Kaip BNS sakė Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento (PAGD) Civilinės saugos valdybos viršininka Jūris Targonskas, programėlė GPIS/112 buvo skirta kurtiesiems, nes joje yra įdiegta galimybė gyvai žinutėmis susirašinėti su operatoriumi. Tačiau žiniasklaidai pristačius dar vieną šios programėlės funkciją - tikslios skambinančio vietos nustatymą, vartotojai programėlę ėmė siųstis masiškai.
„Dabar programėle visi pradėjo naudotis kaip geriausiu būdu paskambinti į BPC. O iš tikrųjų BPC tam dar nėra paruoštas priiminėti visus skambučius per programėlę - tai yra pilotinis, dar nebaigtas įgyvendinti projektas ir susidursime su tuo, kad gyventojai liks nepatenkinti BPC paslaugomis, nes jie nepasirengę tokią paslaugą visuotinai teikti“, - sakė J.Targonskas.
Anot jo, programėlę patalpinus į viešai prieinamą svetainę ir žiniasklaidai paskelbus daugiau informacijos apie programėlę, ją per vieną dieną atsisiuntė 500 vartotojų - iki šiol ja galėjo naudotis apie 7000 kurčiųjų ir kurčnebylių. Tuo metu techninės galimybės kol kas leidžia maksimalų 10 tūkst. vartotojų skaičių - jei programėlę siųsis daugiau žmonių, yra rizika, jog jos veikla sutriks ir programėle negalės naudotis kurtieji.
Papildomos sąlygos
Šiuo metu neįgalieji ir toliau gali naudotis programėlės funkcijomis, o visi skambučiai per programėlę bus nukreipiami į BPC teritorinio skyriaus operatorių. PAGD atstovas prašo, kad gyventojai, kurie šiuo metu skambina į BPC naudodamiesi programėle, turėtų informuoti apie tai operatorių, nes duomenys siunčiami į vienintelį terminalą Vilniuje, kuris ir buvo įrengtas pilotiniam projektui. Tad, pavyzdžiui, skambinant iš BPC Klaipėdos skyriaus aptarnavimo teritorijos, operatorius žinos, jog apie tikslią skambinančio buvimo vietą gali teirautis kolegų Vilniuje.
„Jei netyčia atsitiktų tokia situacija, kaip su ta mergina, kuri buvo bagažinėje, ir reikėtų nustatyti buvimo vietą pakankamai tiksliai, tai mes galėtumėme tai padaryti, jei žmogus skambintų per programėlę. Bet reikėtų, kad jis ir pasakytų, kad jis skambina per programėlę. Problemą ateityje išspręsime, bet šiandien nesame pasiruošę“, - paaiškino jis.
Anot jo, šiuo metu planuojama atnaujinti įrangą - darbai turėtų būti atlikti per mėnesį. Iki šiol šia programėle, J.Targonsko teigimu, pranešimus BPC gaudavo „2-3 kartus per mėnesį“. Šiuo metu PAGD ieško naujų galimybių, kaip palengvinti bendravimą su neįgaliaisiais, kuriems reikia pagalbos.
„Ateityje BPC tariasi su Socialinės apsaugos ir darbo minsiterija per neįgaliųjų vertimų centrus, bandoma spręsti klausimą, kad gestų kalbos vertimo centrai dirbtų visą parą ir aptarnautų neįgaliuosius. Tada tie žmonės, kurie geba versti, susisiektų su BPC ir būtų tie, kurie pateiktų informaciją, kokios pagalbos reikia neįgaliesiems. Bent jau dabar bandomas toks variantas“, - informavo PAGD atstovas.