenurodoma, kad jų kūrėjai turėtų laiko ją ištaisyti.