Velykų laikotarpiu šalies degalinėse įsivyravo ramybė - bent jau kol kas degalų kainos rekordų negerina, rašo „Respublika“.
Populiariausio A 95 markės benzino kainos laikosi ties nemalonia 3,60 Lt už litrą riba, dyzelinas ir A 98 markės benzinas vietomis atpigo, o automobilinių dujų kainos išliko nepakitusios.
Prieš savaitę populiariausias benzinas šalies degalinėse kainavo iki 3,51-3,62 Lt už l. Tačiau vakarykščiai duomenys jau liūdnesni.
Pigiausius degalus parduodančiose automatinėse degalinėse per savaitę litras A 95 markės benzino pabrango trimis centais. „Uno X“ degalinėse jo kaina šoktelėjo iki 3,54 Lt už l. Tiesa, praėjusį ketvirtadienį jis kainavo kiek brangiau.
Didžiausiame šalyje „Lukoil“ degalinių tinkle taip pat pastebimas kainos šuolis. Sostinėje už litrą populiariausio benzino vakar teko mokėti 3,55 Lt, kituose miestuose jo kaina siekė net 3,59 Lt, arba 5 ct daugiau nei prieš savaitę.
Analogiška padėtis ir „Statoil“ degalinėse. Standartinis A 95 markės benzinas jose vakar kainavo iki 3,59 Lt, geresnis „Ultima“ benzinas - iki 3,65 Lt, arba 3 ct brangiau nei praėjusį antradienį.
Į „Orlen Lietuva“ pavadinimą keičiančiame „Ventus“ degalinių tinkle mirga neką džiugesni skaičiai. Jose standartinis A 95 markės benzinas kainavo iki 3,58 Lt (taip pat 3 ct daugiau nei prieš savaitę), o neseniai rinkoje pasirodęs A 95 „Verva“ benzinas vietomis kainavo net 3,70 Lt už l.
Lietuvos naftos produktų prekybos įmonių asociacijos prezidentas Mindaugas Palijanskas „Respublikai“ teigė, esą kol kas naftos produktų kainas galima pranašauti tik pagal bendras tendencijas. Anot jo, tikėtina, kad vasarą A 95 markės benzino ir dyzelino kaina susilygins, tačiau „Mažeikių naftos“ prognozių, kad litras populiariausio benzino jau gegužę gali kainuoti 4 Lt, pašnekovas palaiminti neskuba.
Pasak M. Palijansko, rinkoje būtų galima tikėtis kiek mažesnių A 98 markės benzino kainų, jeigu ne importo apribojimai. Esą „Mažeikių naftos“ monopolis šių degalų rinkoje neleidžia efektyviai konkuruoti.
„Rinka faktiškai monopolizuota - dėl privalomųjų rodiklių niekas negali jo importuoti, nors ir yra galimybių. Jei rodikliai nuo reikalaujamų Lietuvoje skiriasi nors vienu punktu, niekas šio benzino negali įvežti. Jeigu yra alternatyvus tiekėjas, kaina gali nukristi 10-20 proc.“, - tvirtino verslininkas.