Komisija neseniai pateikė kaltinimus Rusijos dujų milžinei „Gazprom“ dėl kainų nustatymo. Ji taip pat skundėsi dėl Rusijos taikomų prekybos apribojimų ES arba proeuropietiškoms buvusioms sovietinėms šalims, įskaitant Lietuvą, Gruziją ir Moldovą, pranešė Briuselio leidinys „The EU Observer“.
ES ketvirtadienį kreipėsi į PPO, siekiant suformuoti ginčų sprendimų kolegiją. Šis prašymas yra naujausias žingsnis pagal PPO procedūras po to, kai 28 valstybių blokas liepos mėnesį pradėjo oficialias konsultacijas su Rusija.
Tai pirmas iššūkis Maskvai nuo jos prisijungimo prie PPO praėjusiais metais.
„Mes išnaudojome visas įmanomas galimybes, kad surastume bendrai tinkamą sprendimą su Rusija“, - sakė ES Prekybos komisaras Karelas de Guchtas.
Pasak ES, mokestis, kuris buvo įvestas praėjus kelioms dienoms po to, kai Rusija prisijungė prie PPO, yra diskriminacinis, nes nuo jo atleidžiami šalies viduje pagaminti bei iš Kazachstano ir Baltarusijos importuoti automobiliai.
Naujų lengvųjų automobilių, sunkvežimių, autobusų ir kitų transporto priemonių mokestis siekia 420-2 700 eurų, o senesnių nei treji metai - nuo 2 600 iki 17 200 eurų.
Briuselis teigia, jog šio mokesčio poveikis ES transporto priemonių eksportui į Rusiją siekia 10 mlrd. eurų per metus.
„Kadangi šis mokestis ir toliau varžo sektoriaus, kuris labai svarbus Europos ekonomikai, eksportą, mes neturime kito pasirinkimo, kaip prašyti PPO užtikrinti, kad Rusija laikytųsi savo tarptautinių įsipareigojimų“, - sakė K. de Guchtas.
Rusija yra trečia pagal dydį ES prekybos partnerė, o ES yra didžiausia Rusijos prekybos partnerė.
2012 metais ES eksportavo prekių į Rusiją už 123 mlrd. eurų, iš jų 50 proc. sudarė mechanizmai ir transporto įranga, o iš Rusijos importavo prekių už 213 mlrd. eurų.
Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo draudžiama.