Įkvėpimo trečiajai asmeninei kolekcijai dizainerė sėmėsi iš savo kaip mamos patirties bei trejų metų dukters Leonardos pirmųjų piešinių. Pagal juos sukurtos išraiškingos aksomo aplikacijos puošia perregimas šilko organzos sukneles, palaidines, netgi batus.
„Iš pirmo žvilgsnio vaiko makaliūzės atrodo chaotiškos, netgi beprasmės tačiau kai jas piešia savas vaikas, tėvai į ją žvelgia kitaip. Vaikų piešiniai – universali kalba. Šią mažo žmogaus kūrybinę išraišką perkėliau į rūbą. Norėjau atskleisti grožį, kurį į suaugusiųjų pasaulį įneša vaikų išdaigos. Paradoksai, atsirandantys tarp suaugusiųjų veiklos ir vaiko požiūrio, yra labai įdomūs“, – sakė A.Kuzmickaitė, į savo kasdienybę ir jos įtaką kūrybai žvelgianti ne tik kaip kūrėja, bet ir kaip mokslininkė.
Vilniaus Dailės akademijoje A.Kuzmickaitė studijuoja Meno doktorantūrą ir pretenduoja tapti vienintele Lietuvoje aktyviai kuriančia drabužių dizainere, turinčia mokslinį daktaro laipsnį. Jos disertacijos tema – „Kasdienybė kaip kūrybos inspiracija - dizainerio savireflekcija“.
Dizainerė asmenines drabužių kolekcijas pristato trečius metus iš eilės, nuolat dalyvauja tarptautiniuose mados renginiuose. Salėje pasigirdo plojimai, kai ant scenos žengė ir dizainerės vyras, atlikėjas Saulius Prūsaitis. Ne mažiau audringai sutikta ir maudymosi kostiumėliu su drugeliu pasipuošusi ir podiumu žengusi Karolina Toleikytė.
Šioje Agnės pristatytoje kolekcijoje drabužiai buvo skirti moterims, kasdien derinančioms daugybę įvairių socialinių vaidmenų: dukroms, draugėms, mylimosioms, mamoms, darbuotojoms, vadovėms. Jų moteriškumą išryškina grakščių siluetų suknelės, glaustinukių ir sijonų ansambliai, o klasikinių vyriškų marškinių tipo priekyje susagstomos suknelės, sijonai bei laisvo kirpimo palaidinės leidžia jaustis nevaržomai.
Visų šios kolekcijos modelių siluetai artimi klasikiniams, sukurti suaugusiųjų garderobui ir kontrasto principu sujungti su iš pažiūros nieko bendra su tuo neturinčiais vaiko kasdienybės akcentais.
Daliai drabužių ir batų naudotas spalvingas audinys yra sukurtas pagal mažosios Leonardos piešinius ir išaustas Italijoje.
Iš jo pasiūti sijonai, primenantys grubiai atplėštą popieriaus lapą, priekyje susagstomos suknelės, sportinio tipo švarkeliai, netgi klasikinio silueto vyriškas švarkas kuria neįprastai žaismingą suaugusiojo įvaizdį. Kai kurie siluetai tarsi pasiskolinti iš vyro garderobo. Pavyzdžiui, sijonai, savo forma atkartojantys švarko apačią.
Artėjančiam atostogų sezonui siūlomi maudymosi kostiumėlių modeliai saikingai atviri, akcentuojantys figūros privalumus ir subtiliai maskuojantys vietas, kurias dažna moteris norėtų pridengti.
Dizainerė toliau improvizavo įstrižo kirpimo detalėmis ties krūtine ir klubais, sėkmingai debiutavusiomis ankstesnėje kolekcijoje.
Lietuvoje neregėto populiarumo sulaukęs ir dizainerės vizitine kortele tapęs trimatis drugelis šioje kolekcijoje irgi išbandė kelis skirtingus, anksčiau neregėtus įvaizdžius – tai plazdėjo nusidažęs spalvingomis makliūzėmis, tai žvilgėjo išskleidęs didžiulius juodos lakuotos odos sparnus.
Kartu su drabužių kolekcija dizainerė pristatė ir keletą rankinių, kuprinių bei batelių modelių. Kurdama avalynę A.Kuzmickaitė nesistengė keisti pėdos proporcijų ir eksperimentuoti su formomis. Jai įdomiau išbandyti, kaip keičiasi klasikinio modelio bateliai naudojant netikėtų faktūrų paviršius, pritaikant neįprastas detales. Pavyzdžiui, vaikiškoms basutėms naudojamą užsegimą su tekstiliniu lipduku pritaikė moteriškiems bateliams.
Dailiais aukštakulniais avinčios manekenės žingsniavo tarsi po vaiko pasaulį, tarp milžiniškų įvairius buities akcentus primenančių dekoracijų – vaisių lėkštės, dubens su kepti paruošta višta, darbo stalo ir galybės kitų. Tokią įspūdingą scenografiją, kartu atspindinčią ir chaotišką šiuolaikinių supermamų kasdienybę, A.Kuzmickaitė kūrė su režisieriumi Slavomir Leontjev.
„Savo kūryba visuomet norisi kalbėti apie tai, kas yra aktualu. Manau, ši kolekcija tiksliai atspindi laikmetį. Anksčiau labiau koncentravausi į konceptualias kolekcijas, negalvodama apie komerciškumą. Šįsyk norėjau pritaikyti svetur įprastą modelį, kai tokie reginiai kuriami ne vien iš entuziasmo, o galvojant, kad didžioji dalis drabužių rastų vietą žmonių spintose“, – sakė A.Kuzmickaitė, kolekcijos pristatymo pabaigai palikusi keturias lengvomis plazdančiomis trimatėmis konstrukcijomis papuoštas sukneles. Chaosas suvaldytas.
Jau penktadienį šią kolekciją dizainerė pristatys Rygos mados savaitėje, o po savaitės didžiąją dalį drabužių bus galima įsigyti elektroninėje parduotuvėje www.agnekuzmickaite.com
Svarbiausias akcentas šių metų kolekcijoje – ne nuotakos rūbas, o Lietuvoje dar neregėta suknelė iš silikono, primenanti ryškiaspalvius guminius saldainius. Tokį A.Kuzmickaitės sumanymą įgyvendino skulptorius Donatas Jankauskas – Duonis.
Silikono suknelė – tarsi blyksnis ateinančių laikų mados, kai drabužiai bus spausdinami trimačiais spausdintuvais: pačių netikėčiausių formų, be siūlių, iš dirbtinių ir patogiai perdirbamų medžiagų, pritaikytų kiekvienam individualiai ir idealiai glundančių prie kūno.
Surengti mados šventę A.Kuzmickaitei padėjo profesionalų komanda, prisidėjusi ir prie ankstesnių jos kolekcijų pristatymų: Milda Juknevičiūtė – Savickienė, Slavomir Leontjev, modeliais rūpinosi Renata Mikailionytė, muzika – Saulius Prūsaitis, apšvietimu – Eugenijus Sabaliauskas.