Automobilių duomenų platformos „carvertical“ atliktas tyrimas atskleidė, kurių markių automobiliai Lietuvoje dažniausiai buvo registruoti kaip patyrę žalą.
Apgadinimų statistikoje dominuoja prabangūs ir galingi modeliai
„carvertical“ duomenys rodo, kad 77,9 proc. Lietuvoje patikrintų „Porsche“ automobilių turėjo registruotų apgadinimų. Tai didžiausias procentas tarp visų analizuotų markių. Toliau sąraše rikiuojasi BMW (65,3 proc.), „Subaru“ (64,5 proc.), „Hyundai“ (59,5 proc.) ir „Land Rover“ (55,4 proc.).
Ieškantiems naudotų šių markių automobilių patariama atidžiai tikrinti jų istoriją ir išsiaiškinti, kokie remontai buvo atlikti po eismo įvykių. Ne visi apgadinimai yra kritiniai, tačiau nekokybiškai suremontuotas automobilis gali tapti brangia problema naujajam savininkui.
„Dažnai automobiliai patiria avarijas vienoje šalyje, o vėliau yra pigiai sutvarkomi ir parduodami kitoje. Nemažai transporto priemonių po rimtų eismo įvykių į Europą atkeliauja iš JAV. Statistiškai automobiliai kas 5–10 metų patenka į avarijas, tad vidutiniškai 12,1 metų senumo modeliai jau yra patyrę bent vieną eismo įvykį“, – sako „carVertical“ komunikacijos vadovas Matas Buzelis.
Tuo tarpu mažiausiai eismo įvykiuose dalyvavusių modelių sąrašo viršuje – nedideli miesto automobiliai. Tik 32,6 proc. „Fiat“, 35,6 proc. „Peugeot“ ir 36,5 proc. „Renault“ patikrintų automobilių turėjo registruotų žalų įrašų.
Brangiausiai kainuoja prabangių modelių remontas
Automobilio patirtos žalos dydis dažniausiai priklauso ne tik nuo avarijos rimtumo, bet ir nuo jo markės. Prabangių automobilių remontas yra gerokai brangesnis nei ekonominės klasės modelių.
Vidutiniškai Lietuvoje registruoti „Porsche“ automobiliai buvo patyrę 12 532 eurų vertės žalą, tai didžiausia apgadinimų suma iš visų „carVertical“ tyrime analizuotų markių. Kiti prabangūs automobiliai patyrė gerokai mažesnius vidutinius nuostolius – „Mercedes-Benz“ vidutinė žala siekė 4 874 eurus, „Land Rover“ – 4 598 eurus.
Vidutinis žalos įrašų skaičius taip pat priklauso nuo automobilio markės. „Porsche“ modeliai vidutiniškai turėjo 1,9 žalos įrašų, „Mercedes-Benz“ – 1,7, o „Land Rover“ – 1,8.
Tuo tarpu mažiausios vidutinės apgadinimų išlaidos buvo registruotos tarp „Honda“ (2 104 eurai), „Seat“ (2 197 eurai) ir „Opel“ (2 373 eurai) savininkų.
Tos pačios tendencijos matomos ir kitose šalyse
Analizuojant „carvertical“ duomenis iš visų tyrime dalyvavusių šalių, paaiškėjo, kad dažniausiai apgadinimų turėjo BMW automobiliai (66,7 proc.), po jų rikiuojasi „Hyundai“ (62,1 proc.) ir „Subaru“ (59,5 proc.).
Įdomu tai, kad BMW pirmavo šiame sąraše ir praėjusiais metais, kai 67,4 proc. visų patikrintų modelių turėjo registruotų žalų įrašų. Trejetuke taip pat buvo „Dodge“ (67,2 proc.) ir „Tesla“ (65,2 proc.).
Šie duomenys atspindi bendrą tendenciją – galingesni automobiliai dažniau patenka į eismo įvykius, nes ne visi vairuotojai geba suvaldyti didesnę galią ir kartais pervertina savo galimybes kelyje.
„Automobilių pirkėjai dažnai turi konkrečią svajonių markę ar modelį, tačiau norėdami sutaupyti renkasi praeityje apgadintą automobilį. Ne kiekvienas apgadinimas reiškia, kad tokio automobilio reikia vengti, tačiau aptikus žalų įrašų visuomet verta pasitarti su specialistais, kurie galėtų įvertinti remonto kokybę“, – teigia M. Buzelis.