Penktadienį, spalio 26 d. po dvejų metų sugrįžę į Vilnius koncertą surengė lounge muzikos stiliaus pradininkais dažnai įvardinamo vokiečių kolektyvo „De Phazz“ nariai. Sporto, pramogų ir verslo centro „Forum Palace“ pagrindinėje salėje surengtą jų pasirodymą stebėjo geras tūkstantis žmonių − tiek jų nusprendė tą vakarą praleisti kiek kitaip nei įprasta.
Šiuolaikinių renginių organizatorių taikomais standartais vertinant koncertas vyko pagal konservatyvią minimalistinę programą. Nebuvo kviečiama jokia apšildanti grupė, nenaudoti jokie šou elementai, blizgučiai ar fejerverkai. Tam tikra prasme toks koncertas yra tarsi kelionė atgal į paskutinį praėjusio amžiau dešimtmetį arba laikus, kuomet „De Phazz“ tapo visame pasaulyje žinoma grupe.
Tokiame grupės pasirinktame kelyje aiškiai juntamas įkūrėjo ir nematomo lyderio Pito Baumgartnerio indėlis. Atidesni žiūrovai penktadienio vakarą taip pat galėjo jį matyti zujantį šalia scenos, klabantį tai su garso operatoriais, tai su kuo nors iš koncertą aptarnaujančio personalo.
Teigti, kad koncertas surengtas visai be šou elementų visgi negalima. Ko vertas vien jau „žmogaus mašinos“ („The Man Machine“) Markuso Lango apdaras, kuri sudarė keistas futuristinis kostiumas ir nedidelį akvariumą primenanti, skafandro viršutinę dalį galvai imituojanti skaidraus plastiko dėžė. Nenuostabu, kad tokį stilių pasirinkęs grupės narys yra didžėjus, klavišininkas ir vaizdo kūrėjas.
Greta jo scenoje savo pozicijas užėmė būgnininkas Olis Rubowas, bosistas Berndas Windischas ir saksofonininkas Frankas Spaniolas. Visgi daugiausiai publikos simpatijų tradiciškai pelnė „De Phazz“ vokalistų duetas − Karlas Friersonas ir Pat Appleton. Šėlstančius, aistringus ir muzikai atsiduodančius dainininkus P. Baumgartneris pasirodyme naudoja, kaip komandinės sporto šakos treneris sportininkus. Dvi arba trys dainos ir vokalistas sėda ant suolo, o nuo jo vėl pakyla atgavęs jėgas, kurias gali ir nori atiduoti publikai.
Judesiai, kuriais Vilniuje susirinkusius žiūrovus ant kojų kėlė „De Phazz“ vokalistų duetas – tai pat ne iš choreografijos vadovėlių. Daryti tai, kas atlikėjui patinka ir tinka gali būti lengva, kuomet jis atsilaiduoja. Nebūtinai tai turi būti elegantiška - tokie spontaniški poelgiai kaip K. Friersonui atliekant „Bee Gees“ hitą „Stayin' Alive“ P. Appleton mikrofonu ir rankomis imituotas proziškai vyriškas būdas pasiekti „kulminaciją“ arba dainavimas su dovanotos puokštės žalumynais burnoje publikai yra neįprastas, tačiau masinantis vaizdas.
„De Phazz“ pasirodymas truko maždaug pusantros valandos ir tą laiką muzikantai stengėsi išnaudoti efektyviai. Neskaitant trumpų lietuviškų „labas vakaras“ ar „ačiū“ bendravimo su publika buvo nedaug, nors išlikdami mandagūs grupės nariai ir patikino, kad sugrįžti į Vilnių po dvejų metų pertraukos jiems buvo smagu. Vienintelis trumpas 44-erių vokalisto K. Friersono pasisakymas grupės vardu buvo kupinas saviironijos.
„Grojame jau šešiolika metų. Aišku, tuomet kai pradėjome mano plaukai dar nebuvo pražilę, buvau plonesnis. Visi buvome gražesni. – prisiminimais apie senus laikus dalinosi jis. – Smagu matyti jus čia susirinkusius, paprastai, kuomet į koncertą ateina jaunimas, jie sako, kad su mumis užaugo, mus myli ir prašo autografo... savo tėvams. Jei klausiame, kur jų tėvais, mums atsako, kad į koncertą jie neeina dėl pernelyg didelio triukšmo“.
Anot K. Frierzono, jei anksčiau ant grupės gerbėjų merginų plakatų buvo užrašyta „Mes norime susilaukti jūsų vaikų“, tai dabar tokie patys plakatai skelbia „Mes esame jūsų vaikai“.
Koncerto metu buvo pristatomas naujausias grupės albumas „Audio Elastique“, tačiau karts nuo karto tarp atliekamų dainų pasigirsdavo vokalisto komentaras apie tai, kad atėjo laikas „De Phazz“ klasikai, o per publiką vilnydavo pritarimo šūksnių banga.