Naujas Vokietijos centrinio banko "Bundesbank" tyrimas parodė, kad Vokietijos vartotojai buvo teisūs įtardami, kad dalis įmonių pasinaudojo sumaištimi, kilusia pereinant nuo senosios valiutos - markės prie euro, ir padidino kainas. Dalis prekių po euro įvedimo akivaizdžiai pabrango, praneša BBC.
Bankas pripažino, kad "paslaugų sektoriuje kainos buvo reguliariai ir dažnai ženkliai didinamos". Pavyzdžiui, kirpėjai savo kainas vidutiniškai pakėlė beveik 2 proc. Drabužių valymo paslaugas teikiančios įstaigos ir kavinės pasielgė panašiai.
Tačiau tokios įmonės ir pačios nukentėjo, nes daugeliu atvejų klientai rado kitų vietų, kur galėtų išleisti savo naująją valiutą. Pavyzdžiui, kaip rodo pranešimas, kino teatrų, kurie bilietų kainas pakėlė 2,3 proc., apyvarta per pirmąjį 2003 metų pusmetį sumažėjo 12,5 proc.
Sumaištimi, kilusia keičiant valiutas, pasinaudojo ne visos įmonės. "Bundesbank" pabrėžia, kad "bendras kainų lygis buvo paveiktas tik nežymiai". Oficialios kainos ūgtelėjo tik 0,3 proc. Be to, kainų pakilimą galėjo lemti ir ne vien euras.
Banko teigimu, "didelė dalis kainų pakilimo buvo susijusi ne su euru, o su tokiais veiksniais, kaip itin šalta žiema ir didesni energijos, tabako bei draudimo mokesčiai".
ELTA