• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Lietuvos tiesioginės prekybos asociacijai (LTPA) priklausančių kompanijų pardavimai per pastaruosius penkerius metus išaugo bemaž tris kartus – nuo 55,24 mln. litų 2003 metais, iki beveik 140 mln. litų 2008-aisiais (114 mln. litų 2007-aisiais). 2007 metais šiuo verslo veikla užsiėmė daugiau nei 26 tūkstančių Lietuvos gyventojų, o praeitais metais šis skaičius išaugo iki beveik 30 tūkstančių nepriklausomų konsultantų, pardavėjų bei demonstruotojų (visos kompanijos savo darbuotojas, dirbančias su individualios veiklos pažymėjimais vadina skirtingai).

REKLAMA
REKLAMA

LTPA duomenimis, Lietuvoje daugiausia tiesioginės prekybos būdu yra parduodama kosmetikos gaminių (36 proc.), namų apyvokos reikmenų (27 proc.) ir kūno priežiūros priemonių (25 proc.). Rūbų ir papuošalų – 3 proc., knygų ir žaislų – 1 proc., kita – 9 proc.

REKLAMA

Lietuvos Tiesioginės prekybos asociacija šiuo metu vienija penkias pagrindines ir didžiausias regione veikiančias tiesioginės prekybos kompanijas: šiemet pirminkaujančią „Avon Cosmetics“, taip pat - „Eastcon AG“, „Oriflame kosmetika“, „GNDL International“ ir „Bauer Vertrieb“. LTPA yra Europos ir Pasaulio tiesioginės prekybos asociacijų federacijų (WFDSA) narė. Asociacijai priklausančios kompanijos vadovaujasi visomis Europos Sąjungoje galiojančiomis tiesioginę prekybą reglamentuojančiomis ir vartotojų teises ginančiomis direktyvomis, o WFDSA stebi, kad visose šalyse būtų laikomasi verslo etikos nuostatų.  

REKLAMA
REKLAMA

„Teisinė verslo bazė, įvaizdį menkinantys stereotipai, dėl nežinojimo kylantis nepasitikėjimas tiesiogine prekyba, sąžiningos konkurencijos bei verslo plėtros sąlygų įtvirtinimas – tai tos veiklos sferos, kurias Baltijos šalių tiesioginės prekybos asociacijos siekia sureguliuoti pirmiausiai“, – sako Lietuvos tiesioginės prekybos asociacijai pirmininkaujančios „Avon Cosmetics“ generalinė direktorė Baltijos šalims Alicja Skreta.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Pasak A. Skretos, tiesioginė prekyba („iš gamintojo – vartotojui“) yra lygiavertis prekybos būdas, todėl LTPA siekia, kad būtų sudarytos vienodos, įstatymais sureguliuotos verslo sąlygos, o verslo įvaizdis atitiktų realią situaciją. „Kaip rodo rinkos patirtis, ekonomikos lėtėjimas ne stabdo, o būtent paskatina žmones atrasti tiesioginę prekybą. Vieniems tai galimybė kasdienio vartojimo prekes įsigyti be parduotuvių antkainio, rinkodaros mokesčių, kitiems – būdas papildomai užsidirbti“, – teigia A. Skreta, - „Vartotojų požiūris Lietuvoje į tiesioginę prekybą keičiasi, tačiau visuomenėje vis dar gajūs negatyvūs stereotipai. Dažnai vartotojai nesusimąsto, kad už konsultantės stovi didelės pasaulio korporacijos, savo gaminiams teikiančios kokybės garantijas, besirūpinančios vartotojų teisėmis“.

WFDSA duomenimis, pasaulyje tiesioginės prekybos verslu užsiima daugiau kaip 62 milijonai žmonių, kasmet generuojančių apie 114 milijardų dolerių pajamų. Iš šių žmonių net 99.9 procento yra visiškai nepriklausomos nuo kompanijos pardavėjai. Tiesioginėje prekyboje vyrauja moterys. JAV tarp tiesiogine prekyba užsiimančių žmonių jos sudaro 74.2 procento. Europoje iš beveik 4 milijonų tiesioginių pardavėjų 70 procentų irgi sudaro moterys.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų