Kinijoje net 20 proc. pabrangus degalams, ekspertai įžvelgia kardinalius pokyčius šioje ir kartu vienoje didžiausių automobilių rinkų, kurioje itin mėgstami gigantiški visureigiai ar kiti solidūs modeliai, pasižymintys ne pačiu mažiausiu „apetitu“ degalams.
Tokia situacija susiklostė Kinijos vyriausybei priėmus sprendimą pakelti naftos produktų kainas: benzino – 17 proc., dyzelinio kuro – 18 proc., aviacinio kuro – 25 proc.
Šis sprendimas netikėtas buvo ne tik automobilių rinkos dalyviams, bet ir paprastiems Kinijos piliečiams, kurie dabar dėl išaugusių degalų kainų yra priversti atsisakyti savo taip mėgstamų visureigių su galingais varikliais ir pratintis vairuoti ekonomiškesnius bei ne tokius įspūdingus automobilius.
Ekspertų teigimu, toks Kinijos vyriausybės sprendimas turės įtakos ir pasaulinei automobilių industrijai, t.y. tikėtina, jog smarkiai sumažės didelių automobilių pardavimai, mat Kinijoje tokie automobiliai laikomi neišvengiamais sėkmingo gyvenimo atributais.
Tiesa, degalų kainų augimas gali išeiti į naudą mažesnių automobilių, tokių kaip „Toyota Motor“, „Volkswagen AG“ ir „Honda Motor“ pardavimams, nes kaip prognozuoja analitikai, Kinijos vairuotojai bus priversti sėstis už automobilių su silpnesniais ar hibridiniais varikliais vairo.
Ekonomistų teigimu, toks degalų kainų pakėlimas toli gražu ne paskutinis, o tokie pokyčiai tikrai sumažins automobilių paklausą Kinijos rinkoje. Praėjusiais metais Kinijoje užfiksuotas 20 proc. automobilių pardavimų augimas (viso parduota 6,3 mln. automobilių), o patys populiariausi – visureigiai. Jų pardavimai praėjusiais metais augo net 50 proc. (357,4 tūkst.).
Pasak ekspertų, degalų kainų augimas Kinijos gyventojui pridės papildomas kelias dešimtis JAV dol. išlaidų per mėnesį. Jų teigimu, tokia suma nors ir neprivers Kinijos vairuotojų nebepirkti automobilių, tačiau susimąstyti, ar tikrai verta tai daryti, tikrai padės.