„Neretai „Sodra“ vertinama pagal socialinio draudimo išmokų ir įmokų dydžius. Tačiau jie nustatomi įstatymais, kuriuos mes tiesiog įgyvendiname. Taigi, tyrimu siekėme išsiaiškinti, kaip vertinama ne socialinio draudimo sistema apskritai, o „Sodros“ ir jos darbuotojų darbas“, – sako Mindaugas Sinkevičius, „Sodros“ direktorius.
Tyrimas atskleidė, kad „Sodroje“ reikalų bent kartą yra turėję 61 proc. respondentų. 79 proc. iš jų institucijos ir jos darbuotojų darbą vertina teigiamai arba greičiau teigiamai, o greičiau neigiamai ir neigiamai – 14 proc.
39 proc. apklaustų gyventojų teigė neturėję reikalų „Sodroje“. Iš jų 39 proc. institucijos darbą vertino teigiamai arba greičiau teigiamai, 10 proc. – neigiamai arba greičiau neigiamai, o 51 proc. teigė neturintys nuomonės apie tai.
31 proc. visų apklausos dalyvių nurodė, kad „Sodros“ darbą vertinti geriau vertinti leistų greitesnis sprendimų priėmimas, 29 proc. – aiškesnės socialinio draudimo taisyklės, 22 proc. – daugiau informacijos apie socialinį draudimą, 19 proc. – geresnis klientų aptarnavimas.
Į klausimą, kaip susidaro nuomonę arba iš kur sužino apie „Sodrą“, 68 proc. respondentų, kuriems teko susidurti su šia institucija, teigė, kad iš bendravimo su darbuotojais, 32 proc. – iš žiniasklaidos pranešimų, 30 proc. – bendraudami su artimaisiais ar draugais, 23 proc. – naudodamiesi elektroninėmis paslaugomis.
40 proc. respondentų, kurie neturėjo reikalų su „Sodra“, nuomonę apie ją susidaro iš žiniasklaidos pranešimų, 19 proc. – bendraudami su artimaisiais ar draugais.
Bendrovės „Spinter tyrimai“ vykdytame tyrime 65-iose šalies vietovėse buvo apklausta 1009 respondentai nuo 18 iki 75 metų.