Bijo netekti klientų
Nuo 1800 iki 2000 eurų. Skaičiuojama, kad tokia yra vieno alkobloko įdiegimo kaina automobilyje. Be to, kiekvienam šio įrenginio papūtimui reikalingas plastikinis antgalis atsieina dar 50 euro centų. Tokius skaičius vardina automobilių nuomos įmonės „CityBee“ vadovas Lukas Yla. Anot jo, bendrovė keliuose savo automobiliuose išbandė alkoblokus, bet šio eksperimento rezultatai nuvylė.
„Daugelio alkoblokus bandžiusių vairuotojų reakcija buvo neigiama. Be to, toks sprendimas automobilių dalijimosi paslaugos automobiliuose kelia higienos bei paslaugos naudojimosi patogumo klausimus.
Eksperimente dalyvavę vartotojai teigė, kad greičiausiai dėl to nustotų naudotis „CityBee“ paslauga ir asmeninis automobilis taptų patogesniu sprendimu. Daugelis vartotojų nesuprato, kodėl naudojantis automobilių dalijimosi paslauga daroma prielaida, kad jie nėra blaivūs. Juk su nuosavu automobiliu panašūs apribojimai nėra taikomi“, – kalbėjo L. Yla.
Jis pabrėžė, kad 2017 m. iš viso Lietuvos policija sustabdė apie 10 tūkst. neblaivių vairuotojų, iš kurių 12 vairavo „CityBee“.
Šiuo metu „CityBee“ turi apie 1000 automobilių, o per metus bendrovės klientai atlieka daugiau nei 1 mln. kelionių. Taigi, alkoblokų įdiegimas verslininkams atsieitų maždaug 2 mln. eurų, o papildomo pusės milijono prireiktų vienkartinių antgalių įsigijimui.
Leis sužinoti vairuotojų nusižengimus
Iš karto po balandžio pabaigoje nuskambėjusios skaudžios eismo nelaimės Vilniuje, kuomet neblaivus „CityBee“ klientas pražudė taksi keleivę, susisiekimo ministras Rokas Masiulis iškėlė alkoblokų įrengimo nuomojamuose automobiliuose klausimą.
Tiesa, kaip tv3.lt patikino šios ministerijos atstovai, įstatymų pataisų, kurios įpareigotų įmones diegti alkoblokus, nėra numatoma.
„Susisiekimo ministerijos nuomone, su trumpalaikės automobilių nuomos bendrovėmis pavyko sėkmingai sutarti dėl priemonių, reikalingų kovoti su kelių eismo taisyklių pažeidėjais“, – teigė susisiekimo ministerijos komunikacijos skyriaus vedėja Edita Banienė.
Tarp minėtų priemonių yra GPS sistemos diegimas, leisiantis iš nuomojamo automobilio gauti duomenis apie viršijamą greitį, be to, bendrovės esą pasižadėjusios apie ženkliai greitį viršijusius klientus iš karto pranešti policijai.
Na, o ministerija sieks automobilius nuomojančioms įmonėms leisti naudotis vidaus reikalų ministerijos administracinių nusižengimų duomenų baze. Tokiu atveju bendrovės informaciją apie vairuotojo per metus padarytus KET pažeidimus galėtų pasitikrinti tokiu pat principu, kaip ir apie vairuotojo pažymėjimo galiojimą.
Tiesa, L. Yla patikino, kad alkotesterių visiškai „CityBee“ neatsisakė. Atsitiktine tvarka parenkamuose automobiliuose jie vis dar yra paliekami iki šiol. Bendrovės vadovas taip pat priminė, kad šiemet šaltojo sezono metu „CityBee“ už vairavimą neblaiviam klientui skiria 2000 eurų baudą.
Anot Susisiekimo ministerijos atstovų, šiuo metu antialkoholiniai variklio užraktai įrengti daugelyje mokyklinių autobusų, o didelės įmonės, vykdančios krovinių ar keleivių vežimą, tokius užraktus savanoriškai diegia krovininėse ir keleivinėse transporto priemonėse.
Be to, 2017 m. rudenį pradėjus Vilniaus viešojo transporto atnaujinimą, skelbta, kad alkoblokai įdiegti ir naujose sostinės transporto priemonėse.