• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Neseniai įvykusi nelaimė Kinijoje, kai lifto konstrukcijose įstrigusiai moteriai buvo sutraiškyta galva ir krūtinė paakino mus pasidomėti, kokia situacija Lietuvoje. Kiek saugūs liftai mūsuose. Pasirodo, bent pusė visų liftų Lietuvoje jau seniai pabaigę savo galimą realizaciją, kiek jiems buvo leidę statytojai – virš 25-erių metų. Neretame daugiabutyje liftai yra ir bene 50-ies metų. Tad kiek esame saugūs kildami į namus?

Neseniai įvykusi nelaimė Kinijoje, kai lifto konstrukcijose įstrigusiai moteriai buvo sutraiškyta galva ir krūtinė paakino mus pasidomėti, kokia situacija Lietuvoje. Kiek saugūs liftai mūsuose. Pasirodo, bent pusė visų liftų Lietuvoje jau seniai pabaigę savo galimą realizaciją, kiek jiems buvo leidę statytojai – virš 25-erių metų. Neretame daugiabutyje liftai yra ir bene 50-ies metų. Tad kiek esame saugūs kildami į namus?

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Vieno Vilniaus Lazdynų mikrorajono namo gyventojai liftu važinėja nuo 1972-ųjų, kai buvo pastatytas namas. Ne vienas gyventojas kildamas šiuo 43-ejų metų liftu yra jame ir užstrigęs.

REKLAMA

„Įstrigo, skambini, atvažiuoja, ištraukia. Porą kartų buvau įstrigusi“, - prisimena namo gyventoja.

Tiesa, neseniai šio dvylikaaukščio laiptinėje vieną iš dviejų liftų pakeitė. Tačiau net ir įsirengę naują, senojo nevengia, esą senas greitesnis. Bet šis liftas toli gražu ne seniausias Vilniuje. Gretimame name esantis – 46-erių metų. Pasak bendrovės „Mano būstas“ administruojančios daugiabučius, padėtis su liftais tokia.

REKLAMA
REKLAMA

„Iš mūsų (administruojamų – red. past.) 933 liftų, daugiau kaip 500 yra senesni negu 25 metai, daugiau kaip 300 – senesni nei 35 metų ir apie 250 liftų – 40-49 metų senumo“, - sako „Mano būstas“ atstovas Paulius Ugianskis.

Ką tai reiškia? Pasak didžiąją dalį Vilniaus liftų prižiūrinčios įmonės vadovo, liftai jau atgyveno laiką, kuriam buvo skiriamas naudoti.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Daugiau nei pusė eksploatuojamų liftų tiek Vilniuje, tiek visoje Lietuvoje, buvo įrengta dar prieš nepriklausomybės atgavimą. Tai yra daugiau nei 25 metai. O 25 metai yra gamintojo nustatytas lifto naudojimo resursas. Ir tai reiškia, kad didžioji dalis mūsų eksploatuojamų liftų yra pakankamai seni“, - sako „Shindler“ generalinis direktorius Aivijus Čerauskas.

REKLAMA

Kas dieną iš įstrigusio ar kitaip sugedusio lifto vilniečius tenka vaduoti apie 20 kartų. Per metus specialistai iš liftų gelbėja sostinės gyventojus  aštuonis tūkstančius kartų. 

Ar liftus prižiūrinčios įmones juos prižiūri gerai, kartą į metus dar tikrina Technikos priežiūros tarnyba. 

REKLAMA

„Tikrinamas lifto saugos įtaisų veikimas ir atliekama vizuali lifto įrangos apžiūra. Taip pat atliekami tam tikri bandymai: dinaminis, statinis su krūviu ar be krūvio“, - pasakoja Technikos priežiūros tarnybos direktoriaus pavaduotojas Nerijus Mikalauskas.

Būtina imtis kuo sparčiau liftus atnaujinti, tačiau šiandiena yra atnaujinamas tik apie vienas procentas visų Lietuvoje veikiančių liftų, o būtina bent keturis kartus daugiau. Tiek liftų prižiūrėtojai, tiek savivaldybė sako, kad gyventojai patys turėtų rūpintis savo saugumu.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Savivaldybė gali paraginti daugiabučių namų gyventojus dalyvauti modernizavimo programoje ir tuo metu keisti liftą. Nes tai yra energiją taupanti priemonė ir jai teikiama taip pat parama – 35 procentai“, - tikina Vilniaus savivaldybės departamento skyriaus vedėja Stasė Kvederienė.

Pasak namus administruojančių bendrovių situacija Vilniuje kiek pagerėjo – jei iki šiol per metus sostinėje buvo atnaujinama iki dešimties liftų, renovuodami namus žmonės atnaujina jau dvidešimt liftų kasmet. Tačiau tai – tik lašas jūroje.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų